Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسببان رکود 2 طرح مهم عمرانی شهر یاسوج شامل مجتمع تجاری، اداری و خدماتی خلیج فارس میدان هفتم تیر و مجتمع تجاری، رفاهی تأمین اجتماعی در صورت تعیین تکلیف نشدن تا یک ماه آینده به محاکم قضایی استان معرفی می شوند.

به گزارش ایرنا، سید حسین کاظمی روز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت شهری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش هایی از مجتمع تجاری، اداری و خدماتی خلیج فارس میدان هفتم تیر شهر یاسوج که کنار منازل مسکونی است باید با ساخت دیوار حائل مقاوم سازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هرگونه مشکلی برای مردم ایجاد یا کوچکترین خسارتی به منازل مسکونی اطراف این طرح وارد شود سرمایه گذار و مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد باید جوابگو باشند.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه گذار و مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یک ماه فرصت دارند نسبت به تعیین تکلیف این طرح شامل خاتمه پیمان یا ادامه اجرا اقدام کنند زیرا بحث مدیریت شهری و حقوق مردم مطرح است.
کاظمی عنوان کرد: پس از خاکبرداری و گودبرداری مجتمع تجاری، رفاهی تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در مرکز شهر یاسوج از سوی مؤسسه اقتصادی کوثر کشور به عنوان سرمایه گذار و مجری آن روند عملیات اجرایی این طرح راکد و متوقف شد که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
وی ابراز داشت: این خاکبرداری و گودبرداری خطرهایی را برای مردم و ساختمان های مجاور از جمله فروشگاه اتکا دارد و علاوه بر آن نیز سبب بروز مشکلات ترافیکی در مرکز شهر یاسوج شده است.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار تعیین تکلیف این طرح تا یک ماه آینده شد و گفت: پس از مهلت یک ماهه برخورد قانونی خواهد شد.
کاظمی گفت: تمامی معابر عمومی محصور شده در اطراف این طرح باید هر چه زودتر باز شوند.
وی اظهار داشت: اجازه داده نمی شود که چنین طرح مهمی بیش از این معطل بماند و در صورت تعیین تکلیف نشدن تا موعد مقرر با تغییر کاربری به پارکینگ عمومی تبدیل می شود.
شهردار یاسوج نیز گفت: مجتمع تجاری، اداری و خدماتی خلیج فارس میدان هفتم تیر این شهر به دلیل تأثیرگذاری چشمگیر در تسهیل ترافیک و بهبود منظر شهری باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و الزامات شهرسازی با حساسیت بیشتری در آن رعایت شود.
نستهن مقدم اظهار داشت: تعیین تکلیف سریعتر این طرح جزو مطالبات به حق مردم بوده زیرا طولانی شدن روند اجرای آن مشکلاتی را برای حوزه مدیریت شهری یاسوج ایجاد کرده است.
وی افزود: باید پیش بینی های لازم در زمینه نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مصالح ساختمانی از سوی سرمایه گذار و مجری این طرح انجام می شد.
شهردار یاسوج بیان کرد: رکود و توقف اجرای این طرح علاوه بر اشغال پیاده روهای یاسوج سبب نازیبایی چهره آن نیز شده که باید هر چه زودتر پیاده روها آزاد شوند.
مقدم عنوان کرد: با توجه به آنکه بحث حقوق شهروندی در این طرح مدنظر است باید به زودی تعیین تکلیف شود و در غیر این صورت نیز در نشست کمیسیون ماده 100 کهگیلویه و بویراحمد مطرح و بررسی خواهد شد.
وی ابراز داشت: هر چند که افتتاح مجتمع تجاری، رفاهی تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در مرکز شهر یاسوج منجر به رونق کسب و کار در پایتخت طبیعت ایران می شود اما هم اینک به دلیل رکود و توقف اجرای آن مشکلاتی به وجود آمده است.
شهردار یاسوج گفت: فرصت برای ساخت و افتتاح این طرح در حال از دست رفتن است و مسئولان شهرداری یاسوج نیز از اختیارات قانونی خود برای تعیین تکلیف آن استفاده خواهند کرد.
مقدم اظهار داشت: تضییع حقوق مردم، اشغال معابر عمومی و نازیبایی چهره مرکز شهر یاسوج از پیامدهای منفی رکود و توقف اجرای این طرح است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: افتتاح مجتمع تجاری، اداری و خدماتی خلیج فارس میدان هفتم تیر یاسوج به دلیل داشتن پارکینگ عمومی سه طبقه می تواند کمک بسزایی به کاهش گره ترافیکی این شهر کند.
حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور اظهار داشت: تکلیف این طرح تا پایان امسال از سوی مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تعیین می شود.
وی افزود: برای رفع مشکلات این طرح و کمک به رونق اجرای آن لازم است که به جای برخوردهای قهری دنبال راهکارهای قانونی و منطقی بود.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مجتمع تجاری، رفاهی تأمین اجتماعی این استان در مرکز شهر یاسوج یک طرح ملی بوده و هدف از اجرای آن نیز خدمات رسانی به مردم و بیمه شدگان استان است.
عباس نورمحمدی اظهار داشت: منافع اجرای این طرح به مردم و بیمه شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد می رسد و پس از افتتاح نیز نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهر یاسوج و استان دارد.
وی افزود: رکود و توقف اجرای این طرح نوعی اجحاف در حق مردم و بیمه شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مؤسسه اقتصادی کوثر کشور به عنوان سرمایه گذار و مجری این طرح باید بر اساس قرارداد منعقده در مدت 36 ماه و تا آبان سال 1398 آن را اجرا و تحویل می داد.
نورمحمدی عنوان کرد: در حالی که مؤسسه اقتصادی کوثر کشور پس از خاکبرداری و گودبرداری این طرح حاضر به ادامه کار نشد و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.
وی ابراز داشت: تعیین تکلیف این طرح از طریق قانونی شامل احراز صلاحیت نداشتن مؤسسه اقتصادی کوثر کشور برای اجرای آن و فسخ فرارداد منعقده است.
نورمحمدی گفت: این طرح پس از افتتاح بین 2 تا سه هزار نفر اشتغالزایی دارد.
مجتمع تجاری، اداری و خدماتی خلیج فارس میدان هفتم تیر شهر یاسوج در زمینی به مساحت سه هزار و 400 مترمربع و با زیربنای 20 هزار و 300 مترمربع در هشت طبقه ساخته می شود که سه طبقه آن پارکینگ عمومی است.
عملیات اجرایی این طرح از سال 1396 آغاز شد و هم اینک بین پنج تا 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مجتمع تجاری، رفاهی تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در زمینی به مساحت 2 هکتار و با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در 6 طبقه با همکاری مؤسسه اقتصادی کوثر کشور در مرکز شهر یاسوج اجرا می شود.
پارکینگ طبقاتی، رستوران و فضای بازی کودک از جمله بخش های پیش بینی شده در این مجتمع تجاری، رفاهی است.
7535/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح هاي عمران شهري ياسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در یاسوج یک کشته و ۳ مصدوم برجا گذاشت

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از ریزش و تخریب ناگهانی دیوار به‌دلیل وقوع سیل در روستای مختار شهرستان بویراحمد که منجر به کشته و زخمی شدن چهار نفر شد خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمدامین نیکویی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ریزش و تخریب دیوار به‌دلیل وقوع سیل و آوار شدن آن بر روی یک دستگاه خودروی تیبا در روستای مختار از توابع شهرستان بویراحمد، متاسفانه مرد 60 ساله‌ای کشته و 2 خانم 45 ، 55 و یک کودک شش ساله نیز مصدوم شدند.

سرپرست اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد از بین آوردن جسد و مصدومین توسط اهالی روستای مختار هم خبرداد و خاطرنشان کرد: مصدومین برای مداوا به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل شدند.

به گزارش تسنیم، در سال‌های اخیر ستاد بحران کهگیلوبه و بویراحمد به دلیل عدم برنامه ریزی اصولی و کارامد از کارایی لازم برخوردار نبوده و با کوچکترین حادثه طبیعی با بحران روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جاده بابا میدان - گچساران پرترددترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد
  • ماجرای توهین مجتمع تجاری اوپال به بندرعباسی‌ها چه بود؟ + ویدئو
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود
  • خسارت سیلاب به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال برآورد است
  • سیل در یاسوج یک کشته و ۳ مصدوم برجا گذاشت
  • یاسوج رکورددار میزان بارش‌ها در میان ایستگاهای اصلی استان
  • دیدن سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد در نوروز را از دست ندهید
  • راه ۹۰ روستای شهرستان بویراحمد به دنبال بارش های سیل آسا قطع شد
  • یاسوج رکورددار میزان بارش‌ها