Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در حوزه مطبوعات زمینه همگرایی در استان فراهم شده و در این راستا نشستهایی با اصحاب رسانه دارای سلایق مختلف برگزار شده است.

افشین تحفه گر روز دوشنبه در مراسم بیستمین سالگرد انتشار اولین نشریه محلی در کاشمر افزود: تلاش داریم از توان مطبوعات در دفاع از منافع استان بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد رسانه اظهار داشت: در شرایط خاص کشور و تهدیدهای پیش رو، اصحاب رسانه باید با آشنایی با ظرافتهای فرهنگی بتوانند اوضاع را به خوبی کنترل کنند.
وی به نفوذ فضای مجازی در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه باید تولید محتوا در فضای مجازی را جدی بگیرند و از این حوزه بهره برداری لازم را داشته باشند.
تحفه گر افزود: اصحاب رسانه با توجه به وجود سلایق مختلف باید زبان گویای این سلایق باشند.
وی از تلاشهای دست اندرکاران دو هفته نامه آوای کاشمر که طی دو دهه به طور مداوم و منظم در عرصه مطبوعات استان منتشر شده قدردانی کرد.
فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با اشاره به نقش مطبوعات در توسعه گفت: مطبوعات در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نقشی بی بدیل دارند.
محمد علی نبی پور افزود: در فرآیند توسعه منطقه نشریات محلی نقش به سزایی در سالهای اخیر داشته اند.
وی با بیان اینکه وجود نشریات همیشه و در همه جا راهگشای جامعه بوده است اظهار داشت: در مدت کوتاهی که در کاشمر حضور داشته ام شاهد نقش موثر مطبوعات و تاثیرگذاری آنها در جریان سازی منطقه بوده ام.
وی با تاکید براستفاده از ظرفیت مطبوعات منطقه گفت: از مدیران شهرستان نیز انتظار دارم با رسانه ها ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.
نبی پور با بیان اینکه مدیران نباید از انتقاد گریزان باشند و باید به مطالبه گری نشریات پاسخ دهند افزود: البته رسانه ها هم باید منصف باشند و مطالبه گری منطقی را نشر دهند.
وی اظهار داشت: نشریات می توانند به عنوان کانال ارتباطی و انعکاس دهنده نظر مردم و پاسخ مسئولان به خوبی ایفای نقش نمایند.
فرماندار کاشمر با ابراز خرسندی از فعالیت 6 نشریه دارای مجوز در کاشمر گفت: سیاسی بودن منطقه در تکثر مطبواعت تاثیر داشته است.
وی افزود: سیاسی بودن و داشتن تحلیل و بینش سیاسی خیلی خوب است اما سیاست زدگی آسیب زاست و از نشریات انتظار می رود جامعه را سیاست زده نکنند بلکه در افزایش بصیرت و معرفت جامعه نسبت به جریان های سیاسی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه کار در عرصه مطبوعات سخت و مانند حرکت بر لبه تیغ است اظهار داشت: فعالان این عرصه باید به اصول و ارزشها وفادار باشند.
نبی پور با ابراز خرسندی از تداوم فعالیت آوای کاشمر طی دو دهه اخیر گفت: توسعه مطبوعات به توسعه شهرستان منجر می شود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید با نگاهی عمیق به حوزه فرهنگ و هنر بر توسعه کمی و کیفی مطبوعات تلاش دارد و حمایت از نشریات را وظیفه خود می داند.
هم اکنون 6 نشریه محلی در کاشمر فعالیت دارد که آوای کاشمر به عنوان اولین نشریه محلی در این منطقه توانسته است دو دهه بدون وقفه و به طور منظم منتشر شود.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مطبوعات نمایشگاه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای اداری استان گفت: سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی به ویژه در حوزه امنیت و تصویب ۲ منطقه ازاد دوغارون وسرخس دراستان بودیم که در مرحله تعین آئین نامه آن هستیم

وی افزود: اجرایی شدن طرح قطار سریع السیر در برنامه هفتم و ارتقاء شاخص‌های اقتصادی در تمام حوزه‌ها در استان از مهمترین موضوعاتی بود که سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی اتفاق افتاد

استاندار خراسان رضوی گفت: باید بدنبال طرح‌هایی درتحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم باشیم و با بهره وری و سرمایه گذاری حداکثری در این مسیر تلاش کنیم و این کار با رفع مشکلات در واحد‌های تولیدی انجام می شود و از ابتدای دولت سیزدهم در استان ۸۹۰ واحد تولیدی راکد شناسائی که ۳۰۸ واحد احیاء و مابقی باید هر چه زودترتعین تکلیف شوند

نظری با اشاره به مهمترین راهبرد و نگاه کلی مدیران دستگاه‌ها استان در ۳ رویکرد اصلی افزود: همه مدیران مکلف هستند در پیاده سازی وظایف خود، جبران عقب ماندگی و ناترازی و همچنین برنامه ریزی مبتنی بر حل مسئله داشته باشند تا مشکلات مردم حل شود و در این راه ۴۱ طرح با حدود ۴۰ همت برای استان تعریف شد که مهمترین این طرح‌ها در حوزه زیارت و رفع مشکلات مسائل اجتماعی است

وی ادامه داد: همه مدیران تلاش کنند تا بازار و تامین کالا حفظ شود تا تولیدکننده بازار را اشباع از کالا کند و در این راه مراقب باشند تا دستگاه‌ها دچار بی تعادلی نشوند

استاندار خراسان رضوی  در ابتدای صحبت‌های خود گفت: با اتفاقات اخیر در منطقه رزیم صهیونیستی در ۲ باتلاق جنگ غزه و عملیات طوفان الاقصی و اقدام محدود و تنبه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درعملیات وعده صادق گیر کرده و گرفتار شده است و خداوند را برای داشتن تلاش‌های صادقانه سربازان این مرز و بوم شاکریم و این عملیات‌ها پوشالی بودن و سست بودن خانه عنکبوت گونه رژیم غاصب اسرائیل را نشان داد و باعث منفور شدن این رزیم در بین مردم دنیا شد

نظری افزود: عملیات وعده صادق یادآوری حماسه بزرگ است که اثرات متعدد و تعین کننده در تاریخ جهان و مولفه مهم اثرگذار در پیچ تاریخی و سرنوشت بشریت را شاهد هستیم و این را به دنیا نشان داد که رژیمی که از بطن اجتماعی مردم شکل نگرفت و نه دارای تاریخ و جغرافیای طبیعی آن آسیب پذیر است کاملا جعلی و پوشالی است

در ابتدای این مراسم معاون استاندار و فرمانداران و چند نفر از مدیران دستگاه‌های استان گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود دادند

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • حضور وزیر ورزش در منزل پیشکسوت رسانه
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است