Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: 12 هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری مایه کوبی و ایمن سازی شدند.

غلامرضا ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است، افزود: با توجه به اهمیت واکسیناسیون، پیشگیری و مبارزه با این بیماری حین عملیات واکسیناسیون آموزش‌های چهره به چهره در زمینه بیماری هاری، راه های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آنها ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حیوان مبتلا به هاری باید معدوم شود، گفت: پیشگیری از بیماری هاری در کشور ما به عنوان یک اولویت مهم در بین بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان است یرا در صورت ظهور علائم هاری، درمان امکان ندارد.
وی اضافه کرد: در راستای کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحبدار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده ‌گذاری قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا هاری یک بیماری ویروسی است که تمام حیوانات خون گرم و انسان ها را می‌تواند درگیر کند و تاثیر اصلی آن بر روی دستگاه عصبی بوده و در صورت درگیری 100 درصد کشنده است.
هاری به عنوان یکی از خطرناک ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام محسوب می شود.
7125/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت مايه كوبي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با استقرار الگوهای پایدار در منطقه امروز و فردا شاهد جوی آرام در استان خواهم بود.

از نظر دمایی نیز روند تدریجی افزایش دما در روزهای آتی ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر