Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@12:40:45 GMT

سهام آمریکا و آسیا سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۰۹۳۲

پس از شوک کاهش صادرات چین در ماه دسامبر که نشان داد ترک‌ها در اقتصاد چین عمیق‌تر شده‌اند، وحشت از کندشدن اقتصاد جهان و کاهش سود شرکت‌ها، سهام آسیایی و آمریکایی را به زیر کشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز دوشنبه، پس از شوکِ کاهش صادرات چین در ماه دسامبر که نشان داد ترک‌ها در دومین اقتصاد بزرگ جهان، عمیق‌تر شده‌اند، وحشت از کند شدن سریع‌تر اقتصاد جهان و کاهش سود شرکت‌ها، سهام آسیایی و آمریکایی افت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  جدیدترین داده‌ها از چین نشان داد در ماه دسامبر، واردات ۷.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته، در حالی‌ که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند این میزان ۵ درصد افزایش یابد؛ این در حالی‌  است که صادرات این کشور، به طور غیرمنتظره‌ای ۴.۴ درصد سقوط کرده است؛ در حالی که تحلیل‌گران و اقتصاددانان انتظار داشتند ۳ درصد رشد کند.   این اعداد و ارقام ناامیدکننده، وحشت از این را تقویت کرد که تعرفه‌های آمریکا بر واردات چین، تنش بزرگی برای اقتصاد چین که قبل از این هم در حال کندتر شدن بود، وارد کرده است.   دلار استرالیا که به عنوان معیار کلیدی ریسک‌پذیری در بازارهای جهان و نقدینگی پروکسی یوآن چین مطرح است، پس از اعلام داده‌هااز رکورد یک ماهه روز جمعه، بین ۰.۷۲۳۵ دلار تا نرخ ۰.۷۱۸۶ دلار، افت کرد.   گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، از رکورد ۱.۵ ماهه روز جمعه خود ۱ درصد پایین آمد. همچنین سهام چین و هنگ‌کنگ، بزرگترین بازنده‌های امروز بودند.   سهام چین در منطقه قرار گرفتند؛ سی‌اس‌آی ۳۰۰، شاخص شرکتهای برتر چین، ۰.۸ درصد افت کرد، کامپوزیت شانگهای ۰.۴۹ درصد پایین آمد، شن‌زن ۰.۵۹ درصد افت کرد و شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۴ درصد سقوط کرد، در حالی‌ که سهام استرالیایی که امروز را با قدرت آغاز کرده بودند، ۰.۲ درصد افت کردند.   در این میان، کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶ درصد افت کرد؛ ضمن اینکه شاخص سهام ای‌مینی اس‌ اند پی ۵۰۰ آمریکا به عنوان شاخصی که اجازه می‌دهد در ساعاتی به غیر ساعات باز بودن بازارهای آمریکا هم سهام تحت شاخص اس‌اندپی، در بورس‌های دیگر و یا بورس‌های اینترنتی خرید و فروش شوند، در ساعات آسیایی ۰.۸ درصد افت کرد که نشان از کاهش شدید ریسک‌پذیری دارد.   در بازار ارز، شاخص دلار که ارزش آن را در برابر ۶ ارز مهم جهان دنبال می‌کند، ۰.۱ درصد بالا رفت و به ۹۵.۵۷ واحد رسید.   قبل از باز شدن بازارها، بانک مرکزی چین میدپوینت یوآن را ۶.۷۵۶۰ در برابر دلار ثبت کرد که این قویترین سطح آن از ۱۹ جولای ۲۰۱۸ تا کنون است. در عین حال، در معاملات امروز یوآن در بازارهای داخلی در نرخ برابری ۶.۷۴۹۳ تبادل شد که بر این اساس، بانک مرکزی چین اجازه می‌دهد که نرخ تبادل یوآن در معاملات هر روز، ۲ درصد بالا یا پایین میدپوینتِ تعریف شده، نوسان داشته باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت

ایتنا - کارمزد بیت‌کوین پس از رکورد میانگین روزانه ۱۲۸ دلار در رویداد هاوینگ، سقوط کرد.
میانگین کارمزدهای پرداخت شده برای بیت‌کوین تنها یک روز پس از رسیدن به میانگین رکورد ۱۲۸ دلار در ۲۰ آوریل به شدت کاهش یافته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، از ۲۱ آوریل، کارمزد بیت‌کوین (BTC) به‌طور متوسط به هشت تا ۱۰ دلار برای تراکنش‌های با اولویت متوسط نزول کرده است. روز گذشته، کارمزد بیت‌کوین به ۷۸.۳ میلیون دلار  رسید و با رقم ۲۴ برابری، اتریوم را شکست داد.

پرداخت‌های زیاد کارمزد بلاک به ماینرها در طول روز هاوینگ به این معنی بود که آنها در ابتدا تحت تاثیر هاوینگ، از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین قرار نگرفتند، اما اکنون که میانگین هزینه بلوک بسیار کمتر از ۳.۱۲۵ است.

در همین حال، کارمزدهای بیت‌کوین برای ۶ روز متوالی بین ۱۵ تا ۲۰ آوریل بالاتر از اتریوم بوده و میانگین کارمزد هفت روزه آن به ۱۷.۸ میلیون دلار رسیده است.

کریپتو نوشت، به گفته کوین گیکو، رویداد هاوینگ تاثیری اساسی بر قیمت بیت‌کوین نداشته و از آن زمان تاکنون ۱.۵ درصد افزایش یافته و به ۶۴هزار و۸۴۰ دلار رسیده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۰۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۵۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۴ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۲۷ میلیارد دلار است که  ۸.۱۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۹.۷۸ میلیارد دلار است که ۹۲.۳۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۶ هزار و  ۱۸۵.۹۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۲۱۸.۱۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۶ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۶۰۵.۵۲دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۳۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۴.۸۶ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۵۴.۰۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۰ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۳۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳.۳۳ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۶۱۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۱ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۱۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۹۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۵۰۹۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۹۶ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • قیمت طلا سقوط کرد
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • باارزش‌ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد