Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که آمار تلفات حمله خودروی بمب گذاری شده در حوزه نهم امنیتی شهر کابل به ۴ کشته و ۱۱۴ زخمی افزایش یافته است. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حمله خودروی بمب‌گذاری شده به منطقه محافظت شده موسوم به «گرین ویلج» در حوزه نهم امنیتی شهر کابل تاکنون بر اساس گزارش‌های رسمی 4 کشته و دستکم 114 زخمی برجا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه گرین ویلج در حوزه نهم امنیتی شهر کابل در مسیر بزرگراه ننگرهار و در نزدیکی گمرک قرار دارد که شماری از موسسات خارجی و یک مهمانخانه را در خود جا داده است.

«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که بر اثر این حمله 4 نفر کشته شده و بیش از 90 تن دیگر نیز از جمله غیرنظامیان زخمی شدند.

انفجار در نزدیکی وزارت فواید عمومی در کابلانفجار شرق کابل 11 کشته بر جا گذاشت

خبرنگار «آریانیوز» تصریح کرد که بر اثر حمله خودروی بمب گذاری شده در کابل بیش از 114 نفر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی افغان محل حادثه را محاصره کرده و تمام مسیرهای منتهی به این منطقه نیز مسدود هستند.

مسئولیت این حمله را گروه طالبان به عهده گرفته است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که بر اثر حمله این گروه به منطقه محافظت شده ده‌ها شهروند خارجی کشته شده است.

وی تصریح کرد که پس از حمله خودروی بمب گذاری شده 4 مهاجم این گروه وارد منطقه محافظت شده و نیروهای خارجی را هدف قرار دادند.

سخنگوی طالبان اظهار داشت: در این منطقه کارمندان سازمان‌های اطلاعاتی خارجی و نیروهای خارجی حضور داشتند و غیرنظامیان افغان اجازه حضور در این منطقه را ندارند.

وی افزود: تنها تعدادی از غیرنظامیان بر اثر شکستن شیشه‌ها، درها و پنجره‌ها به صورت سطحی زخمی شدند.

مجاهد تصریح کرد که این گروه از قبل به مردم کابل هشدار داده بود که نباید در نزدیکی دفاتر دولتی، موسسات خارجی و مراکز نظامی زندگی کنند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که ظاهرا روند گفت‌وگوهای صلح با گروه طالبان به بن‌بست خورده است.

اخیرا آمریکا تلاش کرده است تا از طریق اعمال فشار بر طالبان این گروه را به مذاکره با دولت افغانستان وادار کند اما این گروه نسبت به هرگونه اعمال فشار هشدار داده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی درباره ابعاد کشتار غیرنظامیان و تخریب‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی در نشست پارلمان اروپا بیان داشت: «می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد زیرساخت فیزیکی (در نوار غزه) آسیب دیده و ۳۵ درصد آن به طور کامل از بین رفته است.»

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه امروز از مرز ۲۰۰ روز گذشته، اما این رژیم در طول این جنگ با وجود هزینه‌های هنگفت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نتوانسته به هیچ یک از اهداف اصلی خود دست یابد و همچنان بر ادامه نسل‌کشی در غزه، پافشاری می‌کند و حاضر به پایان دادن به این جنگ فرسایشی نیست.

دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد. به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یادآوری این که حملات اسرائیل به غزه تا کنون جان ۲۴۹ امدادرسان و حدود ۱۰۰ خبرنگار را نیز گرفته است تلاش‌های این رژیم برای جلوگیری از فعالیت رسانه‌های خارجی را باعث نگرانی جدی دانست.

به گزارش «خبرگزاری آناتولی» بورل با تاکید بر اینکه اسرائیل باید به امدادرسان‌های ایتالیایی اجازه امدادرسانی بدون هیچ گونه حمله‌ای به آن‌ها را بدهد گفت: «ما باید بار دیگر تکرار کنیم اسرائیل باید قونین بین‌المللی را رعایت و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح، جایی که در آن حدود ۳.۱ میلیون آواره بدون سرپناه به سر می‌برند هشدار داد که این حمله به تبعات فاجعه‌باری منجر خواهد شد.

بورل اضافه کرد: «این ضروری است که اسرائیل به قطعنامه الزام آور ۲۷۲۸ که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب و خواستار دسترسی بشردوستانه تمام و کمال به نوار غزه شده پایبند باشد.»

جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز در حملاتی سازماندهی شده مناطق مرکزی نوار غزه و شهر رفح را که هر روز به آغاز عملیات زمینی تهدید می‌شود، بمباران کردند و موجب افزایش شمار شهدا و مجروحان شدند. 

این در حالی است که همچنان جنایات رژیم اشغالگر از هر منطقه‌ای که عقب‌نشینی کرده، در حال افشاست. تل‌آویو با وجود هزینه‌های چند ده میلیارد دلاری، تجربه فروپاشی اقتصادی، تلفات چشمگیر نظامیان، افزایش موج خودکشی و مهاجرت معکوس حاضر به پایان دادن به این جنگ فرسایشی که تاکنون به هیچ یک از اهداف اعلامی‌اش دست نیافته، نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی