Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@09:27:16 GMT

ریزش مو‌های تان را با این دمنوش درمان کنید

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۳۳۴۷

ریزش مو‌های تان را با این دمنوش درمان کنید

وجود مقادیر قابل توجه ویتامین B. در سبوس برنج روند سوخت و ساز سلول‌های زنده و فعال پیاز مو را تحریک می‌کند و در حفظ مو‌ها و جلوگیری از ریزش مو تأثیر زیادی دارد.
سبوس برنج پوسته قهوه‌ای رنگی است که برنج سفید را در بر گرفته است. این پوسته از طریق آسیاب‌ها و دستگاه‌های ساینده از برنج جدا می‌شود و برنج سفید به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غشای قهوه‌ای رنگ، سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است.

ریزش مو، با دمنوش سبوس برنج از ریزش مو‌های تان جلوگیری کنید

سبوس منبع غنی از ویتامین‌های گروه B. است. این ویتامین ها، تأثیر متابولیکی مختلفی در سیستم اعصاب، سلول‌های خونی و عضلات دارد. به این منظور می‌توانید از دم کرده آن به جای چای، برای تقویت مو‌ها استفاده کنید. به این صورت که مقداری از سبوس را داخل آب بجوشانید سپس سبوس داخل آن را جدا کنید و دور بریزید. اکنون می‌توانید جوشانده را به صورت چای مصرف کنید یا در هر غذای آبکی مثل سوپ بریزید و میل کنید.

جلوگیری از سفید شدن مو نیز یکی دیگر از خواص بی نظیر سبوس برنج است

برای سیاه شدن یا جلوگیری از سفیدی زودرس موهایتان روزانه نیم سیر سبوس و لیمو عمانی را در کمی آب بجوشانید، صاف کنید و پس از دم کردن میل کنید.

با عصاره سبوس برنج پوست تان را شفاف کنید

یکی دیگر از فرآورده‌های سبوس برنج عصاره سبوس است که تأثیرات مختلفی روی پوست بدن دارد. عصاره سبوس برنج، رطوبت را در خود حفظ و پوست را روشن می‌کند و چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد. همچنین اسید‌های چرب موجود در روغن سبوس برنج، به سلول‌های شاخی و مرده سطح پوست متصل می‌شود و آن‌ها را به آرامی از روی پوست برمی دارد. این امر باعث می‌شود پس از ماساژ ملایم صورت با روغن برنج، پوست شما کاملا صاف، نرم و براق شود.

با سبوس برنج پوست تان را لایه برداری کنید

از سبوس برنج به عنوان یک لایه بردار برای پوست‌های کثیف و جوش‌های ریز نیز می‌توانید استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری سبوس، یک زرده تخم مرغ، کمی عسل و یک قاشق چای خوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید به طوری که تا حد معینی رقیق شود. این خمیر را روی پوست صورت قرار دهید به مدت ۲۰ دقیقه به حال خود بگذارید و سپس از روی پوست جدا کنید.
نکته: در رابطه با سبوس برنج این نکته را نیز مد نظر داشته باشید، همان گونه که کاهش یا مصرف نکردن سبوس در سیستم گوارشی بدن اختلال ایجاد می‌کند، افراط و زیاده روی در مصرف سبوس نیز عوارضی همچون انسداد روده و اسهال به همراه دارد.

منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوست اندازی سخت است، اما ما این بذر را کاشتیم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری می‌گوید: پوست اندازی کار سختی است و هزینه‌های خاص خودش را دارد، اما ما این کار را از روز اول شروع کردیم و بذرش را کاشتیم.

به گزارش مشرق، نواب نصرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در خصوص آخرین شرایط تیم ملی در آستانه اعزام تیم به جام جهانی تایلند اظهار داشت: با توجه به مسابقه‌ای که در فروردین داریم ایام عید اردوهای خودمان را قطع نکردیم.به صورت شبانه روزی و مستمر در اردو بودیم و در این مدت هم تمرینات خودمان را ادامه دادیم.

وی با اشاره به اینکه غیر از چهار نفری که به تایلند اعزام می‌شوند سایر وزنه برداران هم در این اردو حضور دارند، گفت: شرایط نرمال است و نخستین گروه ما روز ۱۳ فروردین اعزام می شوند. ۹۹ درصد سهمیه علی داوودی و میرمصطفی جوادی برای حضور در المپیک قطعی شده است. یک مقدار شاید در دسته وزنی رضا دهدار نیاز به توجه و تلاش بیشتری باشد که البته آن هم قطعی است و رضا سهمیه اش را دارد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ادامه داد: در دسته فوق سنگین آیت شریفی را هم داریم. دلیل اینکه کسب سهمیه او اعلام نمی‌شود این است که طبق قوانین فدراسیون جهانی از هر کشور در هر دسته وزنی فقط یک وزنه بردار می‌تواند شرکت کند و علی داوودی شرایط بهتری دارد ،اگر نه آیت هم شرایط کسب سهمیه را دارد.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اجباری بودن حضور ورزشکاران در تایلند گفت: امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که بچه‌های ما بتوانند آزمایش دوپینگ هم بدهند. ما به تایلند می‌رویم تا در آنجا سه سهمیه خودمان را کامل کنیم. بلافاصله پس از این رقابت‌ها یک اردوی چهار- پنج ماهه را آغاز می‌کنیم و این اردو تا قبل از اعزام به المپیک ادامه خواهد داشت. امیدوارم بتوانیم در المپیک بهترین نسخه خودمان و بهترین چیزی که مردم از وزنه برداری انتظار دارند را ارائه بدهیم. امیدوارم هر آنچه که خواست خدا است برای ما اتفاق بیفتد.

نصیرشلال در خصوص تغییر نسل و پوست اندازی در وزنه برداری که وعده‌اش را داده بودند؛ عنوان کرد: کسانی که در هر رشته‌ای اهل فن هستند می‌دانند که این پوست اندازی کار سختی است و هزینه‌های خاص خودش را دارد. ما این کار را از روز اول شروع کرده‌ایم و از روز نخست با حفظ احترام به با سابقه‌ها و پیشکسوتان تمام تلاش خودمان را کردیم تا تیمی را آماده کنیم که برای سال‌های آینده که حتی ممکن است مربوط به دوره کاری ما هم نباشند کارآیی داشته باشند و وزنه برداری ثمره اش را ببیند.

وی ادامه داد: شاید در سال‌های آینده ما نباشیم اما نیت مان این است که یک بذری را بکاریم و این بذر رشد کند. این وظیفه ما بود که انجامش می‌دهیم. تا اینجای کار هم همه چیز خوب پیش رفته است؛ البته هنوز از لحاظ کمی مشکل داریم و به وزنه برداران بیشتری نیاز داریم تا پشت این تیم باشند و بهترین ها به مسابقات اعزام شوند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • کشف و امحاء ۶ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم سبوس آرد در سنقر
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • خواص برخی دمنوش‌ها در ماه مبارک رمضان
  • کرم گلدن شاین اصلی
  • پوست اندازی سخت است، اما ما این بذر را کاشتیم