Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرناپلاس- دفتر کار رئیس پیشین سازمان صداوسیما ساختمانی دو طبقه متعلق به دوران پهلوی اول، با دو حیاط مجزا و وسیع و همچنین دارای استخر و محیطی برای بازی والیبال و «گل کوچک» است که به گفته عزت‌الله ضرغامی، رهبر انقلاب این ساختمان را در اختیار او قرار داده‌اند تا برای انجام مأموریتی نزدیک به ایشان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان نسبت به استقرار دفاتر کار محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق و عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صداوسیما در اماکن بنیاد مستضعفان واکنش نشان داده است.

این جنبش از محمد سعید‌ی‌کیا پرسیده است با عنایت به رسالت مقدس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر «صرف اموال منقول و غیرمنقول مصادره‌ای از رژیم سابق به نفع مستمندان، کارگران و کارمندان ضعیف» ضرغامی و احمدی‌نژاد شامل کدام یک از سه دسته فوق بوده و بر اساس کدام منطق از این امتیاز بهره می‌برند؟

اما ساختمان در اختیار ضرغامی که جنبش عدالتخواه دانشجویی نسبت به آن معترض شده، از چه موقعیت مکانی برخوردار است؟

**ساختمان دو طبقه دوران پهلوی اول

ساختمانی که عزت‌الله ضرغامی در آن برای کار مستقر است، ساختمانی قدیمی و متعلق به دوره پهلوی اول با دو حیاط مجزاست. این ساختمان در خیابان پاستور بعد از اولین گیت بازرسی در سمت راست خیابان قرار دارد؛ همان ساختمانی که ضرغامی بعد از پایان مسئولیت 10 ساله‌اش در سازمان صداوسیما، قرارهای صبحانه خود را با مسئولان، چهره‌‌های سیاسی، فرهنگی و هنری در آن برگزار می‌کند. هر از گاهی هم تصاویری از آن منتشر می‌شود، اما این تصاویر نمی‌‌تواند گویای وسعت، زیبایی و قدمت این ساختمان باشد.

حدود 3 ماه پیش برای مصاحبه با رئیس پیشین سازمان صداوسیما به این ساختمان رفتیم. وارد محوطه که می‌‌شویم حیاطی بزرگ مقابلمان ظاهر می‌شود. حیاطی که گنجایش بیش از ده اتومبیل را دارد. در انتهای این حیاط بزرگ، ساختمان آجری و قدیمی با در و پنجره‌های چوبی جلوه‌گری می‌کند. برای ورود به این ساختمان، باید از چند پله بالا بروید و با باز کردن در بزرگ چوبی، وارد محوطه ساختمان شوید. به گفته ضرغامی این ساختمان حدود 70 سال سن دارد. با این حال، گذر زمان چیزی از زیبایی آن کم نمی‌کند. پا به داخل ساختمان که می‌گذاریم زیبایی و وسعت این خانه قدیمی بیشتر عیان می‌شود.

**استخر و بالکنی دلنشین

ساختمان از دو طبقه تشکیل شده که پله‌هایی عریض در سمت راست در ورودی، دو طبقه را به یکدیگر وصل می‌کند. مقابل در ورودی چند اتاق است که با درخواست مسئول دفتر رئیس سابق سازمان صداوسیما به یکی از اتاق‌ها که گفته می‌شود اتاق «مهندس ضرغامی» است هدایت می‌شویم. با ورود به این اتاق حیاط پشتی ساختمان، مقابل چشمانمان ظاهر می‌‌شود که یک بالکن بزرگ دارد. همان بالکنی که در تصاویر منتشرشده از صبحانه‌های سیاسی ضرغامی بارها در رسانه‌ها دیده شده است؛ حیاطی با درخت‌ و فضای سبز و یک استخر. به جز محوطه سرسبز، بخشی از حیاط که سنگفرش است به سرگرمی ساکنان این ساختمان اختصاص دارد. «گل کوچیک» و والیبال دو ورزشی است که ضرغامی می‌گوید در این محوطه با مسئول دفترش و دیگر کارکنان این ساختمان بازی می‌کند.

**ساختمانی تحت پوشش نهادهای حفاظتی

او در بخشی از توصیفش از موقعیت مکانی این ساختمان می‌گوید ساختمانی که در آن سکونت دارد تحت پوشش نهادهای حفاظتی است و با اشاره به سمت راست و چپ این ساختمان نام این نهادها را اعلام می‌کند.

با این حال، ضرغامی می‌گوید هر دو طبقه این ساختمان در اختیار او نیست و او و همکارانش فقط سه اتاق از طبقه اول را اشغال کرده‌اند. رئیس پیشین سازمان صداوسیما درباره علت حضور و اینکه چه فرد و نهادی این ساختمان را در اختیار او قرار داده است هم توضیح می‌دهد. به گفته او رهبر انقلاب بعد از پایان مسئولیتش در صداوسیما این ساختمان را در اختیار او قرار داده‌اند تا نزدیک به ایشان باشد.

**مأموریت رهبری

ضرغامی در توضیح علت نزدیک بودن محل کارش به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید:‌ بعد از اینکه مسئولیتم در صداوسیما به پایان رسید، رهبری یک حکم مستقل به من دادند و دو مأموریت در شورای‌عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به من سپردند. ایشان البته معمولاً حکم به این شکل برای اعضا صادر نمی‌کنند، یعنی افراد یا شخصیت حقوقی‌شان عضو این شوراهاست یا شخصیت‌های حقیقی که هستند معمولاً به‌صورت جمعی حکم کلی می‌گیرند. در حکم مستقلی که رهبری به من دادند، چهار راهبرد برای من تعیین کردند که من برای این چهار راهبرد طرح‌هایی دارم. بخشی در جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی خود را نشان می‌دهد و بخشی هم در جاهای دیگری که به مسائل کلی فرهنگی و فضای مجازی مربوط می‌شود. یکی از کارهایی که رهبری انجام می‌دهند استفاده از نظرات کارشناسی همه افراد است، لذا من به‌عنوان یک کارشناس در جلسات مرتبط با حوزه کارشناسی در دفتر شرکت می‌کنم و برای آن جلسات مطالعه و تحقیق می‌کنم، با دیگران جلسه می‌گذارم و جمع‌بندی می‌کنم تا در آن جلسات با آمادگی حضور پیدا کنم. از این دست مأموریت‌ها زیاد دارم که دفتر رهبری تصمیم گرفتند دو سه اتاق نزدیک به خودشان به من بدهند که ارتباط‌ها را انجام دهم. ما اینجا سه اتاق داریم. طبقه دوم اینجا برای ما نیست. سه اتاق داریم که یکی در اختیار منشی، یکی برای بنده و یک اتاق هم اتاق جلسات و تمام فعالیت‌های من در حوزه‌های فرهنگی و گفت‌و‌گو با افراد مختلف است. این ساختمان یک ساختمان قدیمی 65، 70 ساله است که بازسازی شده و نزدیک به همه نهادهای دولتی هم هست که کار ما را راحت می‌کند.»

ضرغامی درباره هزینه‌‌های دفتری که به گفته او رهبری در اختیارش گذاشته است نیز توضیحاتی داد: اینجا بودجه‌ای برای فعالیت‌ها ندارد. برای کارهای جاری معمولاً ماهیانه چند میلیون خودشان هزینه می‌کنند.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايرناپلاس رئيس صدا و سيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: کارگر ۳۵ ساله‌ای حین کار کردن در یک ساختمان در حال احداث، بر روی ساختمان دوطبقه همسایه سقوط کرده و دچار مصدومیت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، آتش‌پاد غلامرضا رضایی چهارشنبه _ بیست و نهم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اعلام مرکز پیام سازمان آتش‌نشانی ظهر امروز مبنی بر وقوع حادثه سقوط از ارتفاع در زیباشهر، آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره چهار و نجات مرکزی با خودروهای امدادی و نردبان ۳۲ متری در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران ایمنی در محل و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد که کارگر ۳۵ ساله‌ای حین کار کردن در یک ساختمان در حال احداث، بر روی ساختمان دوطبقه همسایه سقوط کرده و دچار مصدومیت شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: پرسنل سازمان آتش‌نشانی کارگر جوان را از طبقه دوم به‌وسیله نردبان ۳۲ متری به سطح خیابان منتقل و تحویل عوامل اورژانس دادند.

کد خبر 745592

دیگر خبرها

  • اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد
  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • اتاق کارگران یک ساختمان سوخت و ۶ کشته بر جای گذاشت
  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • مقایسه ارتش پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی، هویت انقلاب ما است + فیلم
  • انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • چه کسانی ندای انحلال ارتش را سر می‌دادند + فیلم