Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@17:27:16 GMT

بازار لوازم خانگی راکد نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۵۳۱۳

بازار لوازم خانگی راکد نیست

مشهد - ایرنا - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: بازار لوازم خانگی راکد نیست و مردم به اندازه نیاز خود، پول برای خرید دارند اما گرانی ها باعث شده است مردم به اندازه مصرف خود خرید کنند.

محمد طحان پور چهارشنبه شب در مراسم گشایش بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در مشهد افزود: به دلیل تحریم ها و افزایش نرخ ارز و گرانی مواد اولیه، قیمت تمام شده لوازم خانگی به طور میانگین نسبت به سال قبل 150 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بخش عمده ای از مواد اولیه برای تولید لوازم خانگی توسط واحدهای تولیدی داخل کشور تامین شود که ارتباطی به افزایش نرخ ارز ندارد اما این واحدها مانند کارخانه مس، کارخانه پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم، قیمت تولید خود را بسیار افزایش داده اند.
وی گفت: در صورتی که واحدهای تولیدکننده مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور قیمت خود را کاهش ندهند، تولید در این بخش دوام نخواهد آورد و تولیدکنندگان قادر به پرداخت حقوق کارگران و ادامه تولید نخواهند بود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران افزود: لوازم خانگی تولید داخل کشور دارای کیفیت مطلوب و مرغوب است اما به دلایلی برخی از این کالاها را با برند خارجی در بازار عرضه می کنند و فقط می توان از طریق داشتن گارانتی، برندهای ایرانی را تشخیص داد.
وی اظهار داشت: کالاهایی که با برندهای خارجی وارد بازار می شود و از طریق پیامک با عنوان 'لوازم خانگی بانه' اطلاع رسانی می گردد، در واقع کالاهای تولید تهران هستند.
طحان پور گفت: در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی، حمایت دولت از تولیدکنندگان و افزایش صادرات لوازم خانگی به کشورهای همجوار ضروری است و در صورت تعلل در این زمینه کشورهای چین و ترکیه بازار را از ایرانی ها خواهند گرفت.
بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی، هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم صوتی و تصویری و هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و موکت تا 28 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد لوازم خانگي بازار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

فرمانده انتظامی لرستان گفت: در پی اطلاع واصله مبنی بر نگهداری کالای قاچاق در یک انبار در شهرستان خرم آباد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرداریحیی الهی افزود: مأموران کلانتری ۱۹ خرم آباد پس از تکمیل تحقیقات میدانی و با انجام اقدامات اطلاعاتی از صحت موضوع، یک انبار را در این خصوص شناسایی و در بازرسی آن تعداد ۲۰۰ قلم انواع لوازم خانگی و آشپزخانه غیرمجاز قاچاق به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد ریال کشف کردند.
سردار الهی با بیان این که یک نفر در این رابطه دستگیر شد گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.
فرمانده انتظامی استان لرستان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص توزیع و یا فروش قاچاق کالای خارجی را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور