Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمار الاسد، نائب رئیس کمیسیون امور عربی و خارجی مجلس الشعب سوریه اعلام کرد ایران در روند بازسازی سوریه مشارکت خواهد داشت و سوریه از آن استقبال می‌کند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمار الاسد، نائب رئیس کمیسیون امور عربی و خارجی مجلس الشعب سوریه تاکید کرد سفر حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران به سوریه، سفری مشورتی و معمول است که در چارچوب روابط ویژه بین دو کشور برادر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الاسد که در دیدار فلاحت پیشه با ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه حضور داشت گفت: «این دیدار در خصوص رایزنی ویژه در مسائل ضروری مانند اوضاع در شمال سوریه و اوضاع اقتصادی و فعال سازی روابط به ویژه با نزدیک شدن به سفر اسحاق جهانگیری، معاون رئیس‌جمهور ایران به سوریه که در آن توافق راهبردی بین دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله دفاع مشترک و اقتصاد امضا خواهد شد، صورت می‌گیرد به ویژه اینکه ایران در روند بازسازی سوریه مشارکت دارد و ما از آن استقبال می‌کنیم. همانطور که ایران شریک ما در پیروزی بود در بازسازی نیز شریک ما خواهد بود.»

الاسد افزود: «فلاحت پیشه در این دیدار تاکید کرد کشورش از تثبیت حاکمیت سوریه و گسترش آن در سراسر خاک سوریه حمایت می‌کند و معتقد است سوریه در وضعیتی بهتر از گذشته قرار دارد و می‌تواند سیطره کامل خود را در همه نقاط گسترش دهد.»

وی اضافه کرد: «در این دیدار همچنین درباره مسئله کرد‌ها و حساسیتی که دارد گفتگو شد و فلاحت پیشه از مواضع سوریه و اقدام برای گفتگو با کرد‌ها به منظور دستیابی به توافق با آن‌ها قدردانی کرد.»

الاسد گفت: «ایرانی‌ها احساس می‌کنند بحران سوریه به ویژه پس از خروج آمریکا و پیامد‌های مثبت و منفی آن، شکلی ویژه به خود می‌گیرد.»

وی بر عزم دولت سوریه برای گسترش حاکمیت خود در سراسر خاک سوریه تاکید کرد و گفت: «این تصمیمی بدون بازگشت است و ایرانی‌ها در کنار دولت سوریه برای گسترش حاکمیت دمشق در سراسر خاک سوریه تلاش می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «ایران احساس می‌کند خروج آمریکا ممکن است تاثیرات مثبت و منفی و ناراحت کننده داشته باشد و این توطئه جوانب مختلف از جمله اقتصادی خواهد داشت.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خروج آمریکا از سوریه حشمت الله فلاحت پیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند ‌

‌به گزارش قدس آنلاین، در اولین روز از هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند. منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کارگران به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند ‌
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند ‌
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی
  • عکسی ویژه از دیدار امروز فرماندهان نظامی با رهبر انقلاب