Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- مسئول روابط عمومی هیات اسکی فریدونشهر گفت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی چند روز اخیر، اکنون ارتفاع برف در این پیست به بیش از یک متر رسیده است.

علیرضا اسپنانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ریزش روز گذشته برف در فریدونشهر در طول چند سال اخیر بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه محورهای منتهی به پیست اسکی پوشیده از برف است، اظهارداشت : تردد در این محورها حتی با وجود تجهیزات زمستانه به سختی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی بالابر پیست اسکی فریدونشهر امروز به علت تعمیر غیر قابل استفاده است.
بنا به گفته کارشناسان هواشناسی ارتفاع برف در مرکز فریدونشهر نیز به بیش از 40 سانتی متر رسید.
گردنه کلوسه و شادی فریدونشهر نیز مسدود است و تلاش راهداران برای بازگشایی آن ها ادامه دارد.
کارشناسان پیش بینی کرده اند حجم بالای برف گردشگران بسیاری را در روزهای آخر هفته جاری به سمت غرب استان و به ویژه فریدونشهر روانه خواهد کرد.
این در حالی است که گزارش های هواشناسی بیانگر ادامه بارش ها تا آخر هفته است.
کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند به دلیل ادامه بارش برف، لغزنده بودن محورها و برودت هوا، مردم از سفرهای غیر ضروری در این هفته خودداری کنند و حتی الامکان در سفر به نقاط کوهستانی همه تجهیزات لازم گرمایشی و زمستانه را به همراه داشته باشند.
شدت بارش ها مدارس فریدونشهر را امروز سه شنبه در همه مقاطع تحصیلی به تعطیلی کشاند.
ارتفاع برف در شهر های بوئین میاندشت به بیش از 30 سانتی متر و در ارتفاعات به بیش از1.5 متر رسید.
در زمان حاضر به دلیل حجم سنگین برف دسترسی به پیست اسکی افوس بویین میاندشت بسیار سخت است.
به گفته مسوولان راهداری و حمل و نقل جاده ای محورهای غرب استان برفی است و تردد خودروها با مشکل مواجه شده است. منابع محلی خبر داده اند هم اکنون بسیاری از محورهای روستایی شهرستان های غرب استان نیز پوشیده از برف است و تردد در آن ها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.
بنا به اظهار کارشناسان، بررسی نقشه‌ های هواشناسی بیانگر عبور سامانه ناپایدار، طی امروز بر روی استان است که در مناطق غرب و جنوب استان انتظار بارش برف و باران، برای مناطق مرکزی احتمال باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و از اواسط روز چهارشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد که باعث بارش باران و برف در مناطق غرب، جنوب و مرکزی خواهد شد.
در زمان حاضر پیست اسکی فریدونشهر و پیست اسکی افوس، مهمترین نقاط گردشگری زمستانه استان اصفهان است که سالانه بیش از 40 هزار گردشگر را از استان و سراسر کشور به سوی خود جذب می کنند.
پیست اسکی فریدونشهر در سه کیلومتری این شهر در دامنه کوه تسیخه قرار دارد، دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه راهی فریدونشهر، پس از شهرستان فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، سه راهی جاده روستای چغیورت امکان پذیر است.
یست اسکی افوس دومین پیست غرب استان اصفهان با فاصله 2 کیلومتری از شهر در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس و در 180 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان فریدونشهر با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری و شهرستان بوئین میاندشت با حدود 30 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه های زاگرس مرکزی قرار دارد.
6026/9861

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فريدونشهر پيست اسكي ارتفاع برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع برف بهاری در تمرچین پیرانشهر به ۳۰ سانتی‌متر رسید

به‌دنبال بارش برف بهاری، روستا‌ها و محور‌های مواصلاتی برخی شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی سفیدپوش شد و ارتفاع برف در تمرچین پیرانشهر نیز به ۳۰ سانتی‌متر رسید.

ارتفاع برف در گردنه زمزیران در مهاباد- سردشت هم در برخی نقاط ۲۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

بر اساس اعلام راهداری استان تردد در تمامی محور‌های مواصلاتی درجریان است ولی رانندگان با در نظر گرفتن بارندگی و افزایش تردد در نوروز باید با سرعت مطمئنه و خودداری از سبقت‌های حادثه‌ساز رانندگی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پیست اسکی دربندسر در تعطیلات نوروز
  • مريم طوسى فعلا تا بازي‌هاى آسيايى ٢٠٢٦ در پيست
  • مريم طوسى فعلا تا بازيهاى آسيايى ٢٠٢٦ در پيست
  • ببینید | ۵ پرش ارتفاع تاریخی در بازی ‌های المپیک
  • ۵ پرش ارتفاع تاریخی در بازی‌های المپیک
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • ارتفاع برف بهاری در تمرچین پیرانشهر به ۳۰ سانتی‌متر رسید
  • گلایه کسبه از یکطرفه شدن محور هراز در محدوده «مبارک آباد»
  • بارش برف در پیرانشهر به ۳۰ سانتیمتر رسید