Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: استان مرکزی در بحث قبولی در کنکور در مجموع کل گروه‌ها رتبه ۱۱ کشور را دارد. ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجتبی حیدری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به وضعیت استان در بحث کنکور اظهار داشت: یکی از شاخص‌های کمی که براساس آن در کنار شاخص‌های دیگر، آموزش و پرورش هر استان را می‌سنجند، جایگاه آن استان در کنکور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنکور سال 97 تعداد 21 هزار و 402 نفر در استان به منظور شرکت در کنکور ثبت نام کردند  که تعداد قبولی‌های استان در کنکور سال 97، هفت هزار و 477 نفر بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: درصد قبولی استان در کنکور سال 97 معادل 34.9 بوده، درحالی که درصد قبولی میانگین کشوری 32.4 بوده است.

حیدری بیان کرد: استان در گروه ریاضی سال گذشته رتبه 15 را داشت که در کنکور سال 97 این رتبه به 10 رسیده است، در گروه تجربی هم از رتبه 14 کشور به رتبه 12 ارتقاء یافته‌ایم، در گروه انسانی رتبه 10 را که داشته‌ایم حفظ کرده و در گروه زبان هم با حفظ رتبه در جایگاه هفتم کشور قرار داریم، اما در گروه هنر از رتبه 24 به رتبه 21 ارتقاء پیدا کرده‌ایم، درمجموع رتبه استان در تمام گروه‌ها در کنکور امسال 11 بوده است.

وی ادامه داد: در رتبه‌بندی امسال 10 استان بالاتر از استان مرکزی قرار دارند که استان یزد با کسب رتبه نخست کشور 25 سال است که نخستین رتبه کشوری را در کنکور کسب می‌کند، به منظور ارتقاء جایگاه در سه سال اخیر در استان سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته‌ایم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: در کنکور سال 97 میزان قبولی زنان 32.7 و میزان قبولی مردان 36 درصد بوده است.

حیدری با اشاره به این که امروزه یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در کنکور رقابت برای دانشگاه‌های برتر است گفت: 42 نفر از شرکت‌کنندگان کنکور 97 استان در رشته پزشکی در دانشگاه دولتی روزانه قبول، 18 نفر در دانشگاه تهران و 9 نفر در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که سوابق تحصیلی امتحانات نهایی تاثیر 30 درصدی در کنکور دارد، باید به کنکور هم به عنوان یک بحث فرادستگاهی نگاه شود.

اراک| فضاهای آموزشی شهرک کوثر اراک تعیین تکلیف شوندنرخ باسوادی در استان مرکزی 96.5 درصد استبسته‌های آموزشی مهارت‌آموزی در مدارس استان مرکزی ارائه می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: ایجاد پایگاه کنکور برای مناطق محروم را با همه تنگناها درنظر داشتیم چراکه در برخی از مناطق محروم، دانش‌آموزان به آزمون‌های آزمایشی و منابع کنکور دسترسی ندارند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و در حوزه کنکور لازم است که همه نهادهای ذی‌ربط در کنار آموزش و پرورش باشند.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو

معدل نهایی دانش آموزان در نتیجه نهایی کنکور آنها تاثیر بسیاری دارد و یکی از گزینه های پذیرش آنها در دانشگاه محسوب می شود. اما کسانی هستند که از معدل نهایی خود رضایت چندانی ندارند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزان آزمون ترمیم معدل را فراهم کرد تا از نگرانی آنها برای شرکت در کنکور کاسته شود.

به گفته شهروندخبرنگار ما با وجود اینکه ثبت نام از اول اردیبهشت آغاز شده است اما سایت وزارت آموزش و پرورش فعال نشده تا آنها بتوانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.
   
متن پیام شهروندخبرنگار

چند روزی هست که اعلام کردند از اول تا دهم اردیبهشت می توانیم برای ترمیم معدل اقدام کنیم ولی پس از گذشت چهار روز هنوز سایت ترمیم معدل باز نشده و ما نمی‌دانیم از کجا باید پیگیری کنیم خواهش می کنم پیگیری کنید خیلی نگران هستیم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم