Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شیوا کاظمی مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید براینکه براساس ابلاغیه وزارت بهداشت برروی ترغیب مادران به زایمان طبیعی تمرکز داریم، گفت : در ۹ ماه امسال موارد زایمان سزارین از ۵۴ درصد به ۴۵ درصد میان مادران شکم اولی تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی رسیده که البته این آمار در بیمارستان‌های دولتی به ۴۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳ هزار و ۳۹ زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است، گفت : امسال تعداد موالید در نیمه نخست ۱۵هزار و ۶۹۰ و طی۹ ماهه نیز ۲۰ هزار و ۹۱ موردبوده که اغلب مادران درسنین ۱۸ تا ۳۵ سال زایمان کرده اند.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تنها ۳۲ صدم درصد مادران زیر ۱۶ سال، ۱.۶ درصد بین ۱۶ تا۱۷ سن و ۱۵.۶۳ درصد بیش از ۳۵ سال سن داشته اند و ۸۲.۴۵ درصد مادران زایمان اولی بین ۱۸تا ۳۵سال سن داشته اند.

وی بیان کرد: در استان کرمانشاه آمار مادران نوجوان باردار چندان وجود ندارد بلکه بیشتر به مهاجرین استان‌های دیگر مربوط می‌شود.

کاظمی از انجام اقدامات متعددی برای ترغیب مادران باردار به زایمان طبیعی خبر داد و تصریح کرد: کلاس‌های آمادگی برای زایمان هم در بیمارستان‌ها و هم درمانگاه‌ها راه اندازی شده در بخش خصوصی هم مادران در دوران بارداری در کلاس‌های آمادگی زایمان شرکت و با فرآیند زایمان آشنا می‌شوند همچنین در یک جلسه هم پدر نوزاد در این کلاس‌ها حضور می‌یابد.

وی عنوان کرد: همچنین به منظورخوشایند سازی زایمان طبیعی ساختار زایشگاه‌ها عوض شد به گونه‌ای که در تمام بیمارستان‌های دولتی واحد‌ها و اتاق‌های تک نفره ایجاد و اجازه آوردن همراه بارعایت حریم خصوصی داده می‌شود.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مادران باردار می‌توانند مامای همراه و آموزش دیده داشته باشند ات در طول زایمان علاوه بر انجام اقدامات مربوطه به ماساژمادر هم بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه به همه بیمارستان‌ها برنامه تکریم مادر و رعایت اخلاق حرفه‌ای در قبال مادران باردار ابلاغ شده است، تصریح کرد: به طورجدی درصدد توسعه روش‌های بی دردی زایمان هستیم و در این میان از متخصصین بی هوشی برای ترویج زایمان بی درد بهره خواهیم بردزیرا یکی از موانع روی آوردن مادران به زایمان طبیعی ترس از درد زایمان است.

کاظمی با تاکید بر اینکه مقدمات زایمان بی درد در بیمارستان‌ها فراهم شده افزود: به منظورترغیب مادران باردار نیازمند حمایت‌های فرهنگی از سوی رسانه‌ها و صدا وسیماونیز روی آوری قهرمانان ورزشی به این سمت و سو هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

موارد زایمان سزارین از ۵۴ درصد به ۴۵ درصد رسیده است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟

 دکتر سارا میرحقی ساعتچی با اشاره به اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در محافظت از پوست نحوه انتخاب و استفاده صحیح از این محصولات آرایشی بهداشتی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ضد آفتاب به محصولاتی گفته می‌شود که از پوست انسان در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کنند، گفت: یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب ضدآفتاب SPF است، که میزان محافظت از پوست در برابر سوختگی و التهاب ناشی از آفتاب را نشان می‌دهد.

میرحقی ساعتچی افزود: برای انتخاب ضد آفتاب با SPF مناسب پوست می‌توان از پزشک یا داروساز مشورت گرفت.

وی در ادامه نحوه استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب را تشریح کرد و گفت: ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باید ضدآفتاب استفاده کرد تا محافظت کافی روی پوست ایجاد شود. همچنین در صورت عرق کردن و شستن صورت بهتر است مصرف محصول تکرار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان کشور در کرمانشاه
  • راه اندازی نخستین کلینیک درمانی «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه
  • اولین مرکز ترس از زایمان کشور در کرمانشاه
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟