Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزير امور خارجه ايران با هادي العامري رئيس ائتلاف الفتح عراق با حضور جمعي از سران ائتلاف ديدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش سرويس سياست خارجي خبرگزاري آريا، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران که عصر يکشنبه در رأس هيأتي سياسي و اقتصادي به منظور ديدار و گفت‌وگو با مقامات عراقي وارد بغداد شد، امروز با هادي العامري رئيس ائتلاف الفتح عراق با حضور جمعي از سران ائتلاف ديدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظريف پيش از اين نيز با «محمدعلي الحکيم» وزير خارجه عراق ديدار و در نشست خبري مشترک به تشريح گفت‌وگوهاي دوجانبه پرداخت.
`محمدجواد ظريف` وزير امور خارجه عراق عصر يکشنبه نيز در بغداد با `عادل عبدالمهدي` نخست وزير عراق ديدار و گفتگو کرد.
دو طرف در اين ديدار در خصوص آخرين وضعيت روابط دوجانبه و زمينه هاي همکاري اقتصادي ميان دو کشور و نيز تحولات منطقه اي و بين المللي بحث و گفتگو شد.
نخست وزير عراق در اين ديدار با اشاره به مشترکات فرهنگي و تاريخي ميان دو کشور، بر توسعه روابط في مابين تاکيد کرد.
ظريف نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفر به عراق، از مواضع مثبت دولت اين کشور درخصوص مسائل منطقه و جمهوري اسلامي ايران قدرداني کرد.
زيارت عتبات عاليات نجف اشرف و کربلاي معلي از ديگر برنامه‌هاي ظريف در اين سفر است.
براساس اعلام سفارت ايران در بغداد، وزير خارجه ايران روز سه‌شنبه در اربيل با مقامات مسئول در اقليم کردستان عراق ديدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ديدار هادي عامري و نمايندگان پارلمان عراق با ظريف
محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان در ادامه رايزني‌هاي خود در عراق، با هادي عامري رئيس فراکسيون ائتلاف سازندگي عراق و نمايندگان اين فراکسيون در پارلمان عراق ديدار کرد.
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان در ادامه ديدارها و رايزني‌هاي خود با مقامات عراقي، با هادي عامري، رئيس فراکسيون ائتلاف سازندگي و نمايندگان اين فراکسيون، ديدار و گفتگو کرد.
در اين ديدار، هادي عامري با اشاره به تلاش فراکسيون سازندگي در انتخابات اخير اين کشور براي عبور از طايفه‌گرايي، افزود: اين فراکسيون دربرگيرنده اعضايي از همه مذاهب و اقوام مختلف عراق است و با اقبالي که مردم عراق از اين ائتلاف داشتند، نشان داده شد که مطالبه مردم عبور از طائفه‌گرايي است.
عامري با اشاره به تحرکات اخير در پايتخت عراق گفت اين ديدارها و تحرکات، بيانگر آن است که عراق به ثبات و استقرار قابل توجهي دست يافته است. وي افزود: عراق يک کشور مهم منطقه است و اگر نتواند نقش منطقه‌اي خود را ايفا نمايد، به‌ضرر منطقه خواهد بود.
وزير امور خارجه کشورمان نيز با ابراز خشنودي از ديدار با فراکسيون سازندگي گفت: اين اقدام شما، نمونه بارز پيروزي مقاومت و مردم‌سالاري در عراق است.
ظريف، نقش فعال مرجعيت و رهبران جهادي و مردم عراق را باعث پيروزي بر تروريسم خواند و افزود: در نتيجه همين پيروزي بود که بغداد، امروز به يک پايتخت مهم در منطقه براي ديدارهاي هيئت‌هاي مختلف سياسي و اقتصادي تبديل شده است و ديدگاه‌هاي منطقه‌اي رئيس جمهور و نخست‌وزير مورد حمايت ماست.
ظريف افزود: کساني که 7 تريليون دلار در منطقه خرج کردند، براي امنيت و ثبات منطقه هزينه نکردند، بلکه براي منافع يک‌جانبه خود خرج کردند.
آقاي جمال کربولي، از رهبران ائتلاف سازندگي با تقدير از نقش سازنده ايران در کمک به مردم عراق براي مبارزه با داعش، سياست تحريم ملتها را رد کرد.
اعضاي فراکسيون سازندگي از وزير امور خارجه کشورمان درخواست کردند، همان‌طور که جمهوري اسلامي ايران در جنگ با داعش کنار ملت عراق بود، در مرحله بازسازي نيز کنار مردم و دولت عراق باشد.

ديدارشخصيت‌ها و نمايندگان اقليت‌هاي مذهبي عراق با ظريف
جمعي از شخصيت‌ها و نمايندگان اقليت‌هاي ديني عراق امروز (دوشنبه) با وزير امور خارجه ايران در بغداد ديدار و گفت‌وگو کردند.
جمعي از شخصيت‌ها و نمايندگان اقليت‌هاي ديني عراقي صبح امروز (دوشنبه) با حضور در محل اقامت وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با وي ديدار و گفت‌وگو کردند.
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در دومين روز از ديدار رسمي خود از عراق، در ديدارهايي جداگانه با روساء و نمايندگان گروه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي مذهبي، سياسي، فرهنگي، قومي و اجتماعي اين کشور، از جمله رئيس و اعضاي وقف سني و نمايندگان اقليت‌هاي مسيحي، صائبي، ترکمان و ايزدي ديدار و گفت‌وگو کرد.
وزير امور خارجه کشورمان، در اين ديدارها بر روابط عميق برادرانه و مبتني بر احترام بين مردم کشورمان و مردم عراق تاکيد کرد و افزود: روابط نزديک ملت‌هاي ما، يک نقطه اميد و نمونه‌اي عالي از روابط ملت‌هاي منطقه ماست.
ديدارشخصيت‌ها و نمايندگان اقليت‌هاي مذهبي عراق با ظريف
«شيخ عبدالطيف هميم» رئيس وقف سني در ديدار با وزير خارجه کشورمان، دفاع از جمهوري اسلامي ايران در مقابل تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا را واجب شرعي خواند.
نمايندگان نهادهاي مذهبي و اجتماعي عراق در اين ديدارها، بر اشتياق خود براي استمرار و تعميق روابط نزديک و دوستانه با جمهوري اسلامي ايران تاکيد کردند.

آمادگي ايران براي لغو رواديد ورود اتباع عراقي
همايش اقتصادي ايران و عراق عصر دوشنبه با حضور وزير خارجه ايران برگزار شد.
محمدجواد ظريف وزير امورخارجه کشورمان در همايش اقتصادي ايران و عراق گفت: آمادگي داريم امروز رواديد را براي کليه گذرنامه هاي ايراني و عراقي لغو کنيم و تعرفه ها را کاهش دهيم و آن را به صفر برسانيم.
وي افزود ايران و عراق داراي پيوندهاي گسترده تاريخي هستند وعمر رابطه ما ده برابر عمر کل کشورهايي است که ميخواهند به ما زور بگويند.
وزير امور خارجه کشورمان ادامه داد: امروز خون پاک جوانان عراقي از کرد و عرب و شيعه و سني و مسيحي و ايزدي با خون پاک جوانان ايراني در مبارزه با تروريسم تکفيري به هم پيوند خورده و مشاهده کرديم که مردم عراق در کنار يکديگر توانساند همه توطئه هايي که براي شکل گيري دموکراسي در عراق در کنار هم جمع شده بودند را شکست دهد و ما افتخار ميکنيم در کنار شما هستيم.
ظريف همچنين خاطر نشان کرد ايران و عراق امکانات فراواني دارند و هردو کشور بسيار ثروتمندند و ما نه تنها ثروت هاي زميني داريم بلکه نيروي انساني ايثارگر و متخصص داريم همان نيروي انساني که توانست داعش را شکست دهد، همان نيرو نه تنها ميتواند بازسازي عراق را با موفقيت به نتيجه برساند بلکه منطقه را منطقه صلح و پيشرفت کند.

ظريف بر عکس آمريکايي ها علني به عراق رفت
درحالي که `محمدجواد ظريف` وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در سفري رسمي چهار روزه در عراق بسر مي برد، الشرق الاوسط با اشاره به تفاوت اين سفر با سفر مقامات آمريکايي، به استحکام روابط تهران بغداد اذعان کرد.
رسانه هاي عراق روز دوشنبه به نقل الشرق الاوسط نوشتند اين که وزارت امور خارجه ايران بر خلاف سفر مقامات آمريکايي، سفر ظريف به عراق را از يک روز پيش رسما اعلام مي کند، نشانه استحکام روابط تهران بغداد است.
وزارت امور خارجه ايران، يک روز قبل، با انتشار تصويري از ظريف روي پلکان هواپيما اعلام کرد که وي فردا به بغداد سفر مي کند، در حالي که سفر مقامات آمريکا به عراق مخفيانه و يا بدون اعلام قبلي انجام مي شود.
الشرق الاوسط نوشت: وزارت خارجه ايران به عمد اين خبر را يک روز قبل اعلام و توجه ناظران را به آن جلب کرد تا اين پيام را برساند که اين سفر بر خلاف سفرهاي محرمانه مسوولان آمريکايي، علني و مورد استقبال عمومي در عراق است.
اين روزنامه در اين خصوص به سفر مخفيانه رئيس جمهوري آمريکا به پايگاه نظامي عين الاسد در استان الانبار در دو هفته گذشته اشاره کرده است.
الشرق الاوسط نوشته است که ايران با اين عمل مي خواست ميزان استحکام تهران بغداد و همپيماني اين دو کشور را به آمريکايي گوشزد کند.
در اين گزارش به سفر اعلام نشده و عجولانه هفته پيش مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا به عراق اشاره نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است

سرتیپ بازنشسته و تحلیلگر امور نظامی در عراق تاکید کرد که آمریکا سامانه پدافند هوایی در عراق برای حفاظت از رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، عدنان الکنانی، سرتیپ بازنشسته و تحلیلگر امور نظامی در عراق خاطرنشان کرد پایگاه‌های آمریکایی مستقر در خاک عراق به رژیم صهیونیستی در دفع موشک‌ها و پهپادهای ایران کمک کرده و آمریکا سامانه پدافند هوایی برای حفاظت از رژیم صهیونیستی، نه حفاظت از خاک عراق ایجاد کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری المعلومه، الکنانی تصریح کرد آمریکا علیه حملات ترکیه به مناطق شمالی عراق ساکت ننشسته و همزمان برای حفاظت از رژیم صهیونیستی ازطریق مقابله با موشک‌ها و پهپادهای عملیات «وعده صادق» درحالت آماده‌باش است.

وی همچنین گفت آمریکا خواهان این است که عراق سامانه پدافند هوایی نداشته باشد تا بر عملیات هوایی واشنگتن تأثیری نگذارد.

الکنانی در ادامه افزود آمریکا برای حفظ منافع خود و رژیم صهیونیستی در عراق و منطقه، سامانه‌های پاتریوت و سرام را ایجاد کرده است.

وی در پایان اظهار داشت نیروهای آمریکایی مستقر در خاک عراق با رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای عملیات «وعده صادق» مشارکت داشتند.

روابط عمومی کل سپاه بامداد یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه‌بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد عملیات وعده صادق شامل هدف قرار گرفتن مقر اطلاعاتی دشمن صهیونیستی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم» بوده است و از این ۲ پایگاه برای حمله به محل کنسولگری ایران در دمشق استفاده شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای فاطمیون
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی
  • هشدارهای لازم به آمریکا داده شده است