Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سالن اجتماعات موزه حیات وحش پارک ملی گلستان قرارداد حفاظت نوین در پارک ملی گلستان امضا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، تفاهم نامه اجرای پروژه تشخیص زودهنگام و هشدار حوادث طبیعی در پارک ملی گلستان برای نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم انداز بیست ساله در پایش محیط زیست و حفاظت از جنگل ها، مراتع و تنوع زیستی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث با بیان این که محیط زیست کشور بیش از ۱۲۰ شهید و ۷۰۰ زخمی داشته است، اظهار کرد: پارک‌های ملی ۱۲ درصد از سطح کشور را به خود اختصاص داده‌اند و در آینده به ۱۵ درصد می‌رسد که باید حفظ شود تا نسل‌های آینده ما از این منابع طبیعی بهره‌مند شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: اجرای پروژه پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار حوادث طبیعی از قبیل آتش‌سوزی و سیلاب با استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا به زودی با امضای تفاهم نامه میان سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع و بهره‌برداری خواهد شد.

وی بیان کرد:  آقای جهرمی جوانی است که به ما انرژی می‌دهد و در این کار خودش پیش قدم شد.

کلانتری با اشاره به وجود ۲۵ پارک ملی در سطح کشور، افزود: دستاوردهای نوین به کمک حفاظت از محیط زیست می‌آید و اجرای پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار طبیعی از قبیل آتش سوزی و سیلاب با استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا در پهنه پارک ملی گلستان اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: از سال آینده ردیف بودجه مستقلی برای پارک ملی گلستان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

 محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث گفت: این پروژه هم یکی از طرح‌های آزمایشی ما برای اجرای پایلوت در پارک ملی گلستان است تا در صورت موفقیت در تمام کشور اجرایی شود. این پروژه طی ۹ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه از بخش خصوصی و استارت آپ‌ها کمک خواهیم گرفت.

بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پارک ملی گلستان

عیسی کلانتری معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، به همراه معاون محیط زیست طبیعی این سازمان، امیر عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و همراهان از زیستگاه‌های غنی پارک ملی از جمله میرزابایلو و آلمه دیدن کرده و از نزدیک در جریان روند حفاظت نوین در پارک ملی قرار گرفت.

کلانتری در بازدید از پارک ملی گلستان گفت: بررسی پروژه‌های لازم الاجرا در پارک ملی گلستان برای حفاظت بهتر از این سرمایه ملی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: از جمله این اقدامات حفاظت بیشتر از دشت میرزابایلو با استفاده از فنس کشی، تجهیز کردن محیط بانی‌ها به امکانات پیشرفته حفاطتی از جمله پهپاد و موتورهای تندرو و استفاده از دوربین‌های مادون قرمز و دید در شب برای شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی است.

وی تصریح کرد: امروز فناوری می‌تواند به ما کمک کند تا با سرعت بیشتری از وقوع آتش سوزی در پارک ملی گلستان باخبر شویم و در کوتاه‌ترین زمان اطلاع‌رسانی و اطفای حریق انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد اسلامی همدان در دیدار غلامرضا خاکساری رئیس این دانشگاه و کیوان الوندی مدیرکل صداوسیمای مرکز این استان برای هرگونه همکاری و ترسیم نقشه راه به‌منظور پیشبرد اهداف مشترک این دو مجموعه به امضا رسید.

توسعه استان همدان با همکاری مشترک دانشگاه و صداوسیما

غلامرضا خاکساری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این دیدار به بیان دغدغه‌ها، ظرفیت‌های همکاری و راهکار‌های بهره‌مندی دوجانبه از مزیت توسعه تعاملات صداوسیما و دانشگاه آزاد اسلامی پرداختن و با اشاره بر ظرفیت علمی و فرهنگی بی‌بدیل این دانشگاه در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: همکاری مشترک و تشکیل اتاق فکر دانشگاه و صداوسیما می‌تواند در راستای توسعه استان مؤثر واقع شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های ارزنده صداوسیما در پوشش اخبار و فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، آمادگی این نهاد را برای همکاری‌های بیشتر و استفاده از تخصص دانشگاهیان در غنی‌سازی محتوایی برنامه‌های صداوسیما اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره بر حضور اعضای هیئت علمی در رشته‌های متنوع و مقاطع تحصیلی مختلف در واحد‌های دانشگاهی استان همدان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه اجتماعی و مسئله محور با وجود ۱۱ واحد و مرکز در شهرستان‌های استان به‌عنوان شبکه گسترده علمی و فرهنگی می‌تواند در تأمین محتوا و جهت‌دهی صحیح علمی و فرهنگی برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان یاری‌رسان این نهاد مردمی باشد.

خاکساری با بیان رویداد‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ماه‌های آتی عنوان کرد: میزبانی از مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته در رده‌های سنی و مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور از رخداد‌های پیش روی این دانشگاه در چند روز آینده است.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه دانشگاه آزاد اسلامی همدان میزبان رویداد صدراست، مطرح کرد: این رویداد با تأکید بر توسعه اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و اهداف مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد مبنی بر توسعه فعالیت‌های فناورانه با رویکرد کارآفرینی در زیست‌بوم‌های محلی و منطقه‌ای، ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی، جامعه و صنعت برگزار خواهد شد.امیدوارم رسانه ملی در راستای شعار سال همگام با دانشگاه در این رویداد حضور داشته باشد.

ارتقای سواد علمی جامعه با همکاری دانشگاه آزاد همدان و صدا و سیما

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان نیز با تأکید بر آموزش محور بودن برخی از برنامه‌ها در امر اطلاع‌رسانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همدان و حوزه‌های پیام این مرکز می‌توانند با تعامل و همکاری برنامه‌ریزی‌شده از ظرفیت علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همدیگر استفاده کنند و نقش قابل توجهی در افزایش آگاهی مردم و ارتقای سواد علمی جامعه داشته باشند.

کیوان الوندی با استقبال از انتقال تجربه و تخصص دانشگاهیان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی اضافه کرد: استفاده از دانش و تخصص استادان دانشگاه اصل است و تلاش خواهیم کرد برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان در راستای تقویت نگاه علمی به مسائل مختلف جامعه در برنامه‌ها به شکل هدفمند و بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کنند.

وی بیان کرد: در این تفاهم‌نامه تلاش خواهیم کرد با برقراری ارتباط منظم و سازمان‌یافته میان دانشگاه و صداوسیما و بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه‌ای و علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین در راستای تحقق اهداف مشترک، تقویت و توسعه همکاری‌های فی‌مابین قدم برداریم.

مدیرکل صداوسیما مرکز همدان ادامه داد: این تفاهم‌نامه با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روز در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای، آموزشی، ورزشی و فرهنگی در موضوعات مرتبط با نیاز‌های صداوسیما و دانشگاه به‌منظور دستیابی به دانش و فناوری‌های مورد نیاز و حمایت از تولیدات رسانه‌ای درباره ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و پوشش رسانه‌ای نشست‌های علمی و تخصصی دانشگاه در موضوعات مهمی مانند بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن سازی اسلامی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، فرزندآوری، هویت بخشی، عدالت‌گستری و معرفی نخبگان، کارآفرینان، پژوهشگران، دانشجویان و استادان برجسته، کانون‌های دانشجویی و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه به جامعه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • امضای تفاهم نامه راه اندازی و استقرار سامانه ارتباطی ناشنوایان با کمک خیر گنبدی
  • پروژه هوشمندسازی خدمات دانشگاهی ایران در بخش جوائز سازمان ملل منتخب شد
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی