Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@09:00:27 GMT

ایران خودرو با قیمت‌های جدید پیش‌فروش کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۷۵۳۳

ایران خودرو با قیمت‌های جدید پیش‌فروش کرد

ساعت24 - دو خودروساز بزرگ کشور به فاصله کوتاهی پس از اعلام آزادسازی قیمت، از پیش‌فروش محصولات خود خبر دادند. در این بین، سایپا با وجود اعلام مدیرعامل این شرکت مبنی‌بر پیش‌فروش محصولات در روز یکشنبه گذشته، آن را به روزهای آتی موکول کرده است.

دو خودروساز بزرگ کشور به فاصله کوتاهی پس از اعلام آزادسازی قیمت، از پیش‌فروش محصولات خود خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، سایپا با وجود اعلام مدیرعامل این شرکت مبنی‌بر پیش‌فروش محصولات در روز یکشنبه گذشته، آن را به روزهای آتی موکول کرده است.

ایران‌خودرو اما دیروز سایت فروش خود را به روی مشتریان باز و امکان خرید محصولاتی مانند پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و سمند را برای متقاضیان فراهم کرد. طبق شنیده‌ها، ایران‌خودرو روز گذشته ۲۰ هزار دستگاه محصول را پیش‌فروش کرده که تا لحظه تنظیم این خبر، بیش از ۱۸ هزار دستگاه آن فروش رفته است. البته به‌نظر می‌رسد خودروهای باقیمانده نیز تا آخر وقت دیروز به فروش رفته باشند.

با توجه به استقبال بالا از پیش‌فروش موردنظر، مشتریان به نوعی با قیمت جدید خودروها کنار آمده‌اند و بنابراین احتمال واکنش مثبت به پیش‌فروش سایپا طی روزهای آینده نیز بالا است. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که به‌دلیل بالا بدون تورم انتظاری مشتریان ایران در شرایط فعلی روابط خارجی و اقتصاد داخلی، پیش‌خرید خودرو با وجود جهش قیمتی، بازهم از دید افکار عمومی به اصطلاح به‌صرفه بوده است. به‌عبارت بهتر، مشتریان احتمالا از یکسو گمان به افزایش قیمت دوباره و چندباره خودروها در ماه‌های آتی برده و از سوی دیگر نسبت به آینده تولید نیز خوشبین نیستند و از همین‌رو پیش‌فروش‌های جدید را کماکان مغتنم می‌دانند.
 

منبع:دنیای اقتصاد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ايران خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه

به گزارش قدس خراسان، مدتی است در بازار لوازم خانگی، دو برند معروف اقدام به پیش‌فروش محصولات خود می‌کنند و در برخی موارد زمان تحویل محصولات به بیش از سه ماه نیز می‌رسد.

یکی از مخاطبان در این باره به قدس می‌گوید: از دی ماه سال گذشته یخچال سایدبای‌سایدی را از یک برند معروف به صورت پیش‌خرید تهیه کرده‌ایم و مبلغ آن را همان ابتدا به صورت کامل داده‌ایم؛ اما هنوز کالا به ما تحویل داده نشده است.

یکی دیگر از مخاطبان نیز در این باره بیان می‌کند: اوایل اسفند سال گذشته ماشین ظرفشویی را به صورت پیش‌خرید از یک برند ایرانی خریداری کرده و همه مبلغ آن را همان ابتدا نقدی پرداخت کردیم؛ اما پس از حدود دو ماه، به تازگی به ما تحویل داده شد.

برای بررسی صحت این موضوع سری به چند نمایندگی فروش لوازم خانگی می‌زنم تا در این باره پرس‌وجو کنم.

یکی از مغازه‌داران درباره موجودی و پیش‌فروش یخچال ساید می‌گوید: یخچال سایدبای‌ساید موجود نداریم و در سال جدید نیز شرکت شرایط پیش‌فروش را اعلام نکرده است.

به سراغ یکی دیگر از نمایندگی‌های فروش لوازم خانگی می‌روم. او با بیان اینکه اکنون یخچال ساید موجود نداریم، می‌افزاید: باید برای خرید یخچال نام‌نویسی کنید تا هنگامی که موجودی شرکت اعلام شد، با شما تماس بگیریم.

این فروشنده ادامه می‌دهد: این محصولات با قیمت سال گذشته به فروش می‌رسد؛ چرا که از موجودی‌های فعلی انبار شرکت است.

افزایش ۳۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

در ادامه به سراغ یک نمایندگی دیگر می‌روم. او می‌گوید: از این برند معروف هیچ یخچالی موجود نداریم و پیش‌خرید نیز اکنون اعلام نشده؛ چرا که شرکت می‌خواهد ۳۰ درصد افزایش قیمت روی محصولات داشته باشد.

وی می‌افزاید: از یک برند ایرانی دیگر یخچال سایدبای‌ساید موجود داریم و خرید آن به صورت نقدی و تحویل یک هفته‌ای است.

از یک فروشنده دیگر لوازم خانگی درباره موجودی لباسشویی می‌پرسم و او می‌گوید: از هر دو برند موجود داریم و فروش تنها به صورت نقدی است.

با توجه به پاسخ فروشندگان لوازم خانگی، پیش‌فروش محصولات مربوط به سال گذشته است و تولیدکنندگان هنوز قیمت محصولات را در سال جاری تعیین نکرده‌اند تا نمایندگی‌ها شرایط این نوع فروش را به خریداران اعلام کنند.

برای بررسی دقیق‌تر این موضوع به سراغ رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد می‌روم تا کم و کیف این نوع فروش و چگونگی افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جدید را جویا شوم.

سیدرسول ابن‌الرضا در این باره می‌گوید: با توجه به نوسان‌های قیمت دلار در چند هفته اخیر، قیمت لوازم خانگی هیچ تغییری نداشته، به وفور در بازار موجود است و به قیمت سال گذشته فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد می‌افزاید: با توجه به افزایش ۳۰تا ۳۴ درصدی حقوق‌ها در سال جدید، به‌ طور حتم افزایش قیمت در لوازم خانگی خواهیم داشت؛ اما اینکه چه میزان باشد، بستگی به وضعیت بازار دارد.

وی متذکر می‌شود: با اینکه رکود شدیدی بر بازار لوازم خانگی حاکم بوده و محصولات با قیمت سال گذشته در بازار موجود است؛ اما اگر یک کالا در برخی از مغازه‌ها موجود نیست، نمی‌تواند ملاکی برای موجودی سایر کالاها در بازار باشد.

شکایتی برای تحویل دیرهنگام پیش‌فروش لوازم خانگی نداشتیم

ابن‌الرضا خاطرنشان می‌کند: امروز با مسئولان دو برند معروف لوازم خانگی صحبت می‌کردم و آن‌ها می‌گفتند در حال فروش کالا به صورت پیش‌فروش، فروش فوری و اقساطی هستند؛ اما خریدار ندارند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد در زمینه تأخیر در تحویل محصولات پیش‌فروش دو برند لوازم خانگی می‌گوید: تاکنون از زمان تعیین شده، کالاها را دیرتر تحویل نداده‌اند و شکایتی در این زمینه ثبت نشده است.

اگر پیش‌فروش‌ها نباشد، بازار سیاه ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه اگر پیش‌فروش‌ها نباشد، بازار سیاه ایجاد می‌شود، اظهار می‌کند: با این مدل فروش، نیازهای مردم برطرف می‌شود و اگر در بازار موجود نباشد، آن‌ها با پیش‌خرید می‌توانند لوازم خانگی موردنظر خود را تهیه کنند.

ابن‌الرضا می‌افزاید: مدت زمان تحویل بیشتر محصولات پیش‌فروش، دو ماه است مگر اینکه کالای خاص و پرفروشی باشد که امکان دارد تا سه ماه تحویل آن کالا زمان ببرد؛ اما بیشتر از این زمان نداشته‌ایم. بیشتر کالاهای پیش‌فروشی در مدت ۱۵ تا ۳۰ روز تحویل داده می‌شوند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با بیان اینکه تاکنون هیچ تولیدکننده لوازم خانگی افزایش قیمت نداشته است، می‌گوید: برای افزایش قیمت لوازم خانگی صحبت‌هایی در شرکت‌ها شده؛ اما آن‌ها را تأیید نمی‌کنم؛ چرا که با وجود تورم و رکود بازار اگر تولیدکننده‌ای بخواهد ۳۰ درصد افزایش قیمت اعمال کند، خودش ضرر می‌کند.

وی می‌افزاید: تولیدکنندگان برای افزایش قیمت باید از چندین ارگان مرتبط با این موضوع مجوزهای لازم را دریافت و دلایل افزایش قیمت را ارائه کنند.

با این اوصاف باید منتظر بود و دید تولیدکنندگان لوازم خانگی برای اعمال چه میزان افزایش قیمت از ارگان‌های مربوطه مجوز دریافت می‌کنند و آیا سیاست‌های شرکت‌ها برای پیش‌فروش محصولات در سال جاری تغییر می‌کند یا به همان سیاق سال گذشته ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • قیمت روز محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۸ فروردین + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳؛ عقبگرد قیمت‌ها در بازار خودرو