Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: دادستان کل کشور گفت: مشخص شده خبر شکنجه کارگر شرکت نیشکر هفت تپه از اساس دروغ بوده و هیچ‌گونه ضرب و جرح و شکنجه ای در کار نبوده است. او یک فرد و کارگر عادی نبوده و چه بسا برای سرپوش گذاشتن به جرایم خود مسئله شکنجه را مطرح کرده است.

به گزارش رکنا، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور روز دوشنبه افزود: متاسفانه این خبر (خبر شکنجه) را برای برداشت‌هایی که با اهداف سیاسی خودشان داشته‌اند، منتشر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: چون این فرد، یک فرد و کارگر عادی نبوده است، به لحاظ ارتباطاتی که داشته است و به لحاظ جرایمی که مرتکب شده بود و چه بسا برای سرپوش گذاشتن به آن جرایم، مسئله شکنجه را مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه دوشنبه هفته گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار برخی شایعات و ادعاها مبنی بر شکنجه یکی از کارگران بازداشتی کارخانه نیشکر هفت تپه گفته بود: به دادستان کل کشور دستور می دهم که همین امروز با تشکیل هیئتی مستقل و اعزام این هیئت به منطقه، موضوع را مورد بررسی قرار دهند و هر چه سریعتر نتیجه بررسی ها را به اطلاع اینجانب و مردم عزیزمان برسانند.

علی اکبر بختیاری رئیس دفتر دادستان کل کشور فردای آن روز (سه شنبه هفته گذشته) اعلام کرد که با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه به منظور بررسی شایعات و ادعا‌ها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه، هیئت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور تعیین شد و برای رسیدگی به موضوع به استان خوزستان رفته اند.

اسماعیل بخشی یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه چندی پیش ادعا کرده بود که در جریان بازجویی تحت شکنجه قرار گرفته است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اسحاق به 6 زن تنها در آپارتمان اشان تجاوز کرد+عکس لحظه غش کردن یک زن سر صحنه سقوط هواپیما/ این زن کیست ؟ + فیلم کارگردان معروف به دستیارش تجاوز کرد +عکس اسامی و عکس کشته شدگان سقوط هواپیما در کرج +فیلم چگونه در سقوط هواپیما در کرج زنده ماندم! / مهندس پرواز تشریح کرد + عکس مادر مهربان تهرانی اعدام می شود فیلمی جدید و دردناک از شکنجه وحشیانه اسرای ایرانی توسط منافقین در عراق (16+) زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اقدام وقیحانه پسرعاشق پیشه و زن مطلقه در تهران + فیلم گفتگو چرا آقای "ح . ک"بازیکن مشهور پرسپولیس در خیابان ولیعصر دستگیر شد ؟+ عکس و جزئیات راز قتل خانم معلم بعد از 26 سال تایید شد / دی جی فریز او را به طرز وحشیانه ای کشت عروس مرد بیوه شدم / او 10 سال از من بزرگتر بود ! / لطفا برایم گریه نکنید ! افشاگری امام جمعه لواسان/ کاخ 6 هزار متری برای آقازاده کیست؟ عکس/ محل سقوط بویینگ٧٠٧ در صفادشت کرج

منبع: رکنا

کلیدواژه: سیاسی شکنجه شکنجه جرایم کارگر دادستان کل کشور هفت تصاویر دختر سوپر مارکت دوربین مدار بسته مرد عکس فیلم زن اعدام سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، جمشید امیدی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: بیشتر واحدهای تولیدی استان در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر مشارکت فعال دارند.

وی شعار امسال هفته کار و کارگر را «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»، عنوان کرد و افزود: دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، از مهمترین برنامه‌های این هفته است و امشب ( سه‌شنبه شب) ۴۲ نفر از کارگران استان مرکزی برای دیدار با ایشان به تهران اعزام می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری، حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه، همایش پیاده‌روی جامعه کار و تولید، برگزاری میز خدمت، همایش ایمنی و بهداشت و برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بخش دیگری از برنامه‌ها است.

امیدی عنوان کرد: بازدید دانش‌آموزان از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تولیدی، برگزاری مسابقات ورزشی، زنگ ورزش صبحگاهی برای کارخانجات، تجلیل از کارگران نمونه و گروه‌های کار نمونه و واحدهای نمونه، از دیگر برنامه‌ها است.

وی گفت: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

امیدی، مهمترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان را، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی، عنوان کرد.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و ۲ گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر در مجموع به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: استان مرکزی طی سنوات گذشته در جذب تسهیلات و اشتغالزایی رتبه اول و دوم را داشته که امید است این مهم همچنان ادامه‌ یابد.

وی گفت: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی ( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت، که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

امیدی تصریح کرد: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی در پایان سال گذشته نسبت به سال ۹۹ معادل ۶ و ۵۶ دهم درصد افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری استان در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به بهمن ماه ۱۴۰۱، افزایش هفت و ۱۷ صدم درصدی را نشان می‌دهد که معادل ۱۶ هزار و ۶۷۱ نفر و نسبت به سال ۹۹ تعداد ۳۵ هزار و ۵۹۹ نفر بیشتر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان ۶ و ۲۵ صدم درصد معادل یک‌هزار و ۴۸۲ کارگاه از بهمن ماه ۱۴۰۱ تا بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اضافه شده است.

امیدی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، شاهد افزایش هشت درصدی است.

وی گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ۹۹ به چهار هزار و ۵۶۴ نفر و در سال ۴۰۲ به ۲ هزار و ۹۴۲ نفر رسید، که این آمار بیانگر کاهش ۳۵ و پنج دهم درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی این استان در سال گذشته به چهار هزار و ۵۸۷ مورد رسید.

امیدی بیان کرد: بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲، استان مرکزی با پنج و ۱۷ دهم درصد مقام اول را کسب کرد و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی گفت: استان مرکزی در خط تولید، فضا برای کار بسیار دارد.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱درصد رسید