Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «حشمت الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران امروز دوشنبه در دمشق با یکدیگر دیدار و بر تقویت روابط دوجانبه به گونه‌ای که منافع دو کشور را تامین کند، تاکید کردند.

به گزارش سانا، بشار اسد گفت که روابط بین دمشق و تهران از ابتدا مبتنی بر اصول، اخلاق و احترام به خواسته ملت‌ها به دور از هرگونه دخالت‌های خارجی بود که در پیش گرفتن این روش در تثبیت استقلال دو کشور نقش بسزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، فلاحت پیشه تاکید کرد که میراث فرهنگی دو ملت سوری و ایرانی، باعث شکل‌گیری مواضع ثابت و مستحکم دو طرف برای مقابله با کشورهایی شد که امروز روی زمین لرزان ایستاده‌اند و متزلزل هستند، زیرا این کشورها دارای سیاست غیر اخلاقی و مغایر با قوانین بین‌المللی هستند.

«حشمت الله فلاحت پیشه» در بدو ورود به فرودگاه دمشق در گفت وگو با خبرنگاران، گفته بود که در مجلس شورای اسلامی اراده جدی وجود دارد که حداکثر روابط در قالب تنظیم موافقتنامه‌های دو جانبه و ایجاد شرایط راهبردی تازه برای روابط اقتصادی ایران و سوریه فراهم شود. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: برای همین منظور این سفر به سوریه صورت گرفته و دیدارهایی با مقامات ارشد و همچنین همتایان خود در مجلس ملی سوریه برگزار خواهد کرد.

فلاحت پیشه در صدر هیاتی ارشد از مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه وارد سوریه شد و در فرودگاه دمشق مورد استقبال جواد ترک‌آبادی سفیر ایران در سوریه و جمعی از نمایندگان ارشد مجلس این کشور از جمله سرلشکر فیصل الخوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و عمار الاسد رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه قرار گرفت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت محمدباقر قالیباف افزود: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

وی تصریح کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پاکستان علاقه‌مند و نیازمند به گسترش همکاری‌ها با ایران است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی