Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:33:07 GMT

تور گردشگری آلمانی وارد منطقه سیستان شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۶۰۲۹

تور گردشگری آلمانی وارد منطقه سیستان شد

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: تور گردشگران آلمانی روز گذشته از طریق کرمان وارد منطقه سیستان شد.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، عبدالکاظم میرشهرکی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: این تور با هدف بازدید از جاذبه های باستانی، تاریخی و فرهنگی سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده و تاکنون از بیابان لوت، شهرسوخته و آثار تاریخی سیستان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این تور با اقامت در اقامتگاه های بومگردی با فرهنگ و آداب مردم سیستان آشنا شدند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک افزود: گردشگران آلمانی عضو این تور قرار است در مسیر حرکت از زابل به سمت چابهار از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و مناظر بکر و زیبای شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر و چابهار دیدن کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز گفت: ورود تور گردشگران آلمانی نشان‌ دهنده پایداری و ثبات امنیت در این استان و به ثمر نشستن تلاش‌های صورت گرفته دولت و مردم برای تحقق شعار «سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری گردشگران داخلی و خارجی» است.
مجتبی میرحسینی افزود: مشارکت فعال مردم، فعالیت های جوامع محلی و بخش خصوصی در زمینه گردشگری و تبلیغات هدفمند صورت گرفته سبب شده تا امنیت و ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان به مردم جوامع دیگر معرفی و این استان به یک مقصد و منطقه امن تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه اواخر بهمن و اوایل اسفند امسال تور گردشگری 20 نفره از کشورهای اروپایی وارد استان می شود، اضافه کرد: حضور این گردشگران نوید بخش ورود به دنیای گردشگری نوین در سیستان و بلوچستان است.
9923 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسن پور با اعلام این خبر گفت : این جشنواره در راستای مقدمات و شاخص‌های ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: وجود چشمه‌سارهای پرآب، رودخانه‌های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت‌های روستایی و عشایری در کنار راسراسری شمال به جنوب موجب شده تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.

حسن پور افزود: اجرای مراسم آیینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راه بان نمونه و مراسم آیینی رقص لری از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.

روستای گردشگری بیشه در منطقه ای به همین نام در کنار راه آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه آهن بیشه و در همچواری آبشار زیبای بیشه در 60 کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895909

دیگر خبرها

  • سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک برطرف شد
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • وزیر کشور وارد سیستان و بلوچستان شد
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان