Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به افزایش بی‌رویه قیمت خودروها انتقاد کرد. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از نابه‌سامانی موجود در بازار خودرو انتقاد کرد و گفت: رفتار خودروسازان با مصرف‌کنندگان در شأن مردم نیست، این مسئله را بارها به آنها تذکر داده‌ایم، اما کارخانه‌های خودروسازی فقط به کسب سود بیشتر فکر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه حقوق مصرف‌کننده نزد خودروسازان جایگاهی ندارد و اصلا این حقوق از سوی آنها رعایت نمی‌شود، اظهار داشت: رعایت نشدن حقوق مصرف‌کننده از سوی شرکت‌های خودروسازی باعث شده تا مصرف‌کننده ایرانی نیز تمایلی به خرید خودروهای ساخت داخل نداشته باشد.

وزیر صمت: هدف ما افزایش تیراژ خودرو و کاهش قیمت آن استبررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در دستورکار نمایندگان"وزارت صمت پیگیر بازگشایی ثبت سفارش خودرو با شرایط جدید است"

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ارزیابی‌اش از بازار خودرو و آینده این بازار، تصریح کرد: شرایط و وضعیت بازار خودرر به‌گونه‌ای است که افزلیش بی‌رویه و بی حساب و کتاب قیمت‌‌ها موجب سردرگمی مردم شده و بعضی خانوارها حتی توانایی خرید حداقل خودروی ایرانی را هم ندارند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا در پایان با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر اینکه خودروسازان به دلیل نبود قطعه نمی‌توانند خودروهای پیش‌فروش شده را به موقع تحویل دهند، خاطرنشان کرد: اینگونه ادعاها درست نیست، زیرا خودروسازان هم تمایل دارند که در کمترین زمان وضعیت قیمت‌ها مشخص شود، روشن شدن قیمت‌ها خودروسازان را از بلاتکلیفی نجات می‌دهد.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون صنایع کمیسیون های مجلس سید جواد حسینی‌کیا نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون صنایع کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس دهم کمیسیون صنایع کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمت خودرو عجیب شد/ آخرین قیمت سمند، تیبا، ساینا، دنا و شاهین + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی روند بازار خودرو حاکی از آن است که در طول ۲۴ ساعت گذشته قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۵ میلیون تومان گران شد و با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۷ میلیون تومانی، به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ اما ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت. اما پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۷ میلیون تومانی، ۷۰۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. در عین حال، پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۵ میلیون تومان گران شد و ۸۷۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. تارا دنده‌ای V۱ هم ۲۰ میلیون تومان ارزان شده و ۸۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۹۷ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا هاچ‌بک EX مدل ۱۴۰۱ هم در بازار به قیمت ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما بدون تغییر، یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۶۵ میلیون تومان به فروش رفت. اما راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۳۵ میلیون تومان است. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۸۶۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۹۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۸۷۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۴۵۵ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم ۳ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۴۳۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894662

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • وضعیت صنایع لبنی در خراسان رضوی
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • قیمت این خودرو ۸۰ میلیون تومان ریخت
  • جهش قیمت خودرو عجیب شد/ آخرین قیمت سمند، تیبا، ساینا، دنا و شاهین + جدول