Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جلیل جباری در توضیح این خبر گفت : با توجه به تعدد جاذبه های گردشگری اعم از تاریخی طبیعی در سطح استان نصب تابلوهای معرفی این جاذبه ها ضروری می نمود .

او تصریح کرد : برای اجرای پروژه نصب تابلوهای راهنما و معرفی آثار طبیعی و تاریخی استان مبلغی بیش از ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت : ۲۳ عدد تابلو بمنظور معرفی تعدادی از آثار تاریخی استان که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند به ابعاد (۱*۱/۴۰ ) متر مربع طراحی شده اند که همه این تابلوها فلزی بوده و رویه بنر دارند.

جباری افزود : در این ۲۳ قطعه تابلو فلزی ؛ نام اثر – قدمت – شماره و تاریخ ثبت اثر در فهرست آثار ملی و هم چنین توصیه ها و اخطارها ی لازم در خصوص جلوگیری از دخل و تصرف در این آثار ذکر شده است.

او اضافه کرد : همچنین با هدف مشخص نمودن فاصله مسافران از جاذبه های گردشگری استان تعداد ۱۸ قطعه تابلوی فلزی با رویه شبرنگ   به   ابعاد   (۲/۵ *۲ ) مترمربع در محورهای مو اصلاتی استان نصب گردیده است .

جباری ادامه داد : با توجه به تردد اکثر مسافران ورودی به استان از محور شهید کلانتری ارومیه ؛ یکعدد بیلبورد ۲۰ متر مربعی نیز با طرحی شکیل برای گردشگران طراحی شده و در مسیر ورودی جاده شهید کلانتری نصب شده است .

وی هم چنین گفت : با توجه به وجود مبادی متعدد ورودی اعم از فرودگاه های ارومیه ، خوی و ماکو و پایانه های مسافرتی شهرهای استان مانند ارومیه ، خوی ، ماکو ، مهاباد ، پیرانشهر و ... سعی خواهیم کرد در صورت تامین اعتبارات لازم اقدام به طراحی و نصب تابلوهای معرفی جاذبه های گردشگری نمائیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی تابلو گردشگری آثار گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود