Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در البرز با بیان اینکه 7/11 درصد از تولید ناخالص ملی صرف موضوع مواد مخدر می‌شود افزود: این رقم برای کشور ما زیاد است، علاوه بر این بخش زیادی از طلاق‌ها و 70 درصد زندانیان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مواد مخدر مرتبط می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، «اسکندر مومنی» در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق مواد مخدر البرز که روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به اولویت‌های تعیین شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از نظر زمانی اولویت اول بر مبنای جمع‌آوری، نگهداری، درمان و رسیدگی به معتادان متجاهر است ولی از نظر موضوعی اولویت اول پیشگیری و صیانت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی با بیان این که مواد مخدر در اولویت اول آسیب‌های اجتماعی قرار دارد گفت: به همین دلیل به عنوان یک موضوع کاملاً بین بخشی و تعاملی مطرح می‌شود که رسیدگی به آن به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

البرز 1500 معتاد متهاجر دارد

وی با تأکید بر ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر افزود: حدود 1500 معتاد متجاهر در البرز وجود دارد برای حل این موضوع در کوتاه‌ مدت باید تلاش شود چرا که باورپذیری اقدمات صورت گرفته برای مردم با مشاهده حتی یک معتاد متجاهر و یا یک خرده‌فروش خدشه دار می‌شود.

مومنی با بیان اینکه مواد مخدر جزو چهار تجارت اول دنیاست گفت: ضرورت دارد با کمک و همدلی همه دستگاه ها برای حل این موضوع تصمیم‌گیری کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کمپ ماده 16 در استان گفت: یک زمین برای احداث کمپ ماده 16 در البرز مد نظر است، بخشی از اعتبار لازم برای احداث کمپ که بر عهده ماست تا قبل از پایان سال و مابقی در سال بعد داده می‌شود تا در نیمه اول سال 98 شاهد راه‌اندازی کمپ ماده 16 در استان البرز باشیم.

مومنی با تاکید بر اهمیت آگاه‌سازی برای پیشگیری از اعتیاد گفت: بر اساس پژوهش انجام شده 70 درصد جوانان و نوجوانان به خصوص دانش‌آموزان، علت اعتیاد خود را بی‌ضرر دانستن مواد، رودربایستی و ناتوانی در نه گفتن اعلام کرده‌اند، برای پیشگیری ظرفیت‌های زیادی هم در حوزه ملی و هم در حوزه محلی وجود دارد.

وی گفت: البرز در کنار ظرفیت ها بسترهای آسیب زیادی هم دارد، موضوعات این استان از تهران جدا نیست و هر اتفاقی که در تهران رخ می‌دهد به سرعت در البرز و همچنین اتفاقات تهران در البرز منعکس می شود و این امر ضرورت رسیدگی به آسیب ها را بیشتر می کند.

 

راه اندازی اردوگاه ماده 16 در البرز

استاندار البرز با بیان اینکه اعتباراتی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به استان تخصیص می‌یابد گفت: درصدد راه اندازی هر چه سریعتر اردوگاه ماده 16 در استان هستیم.

«عزیزاله شهبازی» با تاکید بر اینکه وضعیت البرز در گزارش های ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، غیر طبیعی نیست و در بسیاری از شاخص ها اقدامات خوبی صورت گرفته است افزود: تنها در 2 شاخص نیازمند توجه و برنامه ریزی ویژه تری هستیم که این امر را با توجه به راه کارهای تعیین شده دنبال خواهیم کرد.

استاندار البرز گفت: در البرز همه دستگاه های اجرایی، نهادها و سازمان های مردم نهاد با اتحاد و انسجام درصدد مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از شیوع آن هستند.

شهبازی افزود: اقدامات مقابله ای بحث اعتیاد و مواد مخدر در عین حال که تاثیرگذار و مهم هستند، اثرات مخربی نیز در ابعاد دیگر خواهند داشت از این رو باید بیشترین تمرکز بر روی پیشگیری باشد.

وی بیان کرد: در البرز سازمان های مردم نهاد در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد بسیار فعال و پویا هستند و بخش خصوص نیز در حوزه ترک اعتیاد کمک حال استان است.

استاندار البرز افزود: در حوزه های فرهنگی استان باید ستادی تشکیل شود تا با آسیب شناسی در محیط های دانشگاهی و کارگری در راستای مبارزه با گسترش اعتیاد، تصمیم ساز باشد.

شهبازی اظهار کرد: به فرمانداران شهرستان ها نیز تاکید می شود تا با تشکیل مستمر و منظم ستاد های فرعی مبارزه با مواد مخدر، نسبت به عملیاتی کردن مصوبات ستاد اصلی و پیگیری و ریشه یابی آسیب های هر شهرستان اقدام کنند.

 

 

 

تخریب 120 خانه مرکز فروش توزیع مواد مخدر در خط 4 حصار

 

دادستان البرز در این جلسه با بیان اینکه اینکه بسیاری از دستگاه‌ها در کاهش نرخ اعتیاد و افزایش کشفیات مواد مخدر در البرز همکاری داشته اند گفت: یکی از مراکز مهم توزیع مواد مخدر در استان البرز در خط چهار حصار بوده است که با برخوردها و اقدامات انجام شده در این منطقه 120 خانه که محل توزیع مواد مخدر بود تخریب و 100 خانه نیز پلمب شده که باید تعیین تکلیف شود.

«حاجی رضا شاکرمی» از انهادام دو باند مهم مواد مخدر خبر داد و گفت: یکی از این باندها در ساوجبلاغ و با همکاری اداره اطلاعات و نیروی انتظامی و دیگری در کرج توسط اداره اطلاعات منهدم شد و اموال قابل توجهی هم از این دو باند شناسایی و توقیف شد.

شاکرمی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاریو تعامل همه دستگاه‌ها است گفت: ضربه زدن به بنیادهای اقتصادی مواد مخدر به کاهش نرخ اعتیاد و تولید مواد مخدر کمک می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی اردوگاه ماده 16 گفت: تصمیمات و اقدامات در حوزه مواد مخدر نباید در حد برگزاری جلسه و مصوبه باشد و باید اقدامات جدی انجام شود.

 

 

البرز 62 نقطه حاشیه نشین با 16 نقطه حاد دارد

 

فرمانده انتظامی البرز نیز در این جلسه گفت: استان البرز دارای 62 نقطه حاشیه‌ای وجود دارد که وضعیت در 16 نقطه به صورت حاد است.

«سردار عباسعلی محمدیان» افزود: برخی از این نقاط متأثر از وجود چهار زندان در استان البرز است، در اطراف این زندان‌ها 2تا 3 روستا وجود دارد که وضعیت وخیمی دارند.

سردار محمدیان با بیان اینکه بیش از 12 تن انواع مواد مخدر در 10 ماهه سال کشف شده گفت: وجود باغ‌ویلاها و واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل زمینه ایجاد مراکز تولید مواد مخدر را به وجود آورده است و در این زمینه در 10 ماه گذشته 19 محل تولید را منهدم کردیم ولی به دلیل شرایط موجود باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی با شاره به اهمیت اقدامات فرهنگی و آموزشی اظهار کرد: یک نمایشگاه دائم در محل پلیس مبارزه با مواد مخدر هر روز پذیرای دانش‌آموزان است علاوه بر این نمایشگاه‌های سیار هم در مدارس برای آموزش دانش‌آموزان دایر می‌شود.

 

خدیجه ستارزاده

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، یوسف ملک‌زاده از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق و در پی تعامل سازنده اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مطلع شدند قاچاقچیان در سطح شهر شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.

وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و در این خصوص یک قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

ملک زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی به شمار می‌رود.

کد خبر 747035

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد