Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر وجود بیکاری، گرانی، فقر و محرومیت در کشور گفت: باید باور کنیم راهکار اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور، توجه به تولید است.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم کارخانه پلیمر بانیار گنبدکاووس با تقدیر از عوامل دست اندرکار راه اندازی این پروژه، ایجاد هر یک شغل در کشور را برابر با افتتاح یک پروژه مهم توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: راه اندازی این پروژه با ظرفیت تولید محصول مهم پلیمر، ظرفیت صادرات در گلستان را به طور چشمگیری افزایش داده و صادرات این استان 59 درصد افزایش یافته است.
وزیر صمت ادامه داد: اگر بتوانیم تولید ملی را در کشور افزایش دهیم شاهد کاهش نوسانات و مشکلات اقتصادی خواهیم بود.
رحمانی گفت: دولت با وجود تمام مشکلات ناشی از تهاجم اقتصادی دشمنان، بر حفظ وضعیت موجود در تولید تلاش دارد و افتتاح پروژه هایی مانند کارخانه پلیمر بانیار گنبد در این شرایط اقتصادی، نشان دهنده حضور سرمایه گذار در کنار دولت برای مقابله با مشکلات است.
وی افزود: به طور قطع توجه به تولید ملی راهکار حل مشکلات اساسی کشور، افزایش اشتغالزایی، درآمدزایی و تقویت استفاده از فناوری های جدید است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از تلاش مسئولان استانی برای ارائه خدمات در این حوزه گفت: در داخل وزارتخانه هم سعی بر حمایت از تولید است و در این رابطه محدودیت نداریم.
رحمانی تاکید کرد: در بودجه سال 98 یکی از سیاست های اصلی، توجه به تولید و اشتغال است و دولت بودجه پروژه های خود را کم کرده اما بودجه اشتغال و حمایت اجتماعی از محرومان را افزایش داده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز در این نشست گفت: در 9 ماهه امسال 5410 میلیارد ریال طرح در بخش صنعت استان به بهره برداری رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می دهد.
حسینقلی قوانلو با اشاره به رشد ارزش افزوده بخش صنعت گلستان اظهار داشت: استان گلستان در سال 92 در این بخش در جایگاه بیست و پنجم کشوری قرار داشت که با تلاش های انجام شده اکنون به جایگاه هجدهم رسیده ایم و همچنین در بخش صادرات نیز 59 درصد رشد داشتیم.
به گزارش ایرنا فاز دوم کارخانه پلیمر بانیار گنبدکاووس با ظرفیت 100 هزار تن امروز افتتاح شد و کلنگ فاز سوم این پروژه با ظرفیت 80 هزار تن نیز به زمین زده شد.
این کارخانه با ظرفیت تولید 60 هزار تن محصولات پلیمری در سال 93 فعالیت خود را در شهرک صنعت گنبدکاووس آغاز کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رییس جمهوری روز دوشنبه برای انجام دومین سفر استانی هیات دولت به گلستان سفر کرده است.
3042/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنايع وزير صنعت گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و برچسب‌دار را خریداری کنند، چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نیاز کشور حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم.

قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند.

وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است.

کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکلات ارتباطات کشور است