Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@05:04:52 GMT

ضرورت پاسخ دندان‌شکن به لهستان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۷۹۲۶

ضرورت پاسخ دندان‌شکن به لهستان

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید نسبت به برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان، موضعی متناسب و دندان شکن اتخاذ کند.

به گزارش مشرق، مجتبی ذوالنور در واکنش به برگزاری اجلاسی ضد ایرانی در لهستان که از سوی وزیر خارجه آمریکا مطرح شد، گفت: درست است که اروپا همزمان با آمریکا از برجام خارج نشد اما آنان دل به منافع ایران اندوخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ایستگاه تقویت فشار اینجاست اجلاس لهستان؛ دورهمی تودهنی خوردگان واکنش وزارت خارجه به تهدیدات پامپئو

وی با بیان اینکه اروپا و آمریکا دو روی یک سکه هستند،افزود: تشخیص جمهوری اسلامی، فعلاً این است که با اروپایی ها گفتگو کرده و جلو رویم تا شاید اتفاقی چون ایجاد SPV رخ دهد اما این موضوع به معنای این نیست که به آنان تکیه کنیم.

*نباید در برابر اجلاس لهستان کوتاه بیاییم / پاسخ دندان شکن دستگاه دیپلماسی

رئیس کمیته هسته ای مجلس با تاکید بر ضرورت اقدام متقابل و متناسب، تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید در مقابل این هتاکی ها و جسارت ها موضع قاطعی داشته باشد و نباید در مقابل برگزاری چنین اجلاس‌هایی کوتاه بیاییم و با آنان سبک برخورد کنیم.

ذوالنور با اشاره به اینکه هنوز آمریکا و لهستان فهرستی از کشورهای حاضر در این اجلاس را اعلام نکرده اند و صرفاً فراخوانی برای برگزاری آن صادر شده است، گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید آمادگی کامل داشته باشد و نسبت به هر وضعیتی برخورد متناسب و دندان شکن دهد و در وهله اول موضع خود به اتحادیه اروپا را اعلام کند و به محض اعلام کشورهای حاضر در این اجلاس ضدایرانی، اقدام متقابل صورت گیرد.

وی با انتقاد شدید از اقدام لهستان برای میزبانی این اجلاس، گفت: سوابق ترحم جمهوری اسلامی ایران نسبت به لهستان بسیار است و موید این مسئله پناه دادن به آواره های لهستانی پس از جنگ جهانی دوم است و در این ایام هم هیچ گاه جمهوری اسلامی نسبت به لهستان موضع گیری منفی نداشته است اما مقامات این کشور تحت تاثیر تلاش های ضدایرانی آمریکا گام برمی‌دارند.

رئیس کمیته هسته ای مجلس با تاکید بر اینکه اروپایی ها غیرقابل اعتماد هستند و نباید به آنان دل خوش کنیم، تصریح کرد: ایران همواره به دنبال بهبود روابط با کشورهای دنیاست اما این مسئله را هم به خوبی می‌دانیم که هر چقدر در عالم سیاست کوتاه بیاییم و مواضع سست داشته باشیم، طرف های مقابل جری تر می شوند و باید در زمان مناسب، پاسخ‌های قاطع و محکم به آنان دهیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا آمریکا برجام ذوالنور لهستان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات سخت متجاوز

علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با اشاره به انجام عملیات مقتدرانه وعده صادق علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: مساله تجاوزات اسرائیل فقط محدود به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق نبود و اقدامات متعددی از سوی این رژیم در گذشته صورت گرفته بود و البته به شکل‌های مختلف به آن پاسخ داده شد، اما از آنجاییکه در عرف دیپلماتیک کنسولگری جزو خاک یک کشور محسوب می‌شود طبعا اقدام رژیم اشغالگر قدس از سوی بسیاری از کشور‌ها دنیا مورد اعتراض قرار گرفت و جمهوری اسلامی هم می‌بایست در این حوزه پاسخ مناسبی را به اسرائیلی‌ها می‌داد.   این فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی  ادامه داد: ایران در قدم اول با صبر و طمانینه و ارجاع موضوع به مجامع بین المللی تلاش کرد راه‌های حقوقی را پیگیری کند، اما به دلیل نفوذی که رژیم صهیونیستی و آمریکا در این نهاد‌ها دارند اتفاقی در خصوص محکومیت اقدامات اسرائیل صورت نگرفت و رژیم اشغالگر قدس بابت این جنایات حمایت شد و طبیعی بود که از این پس واکنش ایران باید پاسخ دندان شکنی به این اقدامات جنایتکارانه می‌داد.   این کارشناس حوزه نظامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا نسبت قدرت بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی آگاهی دارند، خاطرنشان کرد: اقدام ایران در پاسخ به این شرارت‌ها باید بگونه‌ای می‌بود تا اسرائیل از ادامه تجاوزات باز می‌ماند و از این رو، جمهوری اسلامی بدون اینکه دچار رفتار هیجانی شود با برنامه ریزی دقیق عملیاتی را علیه رژیم اشغالگر قدس طراحی کرد که در نهایت دیشب آن وعده صدق تحقق پیدا کرد و متجاوز به مجازات رسید.   وی با اشاره به اقدامات گذشته جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع کشور در هر مقطع زمانی گفت: در ماجرای عین الاسد و انتقام سختی که از آمریکا گرفته شد برغم ادعا‌هایی که درباره هدف قراردادن نقاطی از کشورمان مطرح می‌شد ایالات متحده نتوانست واکنشی نشان بدهد، چون آمریکایی‌ها می‌دانستند با وجود پایگاه‌های متعددی که در منطقه دارند تا چه اندازه آسیب پذیر هستند.    رئیس اندیشکده امام علی (ع) درباره گمانه زنی‌هایی که درخصوص واکنش اسرائیل در پی عملیات وعده صادق می‌شود، تصریح کرد: به هر حال ما می‌دانیم که اسرائیل یکی از ایالات‌های آمریکا محسوب می‌شود و با توجه به این واقعیت جمهوری اسلامی اعلام کرده که از پس هر اتقافی که رخ دهد آمریکا باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد. البته احتمال هر چند ضعیفی وجود دارد که رژیم اشغالگر قدس بدون اجازه ایالات متحده اقدامی انجام دهد، چون به هر صورت حیثیت این رژیم بر باد رفته است، اما همان طور که مقامات کشورمان اعلام کردند پاسخ ما حتما شدیدتر از قبل خواهد بود بویژه آنکه ما در پی عملیات وعده صادق، نقاطی از سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت موشک قرار گرفته و یقینا جمهوری اسلامی می‌تواند در مرحله بعدی مراکز حساس تری را مورد هدف قرار دهد.

دیگر خبرها

  • وعده صادق سبب تقویت جایگاه نظام جمهوری اسلامی شد
  • ضرورت تبیین ابعاد پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی توسط جامعه نخبگانی
  • آیا اسرائیل پاسخ می‌دهد؟
  • اسرائیل پاسخ ایران را چگونه خواهد داد؟
  • رضایت و خشنودی مردم از پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی
  • وعده صادق رزمندگان اسلام، پاسخی دندان شکن به گستاخی رژیم صهیونیستی بود
  • مجازات سخت متجاوز
  • لهستان: آمریکا سامانه موشکی اسرائیل و اوکراین را تقویت کند
  • استفاده از خمیردندان برای سلامت دندان‌ها ضرورت دارد؟
  • به‌وقت یک پاسخ مشروع