Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، فربد استیری مدیر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با اشاره به تولید برق آبی در کشور  اظهار کرد: میزان انرژی تولید شده نیروگاه‌های برق‌آبی کشور از ابتدای امسال ۸ هزار و ۷۵۱ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: شناسایی ۵۰۰ مگاوات ظرفیت مولد‌های برق اضطراری در تهران

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های سه ماه اخیر پیش‌بینی می‌شود انرژی تولید شده تا پایان امسال به ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برسد.

مدیر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور همچنین از آمادگی نیروگاه‌های برق‌آبی برای رفع نیاز انرژی کشور در پیک تابستان سال آینده خبر داد و افزود: با توجه به وضعیت کنونی نیروگاه‌ها، این آمادگی وجود دارد که در پیک تابستان سال آینده نیروگاه‌های برق‌آبی بتوانند کمک قابل توجهی به مدیریت شبکه برای تولید انرژی کنند.

در حال حاضر، ظرفیت اسمی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور ۱۲ هزار و ۲۰ مگاوات است.

انتهای پیام/

ظرفیت اسمی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور ۱۲ هزار و ۲۰ مگاوات است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیمهری صبح یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تولید برق تجدیدپذیر استان تهران اظهار داشت: برنامه ریزی برای تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان تهران انجام پذیرفته که کلنگ احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران طی دو هفته آینده در شهرستان‌های ری، ورامین و ملارد به زمین خواهد خورد.

وی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی در استان تهران افزود: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران انجام شده و طی یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر تأمین ۲۰ درصد برق ادارات استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کلیه ادارات موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین نمایند و در غیر این‌صورت برق مصرفی بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

کد خبر 6084055

دیگر خبرها

  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران