Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ عباس عبدی عصر امروز در سلسله نشست‌های اعتماد، شفافیت و سیاست عمومی گفت: قانون یک متن است. آنچه که قانون را جایگاه می‌دهد اراده پشت آن است.

وی با بیان اینکه مطبوعات در کشور بسیار آزادند ولی اگر اعتماد را در داخل حل نکنیم حکومت به خطر می‌افتد، اظهار داشت: سیستمی که راه را می‌بندد و پاسخگو نباشد، نمی‌تواند حقایق را هم بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولی که نتواند پاسخگو باشد باید مجازات شود.

رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با تاکید بر اینکه مسئله اصلی حکومت‌ها اعتماد است، تصریح کرد: ما با مفهوم اعتماد به صورت سنتی برخورد می‌کنیم در حالی که جامعه غربی اساسش بر بی‌اعتمادی است.

عبدی ادامه داد: ما باید حداکثر بی‌‌اعتمادی را داشته باشیم که در این صورت دنبال راهکارهایی می‌‌‌رویم که این حس بیشتر شود.
وی با بیان اینکه اساس باید بر بی‌‌اعتمادی باشد، خطرنشان کرد: آنچه که تعیین‌‌کننده شفافیت است، خاص عمومی است و بسیاری از افراد در جامعه با نظرسنجی برای شفاف‌‌سازی مخالفند.

این پژوهشگر مسائل سیاسی اجتماعی با تحلیل برخی از آمارها ابراز داشت: طبق شاخص‌‌‌های بانک جهانی آزادی بیان و پاسخگویی در اواخر دوران آقای خاتمی ۲۱ کشور را بدتر از ما می‌‌دانستند که الان ۱۳ کشور بدتر از ما هستند. این در حالی است که در سال ۹۲ این رقم به چهار درصد رسید. در ثبات سیاسی و نظم و مقررات درصدهای ما پایین است. 

عبدی افزود: وقتی درآمدهای نفتی افزایش یافته است، آزادی، اعتماد و شفافیت کاهش یافته است. یعنی هر وقت قیمت نفت افزایش پیدا کند، نباید به دنبال شفافیت و آزادی و... هم باشیم. 

وی با بیان اینکه آنچه موجب شده تا سیستم نیازمند شفافیت نباشد، کف‌گیرش به ته دیگ خورده است، عنوان کرد: این مسئله موجب شده تا سیستم به عرصه عمومی بازگردد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در جمع‌بندی سخنان خود یادآور شد: شفافیت اگر به تنهایی انجام شود، عوارض بدی هم دارد. عوامل دیگری مانند نهادهای مدنی، نهادهای نظارتی، قوه قضاییه مستقل، رسانه‌های آزادی و... هم در کنار شفاف‌سازی کمک می‌‌کند.

عبدی با تاکید بر اینکه مدیران ما چون همیشه یکسویه حرف می‌زنند آمادگی ورود در فضای جدیدی را ندارند و بلد هم نیستند، بیان کرد: در یک مجموعه، سخنگویی هم وجود ندارد و هر کس هر جور می‌خواهد حرف می‌زند که مسئله را بغرنج‌تر می‌کند پس لازم است تصمیم کلانی هم صورت بگیرد. از طرف دیگر، باید کار از یکجایی شروع شود و نباید منتظر آن باقی بمانیم که کار از پایین شروع شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عباس عبدی درآمدهای نفتی آزادی حکومت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در چند روز گذشته، فیلمی از غلامعلی حدادعادل در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن گفته است: «هر کلمه بی‌معنایی که به «الف» ختم شود اسم دختر می‌شود.»

‏در همین راستا، عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی آینده نوشت: «تا هنگامی که پس از ۴۵ سال انحصار کامل آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای، نکوشند که بجای تمسخر، درک همدلانه‌ای از رفتار مردم پیدا کنند، وضع از این که فکر می‌کنند متفاوت‌تر هم خواهد شد. مردم با فرهنگ تحمیلی مخالفند.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888615

دیگر خبرها

  • سرگردانی مسافران هواپیمایی آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • سرگردانی مسافران آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد
  • افتتاح مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان
  • طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • خطرناک‌ترین برنامه ایلان ماسک؛ چه اتفاقی می‌افتد که مغزمان دیگر در کنترل ما نباشد؟
  • سیاست‌های اقتصادی بر مبنای حقایق اقتصادی جامعه اتخاذ شود
  • خاطره خنده دار اکبر عبدی از آجیل عید نوروز