Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - فرماندار چالدران با تاکید بر جایگاه مهم مطالعه و لزوم ایجاد زیرساخت های این بخش در جامعه گفت: شهرداری ها باید سهم نیم درصدی کتابخانه های شهرستان را پرداخت کنند تا گام های موثر برای ایجاد این زیرساخت ها برداشته شود.

حسن محمدزاده روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چالدران افزود: نیم درصد از درآمد شهرداری ها به امور کتابخانه ها اختصاص دارد که گسترش فعالیت های کتابخانه ای به میزان اعتبار کتابخانه ها بستگی دارد که با تخصیص به موقع این اعتبارات می توان اقدامات خوبی را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از شهرداری های سیه چشمه و آواجیق خواست همکاری های لازم را با امور کتابخانه ها در راستای پرداخت به موقع سهم نیم درصدی از درآمد شهرداری و انجام برخی فعالیت های عمرانی مورد نیاز کتابخانه ها داشته باشند.
وی ادامه داد: افزایش سطح مطالعه و اشتیاق مردم برای کتابخوانی بسیار مهم است و مسوولان فرهنگی شهرستان با شناسایی و تشویق افراد، اشخاص و خانواده هایی که دغدغه فرهنگی دارند باید به ارتقای شاخص کتابخوانی چالدران کمک کنند.
فرماندار چالدران گفت: برای پررنگ تر کردن نقش کتاب در جامعه و گسترش فرهنگ مطالعه، ایجاد کتابخانه و قرار دادن کتاب در دسترس مردم در اماکن عمومی مانند درمانگاه ها و پارک ها و راه اندازی کتابخانه سیار در سطح شهرها و روستاها و تبلیغ کتاب های خوب در فضای مجازی می تواند موثر باشد.
محمدزاده همچنین در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهایی که در معرض مهاجرت قرار دارند، گفت: با توجه به روند مهاجرت روستاییان به شهرها و آسیب هایی که با این اقدام به وجود می آید، نیاز است که مدیران ادارات هر چه سریع تر با ارائه برنامه های کوتاه مدت و هدفمند در جهت پایداری و سکونت دائمی مردم در روستاها تلاش کنند.
وی افزود: هدف اصلی دولت و خط قرمز فرمانداری، حمایت از حقوق و منافع مردمی است و دستگاه های اجرایی در سطوح مختلف موظف هستند با انجام کارهای پایه ای و بنیادین رفاه مردم در روستاها و توسعه و اشتغال پایدار را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: تمامی دستگاه های دولتی باید با هم هماهنگی تنگاتنگ داشته و با حضور در بین مردم مشکلات آنها را رفع کنند تا بدبینی به دولت و ناامیدی در جامعه وارد نشود.
وی با اشاره به پتانسیل های موجود در شهرستان خواستار انجام کارهای کارشناسی و دقیق در جهت پیاده سازی توسعه پایدار با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه شد.
فرماندار چالدران گفت: حضور بنیاد علوی در شهرستان مهم است و از مدیران ادارات می خواهیم با همکاری این بنیاد در جهت توانمند کردن مردم شهرستان گام بردارند.
به گزارش ایرنا شهرستان چالدران از جمله شهرستان های محروم شمال آذربایجان غربی است که سرانه مطالعه در این شهرستان بسیار کمتر از میانگین استانی است؛ هرچند مطالعه خاصی در خصوص میانگین استانی انجام نشده ولی برآوردها نشان می دهد که این رقم نیز از چند دقیقه تجاوز نمی کند.
8137/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخواني چالدران آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۳۳۰ هزار نفر به کتابخانه های عمومی نیشابور

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور گفت: شهرستان نیشابور هشت باب کتابخانه عمومی نهادی و چهار باب کتابخانه عمومی مشارکتی دارد که بیش ۱۷ هزار عضو فعال جذب کتابخانه های عمومی شده اند.     محمد رضا مقدم پاشا گفت : تعداد منابع اطلاعاتی کتابخانه های شهرستان نیشابور بیش از  ۱۹۸ هزار نسخه کتاب است.    رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور تصریح  کرد: کتابخانه های عمومی شریعتی، غدیر،وکیلی، نظیری، زنده یاد فهیمه زینلی، زنده یاد یاسر علی آبادی در شهر نیشابور و کتابخانه های شیخ فریدالدین عطار روستای برزنون و پرفسور صادقی شهر چکنه  هشت باب کتابخانه عمومی نهادی  و کتابخانه های کانون فرزندان امام(ره) ،شهید مطهری ،خیام  و که بازنشستگان بصورت مشارکتی  در شهرستان نیشابور  فعال هستند .  

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۳۳۰ هزار نفر به کتابخانه های عمومی نیشابور
  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • فعالیت مضاعف شهرداری یزد در سال ۱۴۰۳
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • مطالعه و همکاری بین دستگاهی؛ عوامل موثر توسعه گردشگری در سواحل
  • هدف‌گذاری اجرای ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر سنندج
  • تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲/ حواشی سبب به حاشیه رفتن مطالبات مردمی می‌شود
  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت‌ها در آبادان