Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا اسفندیار بلدی دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در دبیرستان شهید زهره بنیانیان اهواز بیان کرد: از این تعداد دانش آموز180 هزار نفر در مدارس غیردولتی و 100 هزار دانش آموز در مدارس هیات امنایی در حال تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه مدارس هیات امنایی با تصویب شورای آموزش و پرورش ایجاد شده اند گفت: مدیران مدارس هیات امنایی نهایت استفاده را از این ظرفیت داشته باشند چرا که تصمیمی بر انحلال این مدارس گرفته شده ولی وزیر آموزش و پرورش در تلاش است که این اتفاق رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش از مترقی ترین قوانین تصویب شده در حوزه آموزش و پرورش است، اظهار داشت: فعالیت شوراهای آموزش و پرورش در سطح استان زمینه ساز رفع بسیاری از چالش ها و مشکلات مجموعه تعلیم و تربیت استان شده است.
وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری در شاخص مشارکت های مردمی توسط استان خوزستان، عنوان کرد: آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش و جذب مشارکت های مردم در حوزه توسعه کمی و کیفی مدارس هیات امنایی و غیردولتی موفق به کسب رتبه اول کشوری شد‌.
رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به فعالیت 310 مدرسه هیات امنایی در استان بیان کرد: حجم مشارکت مردمی در خوزستان در حوزه آموزش بالاتر از میانگین کشوری است.
بلدی افزود: توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی و افزایش میزان مشارکت مردم در حوزه آموزش از اولویت های اصلی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است.
در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز بیان کرد: شورای آموزش و پرورش باعث پیوند سه نهاد آموزش و پرورش، حاکمیت و مردم شده است.
سیروس حسین پور ادامه داد: قانون شوراها خدمات زیادی را برای آموزش و پرورش داشته است چرا که افراد تاثیرگذاری از استان در این شوراها عضو هستند.
وی گفت: در این شورا چالش های آموزش و پرورش مطرح می شود تا برای آن ها تصمیماتی گرفته شود.
گفتنی است؛ برنامه های هفته شوراهای آموزش هر ساله در بازه زمانی 24 تا 30 دی ماه برگزار می شود.
7158/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها دانش آموز دی ماه زهره مدیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در همایش رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی در محل باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کارویژه‌های سازمان مدارس غیردولتی در سال جاری شامل برگزاری آفرینو و اردوهای دانش‌‌آموزی، اصلاح روند فعالیت‌های آموزش زبان در آموزشگاه‌ها و تقویت نظارت بر عملکرد  آموزشی و تربیتی مراکز و مدارس می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود. 

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کارویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود : تقریبا ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و ادامه داد: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است . 

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتما به بحث اردوهای دانش‌‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور  به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش‌آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌‌آموزی باشد.

به گزارش آنا، همایش آموزشی توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد