Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@09:41:44 GMT

۲۹ عنوان کتاب دفاع مقدس خوزستان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۷۱۹۶

ستاره عرفانی، مسئول واحد ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با بسیج از خوزستان، اظهار کرد: در نمایشگاه دستاوردهای ادارات کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در روزهای گذشته در تهران برگزار شد، از ۲۹ عنوان کتاب بنیاد استان رونمایی شد.

وی اظهار کرد: مراسم رونمایی از این آثار با حضور سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عرفانی، عناوین این آثار عبارت از «برایم از بهشت بگو»، «طرح توجیهی خرمشهر»، «خطر خیز ظفر»، «خاکریز ماه»، «جایی برای گلدان‌ها»، «خاطره‌ای برای تو»، «ظهر سرخ اسفند»، «گنجی برای فردا۱»، «گنجی برای فردا ۲»، «گنجی برای فردا ۳»، «گنجی برای فردا ۴»، «هابیلیان»، «زیر چتر ماه»، «حماسه مجنون و اروند»، «عبور از آبراه‌های صفین»، «دوربین یا اسلحه»، «حرفی که مین با قاصدک‌ها گفت»، «جوانمرد قصاب(چاپ دوم)»، «منظومه خاکی»، «ستارگان آسمان حرم»، «لیلاهای سرزمین من»، «روزی به شهرم باز خواهم گشت»، «آغاز یک انتظار»، «شهید ۱۳ ساله اصناف»، «ناجی»، «پرستار شهر»، «چشمان بی شکیب»، «ناگفته‌های خاکی»، «آتشنشانان، سربازان بدون پلاک» بود.

یادآور می‌شود؛ نمایشگاه دستاوردهای ادارات کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با عنوان نمایشگاه «چهل سال ایستادگی و پیشرفت» از ۱۷ دی در تهران دایر شد. در این نمایشگاه ۱۳ اداره‌کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس دستاوردها و عملکرد خود را در حوزه دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم خاکی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از لوح ثبت ملی آئین پخت سمنوی سادات استان البرز که در کاخ سلیمانیه برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان البرز دارای ۴۱ اثر ناملموس و بیش از ۳۰۰ اثر ملموس است، گفت: حدود ۸۵۰ اثر شناسایی شده این استان نیز در ردیف ثبت ملی قرار دارند.

وی بیان کرد: پیشنهادی که برای سال جاری داریم این است که وزارت میراث فرهنگی طی سه روز به صورت ویژه یکسری پرونده‌های استان البرز به ویژه ابنیه و محوطه‌های دارای اهمیت تاریخی بالا را خارج از سهمیه استانی سالانه به صورت ویژه بررسی کند تا بتوانیم عرصه و حریم تعداد زیادی از این آثار را به ثبت ملی برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اختصاص بودجه‌ای را درخواست کرده‌ایم، مطرح کرد: استان البرز به لحاظ دارا بودن عرصه‌ها و محوطه‌های تاریخی بسیار حائز اهمیت است و طبیعتاً ثبت عرصه و حریم آنها به منظور حفظ این میراث نیز اهمیت زیادی دارد.

خاکی با بیان اینکه برخی حریم‌ها و عرصه‌های واجد ارزش مورد تعرض قرار می‌گیرند که در صورت ثبت آنها بهتر می‌توانیم در محاکم قضائی از این امر جلوگیری کنیم، اظهار کرد: آئین پخت سمنوی پای دیگ سادات نیز حدود ۸۰ سال قدمت دارد و در طول سه نسل حفظ شده و در بعد محلی و منطقه‌ای نیز اثرگذار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه این آئین و اثر ناملموس در تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی و جمعی استان اثربخش است، خاطرنشان کرد: در رویدادها و اتفاقات استانی و ملی نیز سعی می‌کنیم از این اثر به عنوان یک داشته ارزشمند گردشگری خوراک و سوغات استان استفاده کنیم زیرا هم غذای سالمی است و هم پیوست فرهنگی دارد.

وی تاکید کرد: داشته‌های فرهنگی و تاریخی هر کشور بالاترین و بهترین ثروت‌های آن هستند و ما در اداره کل میراث فرهنگی البرز وظیفه داریم در جهت پاسداشت این داشته‌ها و آثار ارزشمند تلاش کنیم. خواهش ما از رسانه‌ها نیز این است که در بعد اثرگذاری اتفاقات و رویدادها، در جمع آوری آثار شناسایی نشده و سیاهه نگاری به ما کمک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اضافه کرد: هدف این است که بتوانیم بخش عمده‌ای از آثار ناملموسی که احتمال از بین رفتن آنها در طول سال‌ها و نسل‌های آینده وجود دارد را یک جا جمع آوری و ضبط و برای ثبت آنها به صورت انبوه و خارج از سهمیه استانی سالانه تلاش کنیم.

کد خبر 6079187

دیگر خبرها

  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز
  • پرداختن به نقش زنان در جبهه مصداق جهاد تبیین است
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • عملیات «وعده صادق» مایه اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی ایران شد
  • عملیات وعده صادق موجب اقتدار ایران اسلامی است
  • یک جانباز در قم به همرزمان شهیدش پیوست
  • رونمایی از نخستین کتاب کوچکترین نویسنده قمی
  • پیکر حاج صادق کرمانشاهی در گلزار شهدای قم آرام گرفت