Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دوشنبه شب در جمع علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع استان گلستان ، با بیان اینکه "امروز، مسلمانان در همه جای دنیا تحت فشارند"، گفت: برای موفقیت در برابر دشمن، راهی جز بازگشت به سیره عملی پیامبر (ص) نداریم.

رئیس‌ جمهور با اشاره به سخنان فعلی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را نخواهد دید، گفت: ان‌شاء الله آنها خواهند دید که در ۲۲ بهمن ملت بزرگ و قدرشناس ایران نسبت به انقلاب اسلامی ملت‌ و حاکمیت ملی چگونه به خیابان‌ها می‌آیند و پاسخ قاطعانه به آنها خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی همه اقشار جامعه از جمله علما، روحانیت، مراجع، امام بزرگوار، دانشجویان، کارگران و بازاریان حضور داشتند، اظهار داشت: اگر بخواهیم امروز انقلاب اسلامی را با ۴۰ سال گذشته بسنجیم، در برخی بخش‌ها مقایسه آسان است و می‌توان با آمار این سنجش را به عمل آورد.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز وزیر نیرو اعلام کرد که در روز اول انقلاب اسلامی ظرفیت برق کشور، ۷ هزار مگاوات بود و امروز به بیش از ۸۰ هزار مگاوات رسیده‌ایم که ۱۱.۵ برابر ظرفیت برق کشور افزایش پیدا کرده است. همچنین در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۹ سد ملی وجود داشت که الان ۱۷۲ سد بزرگ ملی داریم.

روحانی با تأکید بر اینکه در مسأله معنویت، دین، اعتقادات، ایمان به خدا، معاد، ایثار، فداکاری، صداقت، وفای به عهد، راستگویی، عدم سوء ظن به دیگران، مقایسه بسیار سخت است، ادامه داد: برخی از اقدامات حوزه‌های علمیه، اندیشمندان دینی و اهل سخن را می‌توان با آمار مقایسه کرد.

رئیس جمهور افزود: اینکه یک جوان چند کتاب و یا مقاله خوانده یک بحث است و اینکه چقدر این مطالعات در وی اثر گذاشته است، بحث دیگر است و یا اینکه افزایش تعداد مساجد یک بحث بوده و حالت خلوص و راز و نیاز با حق بحث دیگر است که در این بخش، مقایسه و مسئولیت بسیار سنگین است.

روحانی با بیان اینکه طبق آمار و نظرسنجی‌ها در بخش فرهنگی وضعیت اعتقادات جوانان خوب است و جوانان ایرانی به خدا، پیامبر(ص) و قیامت معتقدند، گفت: شاید در این بخش سرافراز باشیم و کار علما تأثیرگذار بوده است و در مناسک دینی نیز وضعیت جوانان بد نیست، اما باید دقت کرد که اخلاق و رفتار ما چگونه است و چگونه با یکدیگر برخورد می‌کنیم، سخن می‌گوییم و احترام می‌گذاریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در اخلاق و رفتار با یکدیگر نیز دینی عمل کنیم،  تصریح کرد: آیا در سخنان، کتب، روزنامه‌ها و تبلیغات، وضعیت دروغ، توهین و تحقیر به جایی رسیده است که در وجدان خودمان راضی باشیم، یا خیر؟

روحانی با بیان اینکه در معنویت و کارزار مبارزه با تبلیغات دشمن شرایط بسیار دشواری داریم، چرا که آنان هر روز و هر ساعت علیه دین اسلام کار می‌کنند، تصریح کرد: الان وسایل ارتباط جمعی از دست ما خارج است و امواج رادیویی و تلویزیونی از ما اجازه نمی‌گیرند و در فضای مجازی نیز با شرایط سخت‌تری روبرو هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید ازشیوه‌های جدید در تبلیغات استفاده کرده و در فضای مجازی، رسانه‌های گروهی، مجلات، روزنامه‌ها و تبلیغات دنیای غرب فعال‌تر باشیم، گفت: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی این بود که خداوند مقدر کرد، ‌امام به پاریس مهاجرت کند و صدای امام از طریق رسانه‌های دشمن به گوش جهانیان برسد.

روحانی با اشاره به اینکه رسانه‌های غرب با کلمات و واژه‌های تاسوعا، عاشورا و نهضت حسینی در سایه شرایط مهاجرت امام خمینی(ره) به پاریس آشنا شدند، ‌اظهارداشت: امام(ره) بر روی مسأله افکار عمومی تأکید بسیاری داشتند و افکار عمومی و وجدان جامعه ابزاری بسیار قدرتمند است.

رئیس جمهور گفت: وظیفه ما در شرایط کنونی بسیار سخت شده است و گاهی یک جمله تبدیل به کلیدی می‌شود که در تمام رسانه‌های دنیا گفت و شنود در مورد آن آغاز می‌شود و امروز نیاز به میکروفن و تریبون نیست چرا که تلفن همراه هر فردی میکروفن و تریبون است.

روحانی با تأکید بر اینکه راهی جز بازگشت به سیره پیامبر(ص) وجود ندارد، خاطر نشان کرد: اگر به سیره پیامبر(ص) بازنگردیم و الگوی پیامبر(ص) الگوی زندگی ما نباشد، پیروزی و موفقیت در برابر دشمنان تا دندان مسلح از نظر فرهنگی بسیار دشوار است.

خبر تکمیل می‌‌شود...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت عملیات وعده صادق به خاطر لطف پرودگار الهی ست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین بیان کرد: امروز ملت ایران به قدرتی غیرقابل پیش بینی برای دشمنان تبدیل شده است، چون آن‌ها هرگز تصور چنین قدرتی از ما نداشتند.

وی اضافه کرد: در این ماجرا سه قدرت بزرگ جمهوری اسلامی برجسته شد، نخست آنکه عملیات وعده صادق وعده الهی بود، چون ما به خدا ایمان داریم، سپس اینکه تصمیم عملیات جز اراده رهبر معظم انقلاب نبود و تمام این موفقیت‌ها به دلیل تدابیر ایشان است و سومین نکته اینکه تحقق این عملیات به دلیل خون پاک شهدای انقلاب اسلامی بود.

این مسوول ادامه داد: آمریکایی ها در این عملیات اوج حماقت خود را به جهان نشان دادند، این جماعت گفتند ما همه موشک‌ها و پهپادهای ایران را رهگیری می کنیم، اسراییل به عنوان چهارمین ارتش بزرگ دنیا همه را فراخوان داد که بیایید، اما دست به دست هم دادند و ظرفیت‌های خودشان را آوردند، اما نتیجه کار همان شد که خداوند می‌خواست.

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی از بالای سر حرم حسین بن علی (ع)، حرم زینب کبری (س) و بالا سر مسجد قدس به هدف خورد و این همان خط مقدس نظام جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه به تشکیل سالروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: از همان زمانی که امام راحل مبارزات خود را شروع کرد، اهمیت تشکیل سپاه مورد توجه قرار گرفت، به هرحال سپاه با نیاز مردم و انقلاب به میدان آمد، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کردند که نیاز به سپاه از دهه ۴۰ احساس می‌شد.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: امروز سپاه هرکجا که به بدنه مردم تعرض شود، سپر مردم خواهد شد و در همه حوادثی که در این کشور به وجود آمده است، در دل حادثه قرار داشته تا به مردم خدمت رسانی کند.

سردار رفیعی آتانی یادآور شد: برای همه ما دعا کنید تا مغرور نشویم، چون موفقیت عملیات وعده صادق کار نیروهای سپاه نبود و همه به خاطر لطف پرودگار الهی است.

دیگر خبرها

  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • موفقیت عملیات وعده صادق لطف پرودگار است
  • موفقیت عملیات وعده صادق به خاطر لطف پرودگار الهی ست
  • مسیح مهاجری: اول تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن کنید بعد جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • سردار باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است