Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در دیدارصمیمی با مسئولان و کارکنان اداره دامپزشکی استان اظهار کرد: شاخص‌های مربوط به سواد، سلامت و درآمد سرانه از مولفه‌های مهم شاخص‌های توسعه انسانی هستند که آذربایجان غربی در هر سه این مولفه‌ها نیز در رده‌های پایین جدول توسعه یافتگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: میزان درآمد سرانه شهروندان آذربایجان غربی نیز در مقایسه با میانگین کشوری از ۵۰ درصد میانگین کشوری هم پایین‌تر است.

جلیلی افزود: این‌ها عواملی هستند که نشان می‌دهند باید در استان در زیر بخش‌های مختلف مخصوصا در بخش کشاورزی سرمایه گذاری انجام گیرد، تا از این طریق تولیدات کشاورزی رونق بگیرد که همسو با این روند مشکل اشتغال نیز مرتفع شود تا میزان درآمد سرانه بالا رود، به نحوی که سایر شاخص‌ها نیز از این مسیر ارتقا پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در مدیریت جدید به امر شایسته سالاری مدیران توجه ویژه‌ای خواهد شد، ادامه داد: اهتمام در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ارتقای شاخص‌های توسعه یافتگی در استان جزو برنامه‌ها و اولویت‌های کاری در سازمان خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ضمن تقدیر از زحمات کارکنان و مسولان اداره دامپزشکی استان تاکید کرد: نظارت دامپزشکی بر کلیه مراحل زنجیره تولید، فراوری، توزیع و عرضه از یک سو و بهداشت و پیشگیری و کنترل بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان از سوی دیگر، نقش مهم دامپزشکی را در توسعه پایدار امنیت غذایی و ارتقا سلامت عمومی جامعه مشخص می‌نماید.

مدیر کل اداره دامپزشکی استان نیز در این دیدار ضمن ارزوی موفقیت برای ریاست جدید سازمان و تقدیر از زحمات رییس سابق سازمان اظهار کرد: شایسته سالاری در جهاد کشاورزی از گذشته تاکنون حاکم بوده به طوری که انتصاب ریاست جدید سازمان که از مدیران موفق سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به شمار می‌رود، مصداق این مطلب است و امیدواریم با اتحاد و همدلی بیشتر بین اعضای مجموعه جهاد کشاورزی و ادارات تابعه شاهد رونق اقتصادی بخش کشاورزی استان باشیم.

کامیار داهیم در ادامه بر نقش مهم دامپزشکی در سلامت و ایمنی مواد غذایی مورد نیاز جامعه تاکید کرد.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: خدمت به خلق خدا، رضایت خداوند را به دنبال دارد و این امر نشانه وفاداری به خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حامد ساجدی نژاد افزود: ایجاد فضایی برای بروز ایده‌های نو و بسترسازی برای عملکرد بهتر باید جزو دغدغه‌های مهم مدیران باشد تا با بکارگیری انواع روش‌ها و طرح‌های انگیزشی، سعی کنند محیط کاری جذاب، احساس خوب و مثبتی برای کارکنان سازمان‌ها ایجاد کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با داشتن شاخصه‌هایی از قبیل: روحیه جهادی و انقلابی در ریاست جدید سازمان، شاهد تحولی چشم گیر در توسعه پایدار بخش کشاورزی استان باشیم.

انتهای پیام/م

 

دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با مسئولان اداره کل دامپزشکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهر ارومیه با جلب مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه   گفت: متاسفانه وضعیت توسعه شهری ارومیه اصلا مطلوب نیست و در بسیاری از مباحث عقب افتادگی وجود دارد که تاوان این را مردم می پردازند.

 وی ادامه داد: برای جبران عقب افتادگی ها انتظار بنده این است از حواشی موجود پرهیز کنید و بصورت جهادی وارد عمل بشوید.

  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد:  در برخی کشورها، مدیریت شهری مشوق هایی برای مشارکت مردم در توسعه شهری قرار داده است که نتیجه خوبی هم گرفته اند برای مثال در فلان کشور، اگر فردی در حوزه بافت فرسوده شهری سرمایه گذاری بکند و تبدیل به بافت جدید نماید، مدیریت شهری در بحث عوارض مشوق هایی قرار داده است که توصیه بنده هم این است که مردم را در توسعه شهری با قرار دادن مشوق، مشارکت دهید و از ظرفیت عظیم مردم غافل نشوید.

 امام جمعه ارومیه افزود: اگر واقعا کمر همت برای حل مشکلات مردم ببندید، بنده در کنار شما هستم و مطمئنا مردم نیز همراهی خواهد کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی بیان کرد: برخی از مشکلات موجود شهری، از جمله مسئله سدمعبر مرتبط با اقتصاد مردم است ولی برخی از مشکلات، از جمله ترافیک شهری و عدم تناسب المان های شهری با فرهنگ و میراث شهر ارومیه مربوط به عدم مدیریت صحیح است.

 وی افزود: البته در بحث سدمعبر نیز نظارت موثری وجود ندارد  در بسیاری از موارد مشاهده می کنیم باوجود اینکه داخل مغازه خالی است، پیاده رو و محل تردد مردم را اشغال کرده اند.

دیگر خبرها

  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تاکید رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برافزایش مشارکت مردم درصیانت از اراضی
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • توسعه شهر ارومیه با جلب مشارکت مردم