Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@21:53:27 GMT

ترامپ: وضعیت اضطراری اعلام نمی‌کنم

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۶۶۶۲

رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اعلام وضعیت اضطراری برای ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک و پایان دادن به وضعیت تعطیلی دولت فدرال را رد کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب از ایده احتمال اعلام وضعیت اضطراری برای ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک و پایان دادن به بحران در این کشور عقب‌نشینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه پولیتیکو، ترامپ قبل از ترک کاخ سفید به سمت ایالت «لوئیزیانا» درباره اعلام وضعیت اضطراری و خاتمه دادن به طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا گفت: «من در حال حال حاضر حق قانونی کامل برای اعلام این را دارم، ولی به دنبال انجام این کار نیستم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مخالفتش را با بازگشایی موقت دولت نیز اعلام کرد. او گفت طرح سناتور «لیندسی گراهام»، یکی از طرفداران سرسخت دولتش در این باره را رد کرده است.

لیندسی گراهام گراهام پیشنهاد داده بود ترامپ حین مذاکره با نمایندگان کنگره دولت فدرال را برای سه هفته موقتاً بازگشایی کند و در صورت عدم توافق نهایی وضعیت اضطراری اعلام کند. ترامپ درباره این طرح گفت: «آن را رد کردم.»

سخنان جدید ترامپ تازه‌ترین نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند هیچ چشم‌اندازی برای اتمام تعطیلی دولت آمریکا وجود ندارد.

این تعطیلی از ۲۴ روز پیش (۱ دی‌ماه) در پی عدم موافقت نمایندگان کنگره با تأمین بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک آغاز شد و از بیست و دومین روز، رکورد تعطیلی ۲۱ روزه دولت «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ را شکسته و طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا لقب گرفت. ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال در نتیجه این تعطیلی بدون حقوق و دستمزد مانده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترامپ رئیس جمهور آمریکا تعطیلی دولت وضعیت اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به این ترتیب تعطیلی بلند مدت این شبکه اجتماعی تایید شد.

پیش از این و از زمان فوریه، کاربران پاکستانی از مشکلاتی هنگام استفاده از ایکس خبرداده بودند. اما دولت هیچ بیانیه رسمی در این زمینه تاکنون منتشر نکرده بود.

وزارت کشور پاکستان در بیانیه ای نوشتاری به دادگاه عالی اسلام آباد به تعطیلی ایکس اشاره کرده است. دادگاه دیگری نیز به دولت اعلام کرده ممنوعیت را طی یک هفته بررسی می کند.

وزارتخانه در بیانیه ارسالی به دادگاه نوشته است: در اینجا ذکر این نکته بسیار مناسب است که عدم پایبندی ایکس به دستورات قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی های مربوط به سوء استفاده از پلتفرم خود، اعمال ممنوعیت را ضروری می کند.

طبق بیانیه، ایکس تمایلی به حل مشکلات نداشته است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: تصمیم برای ممنوعیت ایکس در پاکستان براساس منافع امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفاظت از یکپارچگی کشور گرفته شده است.

دسترسی به ایکس از زمان انتخابات ملی پاکستان در ۸ فوریه ۲۰۲۴ میلادی مسدود مانده است.

کد خبر 6081523

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ