Web Analytics Made Easy - Statcounter


فرارو- روزنامه آمریکایی وال‌ستریت‌ژورنال، مدعی شد که تیم امنیت ملی کاخ سفید در سپتامبر گذشته از پنتاگون درخواست کرده که گزینه‌های نظامی برای حمله به ایران تهیه کند.
به گزارش فرارو، در سپتامبر گذشته، خمپاره‌هایی به سمت سفارتخانه آمریکا در بغداد شلیک شد. آمریکا ادعا کرده که خمپاره‌ها توسط گروه‌های نزدیک به ایران شلیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اثر این واقعه، تیم امنیت ملی آمریکا، سلسله‌ای از جلسات را برای بررسی نشان دادن یک واکنش زورمندانه برگزار کرد. در این گفتگوها، تیم امنیت ملی آمریکا، به رهبری جان بولتون، مشاور امنیت ملی، از پنتاگون درخواست کرده که برای حمله به ایران گزینه‌های نظامی در اختیار کاخ سفید قرار دهد.
مقامات سابق و فعلی آمریکا گفته‌اند این درخواست، که قبلا گزارشی درباره آن منتشر نشده است، باعث نگرانی پنتاگون و وزارت خارجه شده است.   یک مقام بلندپایه سابق دولت آمریکا درباره این درخواست گفت: «این قطعا افرادی را تکان داد. افراد شوکه شده بودند. وحشتناک بود که آن‌ها چقدر درباره زدن ایران بی‌محابا بودند.»
مقامات آمریکایی گفته‌اند که پنتاگون از درخواست شورای امنیت ملی برای تهیه گزینه‌هایی برای حمله به ایران تبعیت کرد. اما معلوم نیست که پیشنهاد‌های پنتاگون به کاخ سفید داده شده است یا خیر، معلوم نیست که آیا دونالد ترامپ از این درخواست اطلاع داشته است یا خیر و همچنین معلوم نیست که آیا در آن زمان طرح‌های جدی برای حمله آمریکا به ایران شکل گرفته است یا خیر.
گارت مارکویس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفته این شورا، «سیاست را هماهنگ‌سازی می‌کند و به رئیس‌جمهور (ترامپ) گزینه‌هایی برای پیش‌بینی و پاسخ دادن به طیفی از تهدید‌ها ارائه می‌کند».   او افزود: «در پی حمله ناکام به سفارت‌مان در بغداد و کنسولگری‌مان در بصره، ما همچنان وضعیت پرسنل‌مان را بازبینی می‌کنیم و ما برای حفظ امنیت‌شان و منافع‌مان، طیف کاملی از گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم.»
درخواست بولتون، رویکرد تقابلی‌تر دولت ترامپ در قبال ایران را نشان می‌دهد. رویکردی که او از زمان ورود به شورای امنیت ملی در آوریل گذشته آن را در پیش گرفته است. بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی، مسئولیت دارد که طیفی از توصیه‌های دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی را به رئیس‌جمهور ارائه بدهد.
مقامات سابق آمریکا گفته‌اند این مرعوب کننده بود که شورای امنیت ملی، در پاسخ به حملاتی که خسارت کمی داشته و موجب هیچ جراحتی نشده، گزینه‌های نظامی گسترده‌ای برای حمله به ایران درخواست کند.   سال گذشته میلادی، زمانی که ترامپ و تیم امنیت ملی‌اش، به خاطر ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی، در حال بررسی راه‌هایی برای مجازات دولت سوریه بودند، جیمز متیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا، با انجام حملاتی که ممکن است به نیرو‌های ایرانی یا روسی آسیب بزند، مخالفت کرد.
وال‌ستریت‌ژورنال، از قول منابع آگاه، نوشته بولتون در گفتگو‌ها با سایر مقامات دولت ترامپ، آشکارا اعلام کرده که او شخصا از تغییر رژیم در ایران حمایت می‌کند. بولتون قبل از ورود به دولت ترامپ، به شدت از این موضع دفاع می‌کرد.
او به عنوان کارشناس اندیشکده‌ای و همچنین به عنوان تحلیلگر شبکه فاکس‌نیوز، مکررا آمریکا را به حمله به ایران ترغیب کرده است. او در سال ۲۰۱۵، طی یادداشتی تحت عنوان «برای متوقف کردن بمب ایران، ایران را بمبماران کنید»، در روزنامه نیوریوک‌تایمز، از حمله به ایران حمایت کرده است.   بولتون پس از ورود به کاخ سفید، برای تهیه یک سیاست تهاجمی‌تر با هدف تضعیف حکومت ایران به مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، پیوست. بولتون گفته است شغل او اجرای دستور کار رئیس‌جمهور است که شامل تغییر رژیم در تهران نمی‌شود. سال گذشته، بولتون برای خارج کردن سریع آمریکا و همچنین تشدید تحریم‌های اقتصادی بر ایران، تلاش کرد که این اقدامات مورد استقبال ترامپ قرار گرفته است. او در سپتامبر گذشته، طی یک سخنرانی، هشدار داد که اگر ایران، آمریکا یا متحدانش را تهدید کند با خشم آمریکا مواجه خواهد شد.
در آن زمان، بولتون و معاونش، میرا ریکاردل، جهت اتخاذ راه‌های جدیدی برای مقابله نظامی با ایران فشار می‌آوردند.
در ششم سپتامبر، یک حمله خمپاره‌ای در بغداد، توجه رسانه‌ای اندکی به خود جلب کرد. از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، منطقه سبز بغداد، مکررا شاهد حملاتی بود. ادعا می‌شود که یک گروه شیعی نزدیک به ایران، مسئولیت حمله ماه سپتامبر به سفارت آمریکا در بغداد را به عهده گرفته است. دو روز بعد، در بحبوحه اعتراضات ضد ایرانی در بصره، نظامیان ناشناس، سه راکت به اطراف کنسولگری آمریکا در بصره شلیک کردند که هیچ خسارتی به بار نیاورد. هیچ کسی هم مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت، اما مقامات کاخ سفید تصمیم گرفتند پیام واضحی به ایران بدهند.
بنا به گفته منابع آگاه، علاوه بر درخواست حمله به ایران، شورای امنیت ملی، از پنتاگون درخواست کرده که گزینه‌هایی برای انجام حملاتی در سوریه و عراق بدهد.   به گفته یک منبع آگاه، در یک جلسه، ریکاردل، حملات در عراق را «اقدام جنگی» توصیف کرد و گفت: آمریکا باید قاطعانه پاسخ دهد. ریکاردل در اثر اختلافات با ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، از شورای امنیت ملی اخراج شد، اما مقامات قبلی و فعلی آمریکا گفته‌اند درباره تصدی یک شغل جدید در پنتاگون توسط ریکاردل، گفتگو‌هایی صورت گرفته است. همزمان با بررسی واکنش آمریکا در پاییز گذشته، کاخ سفید یک بیانیه دو صفحه‌ای منتشر کرد که هشداری درمورد یک حمله نظامی به نظر می‌رسید.
در این بیانیه، آمریکا، ایران را مسئول هرگونه آسیب جانی و مالی به کارکنان و تاسیسات آمریکایی در عراق دانست.  

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم | هیچگونه عملیات نظامی در رفح را تایید نمی‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، «جان کربی» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که آمریکا نگرانی‌هایی درباره برخی عملیات نظامی اسرائیل دارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «هیچگونه عملیات نظامی گسترده در رفح را بدون طرح قابل اجرا که تضمین کننده امنیت ۱.۵ میلیون پناهجویی باشد که در آنجا هستند، تایید نمی‌کنیم».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: «درباره برخی عملیات نظامی اسرائیل و کیفیت انجام آن نگرانی‌هایی داریم و ما نیازمند اطمینان یافتن از حمایت غیرنظامیان هستیم».

امروز بود که دفتر حقوق بشر سازمان ملل خبر داد که ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ غزه، ۲۶ بار مردمی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند را هدف قرار داده است.

این نهاد بین‌المللی در گزارش خود اعلام کرد که حملات مذکور از نیمه ماه ژانویه آغاز شده است که آخرین آن در شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته در میدان «الکویت» در جنوب شرق شهر غزه رخ داد.

به گفته وزارت بهداشت غزه در این حمله ۲۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت که حمله روز پنج‌شنبه دهمین حمله در ماه مارس بود.

اما پر تلفات‌ترین حمله به اواخرماه فوریه باز می‌گردد، زمانی که یک دستگاه تانک ارتش اسرائیل در میدان النابلسی غزه به سمت صدها نفری که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، آتش گشود و همزمان نظامیان اسرائیلی نیز اقدام به شلیک کردند؛ جنایتی که بیش از ۱۰۰ شهید و ۷۵۰ زخمی به جا گذاشت.

کد خبر 839874 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و اسرائیل فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم
  • نگران روابط نیجر با ایران هستیم
  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • پنتاگون: درباره سطح روابط نیجر با ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده ایم
  • کاخ سفید: تصمیمات بایدن بر اساس امنیت آمریکا گرفته می‌شود نه مشکلات غزه
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریمبین‌المللاروپا و آمریکا
  • آمریکا: از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم | هیچگونه عملیات نظامی در رفح را تایید نمی‌کنیم
  • کاخ‌سفید: از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم
  • کاخ سفید در جستجوی واکنش به سرپیچی نتانیاهو از برنامه جنگی بایدن