Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گفت‌وگو با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه از سخنان قبلی‌اش درباره نابود کردن اقتصاد ترکیه عقب‌نشینی کرد.

ترامپ در توئیترش نوشت: «با رئیس‌جمهور ترکیه اردوغان صحبت کردم تا توصیه‌هایی درباره وضعیتمان در مسائل مختلف اعم از موفقیت‌های اخیرمان ظرف دو هفته گذشته در مبارزه با باقی‌مانده‌های داعش و ایجاد منطقه امن ۲۰ مایلی [در سوریه] گفت‌وگو کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره توسعه اقتصادی میان آمریکا و ترکیه که ظرفیت بالایی برای گسترش یافتن دارد هم صحبت کردیم.»

توئیت ترامپ ساعاتی بعد از گفت‌وگوی تلفنی او با اردوغان منتشر شده است. روایت طرف ترکیه‌ای از این گفت‌وگوی تلفنی حاکی است رئیس جمهور ترکیه به ترامپ اطمینان داده که هیچ مشکلی با کردها نداشته و فقط به دنبال مبارزه با سازمان‌های تروریستی است که امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کنند.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و ترامپ بعد از تنش‌های لفظی میان مقام‌های دو کشور که توئیتی از ترامپ آن را کلید زد، انجام شد. به نظر می‌رسد ترامپ در توئیت جدید به نوعی از توئیت یک روز قبل خود درباره نابود کردن اقتصاد ترکیه عقب‌نشینی کرده است. او بامداد دوشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «اگر ترکیه کُردها را هدف قرار دهد اقتصاد این کشور را نابود خواهیم کرد. منطقه امن ۲۰ مایلی باید ایجاد شود».

بحث بر سر شمال سوریه و وضعیت کردها در این منطقه پس از آن بالا گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۸ آذرماه اعلام کرد نیروهای آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد و آنکارا نیز بلافاصله از تدارکات برای حمله نظامی به شبه‌نظامیان کُرد در شرق رودخانه فرات خبر داد. آمریکایی‌ها و ترکیه‌ای‌ها بدون مجوز دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند.

دولت آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴، به عنوان بخشی از راهبرد خود برای کمک به معارضان سوری در حال جنگ با دولت مرکزی سوریه نیروهای خود را در این کشور مستقر کرد. 

استقرار نظامیان آمریکایی در حالی انجام می‌شد که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از حدود یک سال قبل‌تر «سیا» را مأمور اجرای یک برنامه مخفیانه با هزینه سالانه ۱ میلیارد دلار برای تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان در حال پیکار با دولت سوریه کرده بود.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد آمریکا بخشی از خاک این کشور را اشغال کرده است و از تروریسم حمایت می‌کند اما گاهی دیدارهایی با مقامات آمریکایی انجام می‌شود.   به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.   وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.     وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.   بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند