Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۲ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در استان زنجان جمع‌آوری‌شده ‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، هدایت صفری شامگاه دوشنبه در آیین شکرگزاری زکات در منطقه قره‌پشتلو اظهار داشت: زکات به منزله پل اسلام است  و برای جمع‌آوری زکات باید همت‌ها بیشتر  شده و عنصر اعتماد و اطمینان در آحاد مردم شکل گیرد  تا به نقطه مطلوب برسیم که الحمدالله  گام‌های بسیار بزرگی در حوزه زکات برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه زکات در استان ساماندهی خوبی  با محوریت آیت‌الله خاتمی، رییس محترم شورای زکات  و امام جمعه معزز زنجان و ائمه محترم جمعه در سراسر استان صورت گرفته که با همین رویکرد از ابتدای سال جاری تاکنون  11 میلیارد و 200 میلیون تومان  زکات جمع‌آوری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 37درصد رشد و از نظر تحقق 112 درصد بوده است.

86 میلیارد ریال زکات در گنبدکاووس جمع‌آوری شدزکات پرداختی اردبیلی‌ها مشکلات 5000 خانوار نیازمند را برطرف کرد72 درصد از زکات استان سمنان به فقرا اختصاص یافت

دبیر شورای زکات استان زنجان به زکات جمع آوری شده در شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سالجاری 2 میلیارد و 350 میلیون تومان زکات در شهرستان زنجان جمع آوری شده که در مقایسه با سال گذشته  86 درصد رشد و 104 درصد تحقق برنامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه در 66 درصد روستاهای استان شورای زکات تشکیل شده است، افزود: تا پایان سال باید 12 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات جمع آوری شود که قطعا با همت و تلاش و همراهی مردم و خیران و مودیان زکات بالاتر از برنامه حرکت خواهیم کرد.

صفری با اشاره به فرمایشی از امام صادق(ع) گفت: آن حضرت فرمودند اگر زکات مال پرداخت شود من ضامن هستم که زکات در دریا و خشکی تلف نمی‌شود و در نتیجه زکات خرج مال نیست بلکه جمع مال است.

وی گفت: آثار پایین دستی زکات  کمک به نیازمندان و فقراست و آثار بالا دستی زکات  برکت در جامعه است و زکات جمع‌آوری شده در زمینه‌های تحصیلی، معیشت درمان و اعزام نیازمندان به مشهد مقدس در قالب شوق زیارت هزینه می‌شود  و چه سعادتی بالاتر که نیازمندی با کمک خیران به پابوس امام رضا(ع) مشرف شود.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گلشنی منفرد از هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان طی امسال خبر داد و گفت: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

وی ادامه داد: طی امسال ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.


بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشور‌های مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است