Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@16:37:00 GMT

تلاش تندرو‌ها برای قطع رابطه با اروپا

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۰۰۳۷

خرداد: تصویب لوایح FATF در حفظ رابطه حداقلی ما با اروپا موثر خواهد بود گرچه عناصری در داخل کشور با تصویب این لوایح مخالف هستند و با فضاسازی روانی می‌خواهند مانع تصویب آن شوند
در همین چارچوب می‌توان تلاش دستگاه دیپلماسی برای حفظ رابطه حداقلی با اروپا را نیز به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی این دستگاه در سال ۲۰۱۹ عنوان کرد؛ چرا که برخی از تندروها در داخل کشور علاقه‌ای ندارند که چنین ارتباطی تداوم پیدا کند و دنبال این هستند که این رابطه حداقلی را نیز قطع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادق زیبا کلام گفت: یکی از چالش‌های جدی وزارت خارجه در سال ۲۰۱۹ تلاش برای حفظ رابطه حداقلی با اروپا در برابر فشارهای تندروهای داخلی است.
این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «بخش عمده‌ای از چالش‌های ایران در عرصه سیاست خارجی ناشی از برخی از سیاست‌های تندروانه‌ای است که بعضا از اول انقلاب اتخاذ شده است و این شعارهای رادیکال باعث ایجاد دردسرهایی برای کشور شده، چنان‌که ما نتوانسته‌ایم هم پیمانان متحدی در منطقه داشته باشیم»، گفت: چالش‌های ناشی از اینگونه سیاست‌ها در سال ۲۰۱۹ همچنان گریبان‌گیر وزارت خارجه خواهد بود.
وی در این ارتباط افزود: در همین چارچوب می‌توان تلاش دستگاه دیپلماسی برای حفظ رابطه حداقلی با اروپا را نیز به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی این دستگاه در سال ۲۰۱۹ عنوان کرد؛ چرا که برخی از تندروها در داخل کشور علاقه‌ای ندارند که چنین ارتباطی تداوم پیدا کند و دنبال این هستند که این رابطه حداقلی را نیز قطع کنند.
زیباکلام همچنین به چالش پیش روی وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور در ارتباط با تصویب لوایح مربوط به FATF اشاره کرد و گفت: تصویب چنین لوایحی در حفظ رابطه حداقلی ما با اروپا موثر خواهد بود گرچه عناصری در داخل کشور با تصویب این لوایح مخالف هستند و با فضاسازی روانی می‌خواهند مانع تصویب آن شوند. برچسب ها: اروپا ، FATF ، تندرو‌ها

منبع: خرداد

کلیدواژه: اروپا تندرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امسال برای نوسازی مساکن ناپایدار و لرزان مجاهدت بیشتری نیاز است، گفت: در نوسازی بناهای ناپایدار مردم نقش اساسی و جدی دارند و باید بسترهای مناسب در این رابطه را فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: چاره‌ای جز ابتکار و خلاقیت در اطلاع‌رسانی در این رابطه نداریم و باید تلاش کنیم در حوزه بازآفرینی نقش مردم و شهرداری‌ها بیش از پیش پررنگ‌ شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه امسال بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی در هر ماه یک رویداد مسکنی در استان‌ها شاهد خواهیم بود، گفت: در این رابطه حوزه بازآفرینی شهری نیز نقش فعال و حضور جدی در ‌این رویدادها خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه در حوزه بازآفرینی شهری از مرحله پایش تا نظارت با حضور و توسط مردم است، گفت: باید امسال عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در حوزه بازآفرینی شهری کلید زده شود و همچنین حداقل ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مشارکتی بر روی املاک و اراضی شرکت آغاز خواهد شد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هفت چالش مهم مرکز استان گلستان از زبان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گرگان
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • بالا رفتن سن ازدواج جوانان از چالش‌های جدی در سطح کشور است
  • امیرعبداللهیان: اسرائیل دست از پا خطا کند، دیگر پاسخ ایران حداقلی نیست؛ فوری و شدید خواهد بود
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • تلاش ۲ وزیر اسرائیلی برای کوچک جلوه دادن حمله ایران | آرزوهای وزیر تندرو صهیونیست!