Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@05:28:12 GMT

پل صراط در عالم قیامت چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۴۷۶۷

پل صراط در عالم قیامت چگونه است؟


چرا ما انسان ها دربرابر هشدارهای قرآن بی تفاوتیم و خیلی راحت از کنارش میگذریم و هیچ تحولی در زندگیمان ایجاد نمیکنیم؟

علت اینکه ما احتمالاً به یکی از دو آفت زیر مبتلا شدیم:

1- مبتلا به بیماری ضعف ایمان و کمبود یقین هستیم و در یک کلمه قیامت باورمان نشده است.

2- غرور بی جا نسبت به رحمت خدا و شفاعت اولیاء خدا در فکر ما به وجود آورده و کار ما را به بی پروایی و بی مبالاتی در امر دین خدا کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در صورتی که همین یک آیه از قرآن کریم باید برای ما کافی باشد و ما را دگرگون سازد.

“وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا”

و هیچ كس از شما نیست مگر [اینكه‏] در آن وارد مى‏گردد. این [امر] همواره بر پروردگارت حكمى قطعى است. (آیه 71، سوره مبارکه مریم)

آنگاه آنان را که پرهیزگار بودن نجات می دهیم و تجاوزگران را در میان جهنم به زانو در می آوریم. البته مقصود از ورود به جهنم، اشراف پیدا کردن به جهنم است که لازمه ی عبور از صراط است و صراط از متن جهنم کشیده شده و همه باید از آن عبور کنند تا به بهشت برسند یا در بین راه به میان جهنم سقوط کنند.

بله، همین یک آیه کافیه که انسان را بلرزاند تا پیش خود فکر کند که ورود به جهنم حتمی و نجاتم مشکوک است. نمی دانم از الذین اتقوا هستم که ناجی باشم یا از ظالمینم که هلاک گردم؟

قلب انسان مومن از این آیه پیوسته ترسان و چشمش گریان است تا لحظه ای که خود را ببیند که به سلامت از صراط عبور کرده و مقابل درب ورودی بهشت ندای بشارت آمیز خازن جنت را بشنود که:

“سَلَامٌ عَلَیْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِینَ ” (آیه 73 سوره مبارکه زمر)

خوش آمدید! داخل شوید و با سلامت و امنیت همیشگی خوش باشید.
سرعت رد شدن از این پل تنها بر مبنای امتیاز تقوای افراد یعنی انجام بایدها و پرهیز از نبایدها است. در درجات عالی تقوا با سرعت نور از آن رد می‏شویم و آتش جهنم هیچ آسیبی به فرد نمی‏رساند که این حالت فقط مختص معصومین و اولیای الهی است.

چرا همه وارد جهنم می شوند؟

سرّش‌ اینست که‌ جهنّم‌ در آخرت‌ مظهر دنیاست‌ در اینجا، و انبیاء و ائمّه‌ و اولیاء هم‌ در این‌ دنیا آمدند، پس‌ همه‌ در جهنّم‌ آمدند و از این‌ جهنّم‌ باید به‌ بهشت‌ بروند. چون‌ دنیا پل‌ آخرت ‌ و جهنّم‌ پل‌ بهشت‌ است‌، و رسیدن‌ به‌ بهشت‌ و مقام‌ قرب‌ حضرت‌ حقّ بدون‌ آمدن‌ در دنیا و مجاهدات‌ نفسانیه‌ ممکن‌ نیست‌؛ پس‌ همه‌ باید در این‌ جهنّم‌ بیایند و سپس‌ خلاص‌ شوند.

شما با چه سرعتی از پل صراط عبور می‌کنید؟

همان طور که گفتیم طبق آیه 71 سوره مریم همه از پل صراط، پلی که از جهنم می‎ گذرد رد خواهیم شد. منتها سرعت رد شدن از این پل تنها بر مبنای امتیاز تقوای افراد یعنی انجام بایدها و پرهیز از نبایدها است.

ما چه تصویری از جهنم داریم، جهنم چه نسبتی با بهشت دارد؟ صراط کجاست؟ آیا جهنم و بهشت تمثیل است یا واقعیت؟ صراط چه ربطی با جهنم و بهشت دارد؟

صراط از مو باریک ‏تر و از شمشیر تیزتر است. همان پلی است که از جهنم می‎گذرد و به بهشت منتهی می‎شود. صراط بین جهنم و بهشت است و مردم همه پس از وارد شدن به جهنم از پل صراط عبور می‎کنند و در نهایت از آن خارج می‎شوند.

بنا بر فرموده پیامبر (صلی الله و علیه وآله) عده‏ای با سرعت نور، عده‎ای با سرعت باد، گروهی با سرعت وسیله سواری تندرو، گروهی با سرعت وسیله سواری کندرو، گروهی با سرعت یک انسان دونده و گروهی با سرعت یک انسان پیاده از این پل عبور می‎کنند.

آنان که طبق فرمایش پیامبر گرامی با اعمالشان لیاقت دریافت وسیله‏ای با سرعت نور را دارند، این مسیر را در کمترین زمان و احساس نکردن هیچ حرارتی طی خواهند کرد.

برای این دسته، آتش از خاصیت می‏افتد و نمی‏سوزاند زیرا آنها تبدیل به نور می‏شوند.

نوریان در کمترین زمان و کمترین درد از پل عبور می‏کنند. اما معصومین و اولیای الهی فقط تبدیل به نور می‏شوند و سایرین برحسب پرهیزگاریشان سرعت عبورشان معین خواهد شد و هرچه سرعتمان بالاتر باشد، سوزش کمتری خواهیم داشت یعنی کمتر عذاب می‏شویم.
طبق آیه 71 سوره مریم همه از پل صراط، پلی که از جهنم می‎گذرد رد خواهیم شد. منتها سرعت رد شدن از این پل تنها بر مبنای امتیاز تقوای افراد یعنی انجام بایدها و پرهیز از نبایدها است

بنابراین ای نفس من! نافرمانی نکن چون از روی پل به اعماق آتش پرتاب خواهی شد. هرچه نافرمانیت بیشتر باشد، شدت پرتابت به عمق آتش بیشتر می‏شود. تقوای بیشتری داشتن باعث می‏شود که مسیر را سریع‏ تر از دیگران طی کنیم.

به هر مقدار از دین را می‏دانیم حتی اگر یک صدم باشد همان را عمل کنیم، بخشی از 99 درصد باقیمانده بسته به ظرفیت وجودمان به ما آموخته خواهد شد. راه آموختنش سر راهمان قرار می‎گیرد. حالِ آموختنش به ما تزریق می‎شود یا هر تصور دیگری.

اگر می ‎خواهید تقوایتان را بسنجید، ترجمه خطبه متقین نهج البلاغه را بخوانید و اگر قانعتان نکرد به یکی از شرح ‏ها و تفسیرهای نهج البلاغه مراجعه کنید. قدم به قدم 114 صفت بیان کننده تقوی را در خودتان پیاده کنید.

سرعت رد شدن از این پل تنها بر مبنای امتیاز تقوای افراد یعنی انجام بایدها و پرهیز از نبایدها است. در درجات عالی تقوا با سرعت نور از آن رد می‏ شویم و آتش جهنم هیچ آسیبی به فرد نمی‏ رساند که این حالت فقط مختص معصومین و اولیای الهی است.

به اندازه تقوایت بالاخره از پل رد خواهی شد ولی اگر تقوای انسان از حداقل نیز برخوردار نباشد که طی چند هزار سال از پل صراط بگذرد به داخل آتش پرتاپ می‎شود.

شدت پرتاپ و عمقی که به آن می‏ افتد فقط بر مبنای امتیاز منفی سرکشی و نافرمانی است. نافرمانی هم یعنی عدم انجام بایدها و عدم پرهیز از نبایدها.

تنها راه نجات انسان پایین بردن نمره نافرمانی و بالا بردن نمره قبولی اوست.   منبع: پارس ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پل صراط عالم قیامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد

معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه پاسداران گفت: رژیم آمریکا هزینه زیادی برای کادرسازی و تربیت یک نسل امریکوفیل در عراق پرداخت و نتایج قابل توجهی هم بدست آورد اما با خط مشی و راهبردی که در قبال فلسطین در پیش گرفت آن سرمایه‌گذاری دود شد. روزی که مردم منطقه نظامیان آمریکایی را از تیرهای برق در خیابان‌های بغداد و منامه آویزان کنند چندان دیر نیست و آمریکایی‌ها باید خودشان را برای مواجهه با این وضعیت آماده کنند.

سردار محمدرضا نقدی با بیان این‌که مجاهدان عالم در قبال جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بی‌کار ننشسته‌اند، اظهارکرد: این عالم صاحب دارد و براساس سنت‌های شناخته شده‌ای اداره می‌شود. امام خامنه‌ای در اولین واکنش نسبت به عملیات طوفان الاقصی به یک سنت الهی اشاره کردند و فرمودند وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت و درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود.

بنابر روایت فارس، وی افزود: صهیونیست‌ها بعد از طوفان الاقصی باید به خودشان می‌آمدند و از شدت ظلم و جنایت می‌کاستند و راه حساب شده‌تری را در پیش می‌گرفتند. در این صورت دست‌کم برای یک دهه دیگر عمر حکومت‌شان تمدید می‌شد. اما آن‌ها با شدت بخشیدن به جنایت علیه بشریت، راه میان‌بری برای نابودی خودشان گشوده‌ و زمینه را برای وقوع حادثه‌ای مهیب‌تر از طوفان الاقصی فراهم کردند.

معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه پاسداران با بیان این‌که عمق جنایت‌پیشگی صهیونیستها افکار عمومی منطقه و مردم جهان را به ستوه آورده، خاطرنشان کرد: اکنون چنان عزمی در مردم منطقه ایجاد شده که سابقه نداشته و وقتی حرکت بزرگ و عمومی مردم منطقه آغاز شود، هیچ نیرویی نمی‌تواند با آن به مقابله برخیزد. امروز با قاطعیت می‌توان گفت بین این زنجیره‌ی حوادث و زوال قطعی رژیم صهیونیستی هیچ فاصله‌ای نخواهد بود.

سردار نقدی با اشاره به پشتیبانی کامل آمریکا از جنایت‌های صهیونیست‌ها، اظهار کرد: پس از طوفان الاقصی آمریکا هم می‌توانست راهبرد حساب شده و پیچیده‌تری را در پیش بگیرد، اما انگار خواست پروردگار بود که سرنوشت رژیم جنایتکار آمریکا با فرزند نحس و شوم خودش در خاورمیانه گره بخورد.

وی تصریح کرد: خداوند متعال برای بیداری بیشتر جامعه‌ی بشری و آمادگی جدی‌تر مجاهدان، به آمریکا و رژیم صهیونیستی مهلت داده اما آن‌ها از این حقیقت غافل هستند که عذابی خوارکننده برای‌شان تدارک دیده شده. اگر این جنایت‌ها نبود موج اعتراض به موجودیت رژیم صهیونیستی به داخل کاخ سفید نمی‌رسید و بیداری درونی در ارتش آمریکا آن نظامی آمریکایی را به مرحله خود سوزی نمی‌رساند. قابل پیش بینی است که با ادامه‌ی این روند باید منتظر اعتراض نظامیان بلند پایه‌ی آمریکایی باشیم.

سردار نقدی اظهار کرد: رژیم آمریکا هزینه زیادی برای کادرسازی و تربیت یک نسل امریکوفیل در عراق پرداخت و نتایج قابل توجهی هم بدست آورد اما با خط مشی و راهبردی که در قبال فلسطین در پیش گرفت آن سرمایه‌گذاری دود شد. روزی که مردم منطقه نظامیان آمریکایی را از تیرهای برق در خیابان‌های بغداد و منامه آویزان کنند چندان دیر نیست و آمریکایی‌ها باید خودشان را برای مواجهه با این وضعیت آماده کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ برابری جرایم رانندگی؛ سرعت غیرمجاز ۷۰۰ هزار تومان
  • با قیمت یک کوییک چه خودروهایی در سال ۱۳۸۰ می‌توانستیم بخریم؟
  • سنگ محک انسان‌ها در روز قیامت چه کسانی هستند؟
  • راهکاری برای غافلگیر نشدن از حسابرسی روز قیامت
  • آیا در برزخ شفاعت وجود دارد؟
  • طاغوت‌ها می‌خواهند رابطه انسان را با خداوند از بین ببرند
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • امروز با حافظ : کز دست بخواهد شد پایاب شکیبایی
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد