Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:32:57 GMT

مغز برای بازیابی خاطرات قدیمی برعکس عمل می کند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۷۷۴۴

مغز برای بازیابی خاطرات قدیمی برعکس عمل می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یوروکالرت، محققان در تلاش هستند با کشف نحوه عملکرد معکوس مغز ارزیابی بهتری از نحوه ذخیره سازی و بازخوانی اطلاعات قدیمی در ذهن انسان به دست آورند.

موفقیت در این زمینه در برخی حوزه ها مانند رمزگشایی از صحنه های جرم و جنایت بسیار موثر است. بسیاری از مردم در اغلب موارد قادر به یادآوری کلیت چنین رویدادهایی هستند، اما نمی توانند جزئیات بصری آنها را به یاد آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی بردن به جزئیات کارکرد معکوس مغز کمک به انسان به منظور به خاطر آوردن جزئیات مهم را تسهیل می کند.

این اولین بار است که محققان با چنین جزئیاتی از کارکرد معکوس مغز به منظور یادآوری خاطرات مطلع می شوند. در مقاله ای که در این زمینه در نشریه نیچر منتشر شده به روش های مورد استفاده مغز برای رمزگشایی از داده های قدیمی نیز اشاره شده است. روش های یادشده، فعال سازی مجدد مغز به منظور ردگیری یک موضوع خاص و استخراج اطلاعات مربوط به آن را از حافظه ممکن می کند.

مغز برای بازیابی اطلاعات مربوط به یک شی بصری، ابتدا بر روی کلیت آن تمرکز می کند و بعد به سراغ جزئیات خاص تر می رود. لذا ذهن انسان ابتدا کلیت یک جسد را به خاطر آورده و بعد تلاش می کند ویژگی های جزئی جسد را شناسایی کند. اما در مقابل وقتی مغز برای اولین بار یک شی پیچیده و دارای جزئیات فراوان را می بیند ابتدا بر روی همان جزئیات پیچیده یعنی الگوها، رنگ ها و غیره متمرکز می شود و سپس برای درک کلیت آن تلاش می کند. قرار است برای درک بهتر هر دو روند آزمایشات پیشرفته تری بر روی ذهن انسان انجام شود.

کد خبر 4513018

منبع: مهر

کلیدواژه: جنایت حافظه مغز انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، ساختمان تاریخی و قدیمی بورس اوراق بهادار دانمارک در مرکز «کپنهاگ»، پایتخت این کشور طعمه حریق شده است.

ایسنا در خبری نوشت: این بنا یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های این شهر است که بخش‌هایی از آن در شعله‌های آتش، فروریخته است.

گفته می‌شود همه افراد حاضر در این ساختمان توانستند آن را ترک کنند و مردم نیز برای بیرون آوردن برخی از نقاشی‌های تاریخی آن تلاش کردند.

وزیر فرهنگ دانمارک گفت میراث فرهنگی ۴۰۰ ساله این کشور در آتش سوخته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895875

دیگر خبرها

  • بارسلونا ۱ (۴) - (۶) ۴ پاری‌ سن‌ ژرمن/ انریکه از خاطرات کاتالان‌ها علیه آنها استفاده کرد + فیلم
  • مرور خاطرات با ستاره بازى ايران - كره
  • این پنج شهر از تهران قدیمی‌تر هستند
  • ارائه خدمت به ۴ هزار نفر در خصوص کارت ایثار
  • آتش سوزی گسترده ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله/ عکس
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • رحمان عموزاد با فرمول بازیابی بی‌رحمی، قهرمان المپیک پاریس می‌شود
  • دو مصدوم بر اثر ریزش آوار و سقوط از ارتفاع یک ساختمان قدیمی در سبزوار
  • رسانه‌های اقلیـت علیه انسان -رسانه‌های اکثریـت!
  • یک داور قدیمی دیگر با کت و شلوار مدیریتی!