Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتظار می‌رود سال جاری سالی باشد که ایالات متحده را تبدیل به سومین صادر کننده گاز طبیعی مایع LNG در جهان کند. عنوانی که برای واشیتگتن همراه با ایجاد اشتغال در گوشه و کنار کشور، کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای و نیز تولید انرژی قابل اطمینان برای کشورهای دیگر در تمام دنیا باشد.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» موسسه آمریکایی نفت، مرکز LNG، و اتحاد LNG، سه موسسه آمریکایی هستند که در زمینه LNG در ایالات متحده تخصص دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه طی یک بیانیه مشترک اعلام کردند که انتظار دارند ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ در زمینه توسعه LNG به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد.

تاد سینچر، یکی از کارشناسان موسسه آمریکایی نفت، می‌گوید: توسعه قابل توجه صادرات LNG ایالات متحده از سال ۲۰۱۶ تا کنون ادامه داشته و در تمام نقاط آمریکا می‌توان مزایای آن را مشاهده کرد. و البته در دیگر نقاط دنیا نیز این مزیت‌ها قابل مشاهده است.

در سال ۲۰۱۹ ظرفیت صادراتی LNG ایالات متحده دو برابر می‌شود و به این ترتیب این کشور به عنوان یک تامین کننده مطرح در این زمینه شناخته می‌شود.  

در حال حاضر محموله‌های LNG ایالات متحده به نزدیک به ۳۰ کشور دنیا صادر می‌شود و از سویی تقاضا برای LNG در دنیا در حال افزایش است و کارشناسان انتظار دارند ایالات متحده با این صادرات هم از نظر مالی به سود برسد هم از نظر کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای.

چارلی رایدل، مدیر اجرایی مرکز LNG هم می‌گوید: صنعت LNG ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود. در این سال چندین پروژه جدید LNG به بهره‌برداری خواهند رسید و در بازار رو به رشد LNG دنیا، ظرفیت صادراتی آمریکا هم دو برابر خواهد شد.

ایالات متحده منابع عظیم ذخایر گاز طبیعی دارد و در نتیجه قابلیت صادرات خود به کشورهای مختلف از جمله شرکای تجاری و هم پیمانان خود را بالا برده است.

از سویی کارشناسان انتظار دارند حتی با وجود رشد بازار LNG و رشد تقاضا برای آن، قیمت گاز طبیعی در ۲۰۴۰ فقط کمی بیشتر از قیمت آن در ۲۰۱۰ باشد.

فرد هاچشن، مدیر اجرایی اتحاد LNG هم معتقد است: با افزایش صادرات LNG آمریکا در سال ۲۰۱۹، هزاران شغل جدید ایجاد خواهد شد، میلیون‌ها نفر در کشورهای در حال توسعه از فقر انرژی نجات خواهند یافت، از سویی انتشارات گازهای گلخانه‌ای در دنیا کاهش خواهد یافت چون LNG ایالات متحده جایگزین صنایع زغال سنگ در تولید برق خواهد شد.

تحلیلگران معتقدند صادرات LNG ایالات متحده بر انحصار بازار توسط صادرکنندگان شناخته شده گاز طبیعی پایان خواهد داد و اغراق می‌کنند که این یک وضعیت برد-برد-برد به وجود خواهد آورد!

به هر حال نمی‌توان از این واقعیت گذشت که بازار LNG در حال حاضر با نفوذ در برخی نقاط از جمله خاورمیانه و شرق مدیترانه سیاست‌های سیاستگذاران را تغییر می‌دهد و وضعیت‌های جدید و تصمیم‌گیری‌های جدید را موجه می‌سازد.

استرالیا در حال پیشی گرفتن از قطر برای به چنگ آوردن بازارهای صادراتی این کشور است. چین برنامه‌های بلند مدتی برای جایگزینی زغال سنگ با گاز طبیعی به خصوص LNG دارد تا بر آلودگی هوای این کشور غلبه کند.

و ایالات متحده با تحت فشار قرار دادن کشورهای اتحادیه اروپا برای دست کشیدن از خط لوله گازی نورد استریم ۲، محموله‌های LNG خود را وعده می‌دهد.

صادرات LNG مشکلات صادرات گاز با خطوط لوله را ندارد. از این رو تمایل برای صادرات و واردات LNG در کشورهای سراسر دنیا رو به افزایش است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد