Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:58:44 GMT

ایجاد شغل و کارآرفرینی با توسعه صنعت گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۴۳۹۷

یک استاد دانشگاه پیشنهاد کرد از صنعت گردشگری به دلیل درآمدزایی و ارزش افزود بالای آن در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی استفاده شود.

به گزارش ایسنا، غلام حیدر ابراهیم بای سلامی، در همایش ملی کارآفرینی، تولید ملی و توسعه اقتصادی در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی اظهار کرد: بیکاری و عدم وجود فرصت‌های شغلی آزار دهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در هر خانواده‌ای چند نفر فارغ‌التحصیل بیکار هستند که نشان می‌دهد مدیریت کارآمدی نداشتیم و در ساختار اشتغال کشور تحول ایجاده نکرده‌ایم.

وی افزود: از نظر ما به فردی فرهیخته‌ گفته می‌شود که کارشناسی‌ارشد و دکتری دارد و نتوانستیم در عصر گسترده ارتباطات و فناوری اطلاعات برایش شغل ایجاد کنیم.
مدیرعامل سابق هولدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در ساختار اشتغال نیمی از جمعیت زنان هستند که متاسفانه در هنگام بکارگیری اندک محاسبه می‌شوند. در حالیکه زنان باید همچون مردان در اقتصاد سهم داشته باشند و دختران تحصیلکرده به کار گرفته شوند.

 وی گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی کار بیش از ۵۸ درصد افراد شاغل در سنین ۲۵ تا ۳۷ سال زنان هستند که در صنعت گردشگری اشتغال به کار دارند.
ابراهیم بای سلامی افزود: اگر در صنعت گردشگری ۸۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری شود ۴۱ هزار نفر را می‌توان مشغول کار کند. ما ۳۱ استان داریم که می‌توانیم از جاذبه‌های گردشگری و امکانات وسیع آنها در ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کنیم.
این استاد دانشگاه با اشاره به توسعه گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان نظیر اسپانیا و فرانسه اظهار کرد: علی‌رغم آنکه این کشورها به سمت گردشگری مبتنی بر توسعه پایدار حرکت کرده‌اند و درآمد‌زایی از این صنعت نسیب خود کرده‌اند ولی متاسفانه بیش‌ از ۶۰ درصد اقتصاد ایران مبنتی بر نفت است در حالیکه باید درآمدهای نفتی را صرف تقویت منابع انسانی و فناوری‌ها و نوآوری‌ها و ارزش افزوده‌ای که مؤلفه‌های کار‌آفرینی در رویکردهای جدید است از جمله ICT  بکار بگیریم.
وی با اشاره به آمار اعلام شده از ورود گردشگران به کشور اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۶ میلیون نفر گردشگر وارد کشور شده‌اند، در حالی که ارز‌آوری در گردشگری باید بطور متوسط هفته‌ای ۱۵۰۰ دلار باشد ولی ما به ۷۰۰ دلار آن قانع هستیم و اکثر کسانی که به اسم گردشگر وارد کشورمان می‌شوند بیشتر مردمان خاورمیانه هستند که از کاهش ارزش پول ملی ما می‌خواهند استفاده و به ایران سفر کنند.
مدیرعامل سابق هولدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی در پایان پیشنهاد کرد: با توجه به آنکه در صنعت گردشگری درآمدزایی، اشتغال‌زایی، فقرزدایی و حفظ محیط زیست یک اصل است لذا پیشنهاد من این است که از گردشگری برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغالزايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت فاز توسعه شرکت صنایع شیمیایی در شهرک صنعتی سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید ۲۳۲ هزار تن انواع محصولات شیمیایی را دارد، افزود: طرح توسعه برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد و این شرکت به صورت کلی ۸۶۰ نفر را شاغل کرده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه رئیس جمهور از شرکت تولید کاشی با حضور وزیر صمت بازدید کرده است، ابراز داشت: این واحد پس از ۱۴ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت و با اشتغال ۱۰۰ نفره ظرفیت تولید پنج میلیون متر مربع کاشی دیواری را دارد.

احمدی ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت مسائل شرکت قطعات کنترل حرارتی و الکتریکی نیز بررسی شدند، تصریح کرد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون قطعه کنترل حرارتی و الکتریکی با اشتغال ۱۹۰ را دارد.

وی ضمن بیان اینکه دیگر بازدید ضمن از شرکت تولید هواکش برقی با ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار موتور برقی تک فاز القایی دیگر برنامه امروز بود، افزود: برای این شرکت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد و ۱۱۰ نفر را شاغل کرده است.

کد خبر 6081710

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد