Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:51:55 GMT

پس از ۶۴ سال صادرات خود را متوقف کرده‌ام

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۷۹۴۱

پس از ۶۴ سال صادرات خود را متوقف کرده‌ام

رئیس اتاق مشترک ایران و چین اعلام کرد که صادرات خود را متوقف کرده‌ام.

به گزارش ایسنا، اسدالله عسگراولادی صبح امروز سه‌شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، اظهار کرد: متاسفانه امروز صادرکنندگان با چالش‌های جدی مواجه هستند و مسائلی مانند بازگرداندن ارز حاصل از صادرات باعث شده بسیاری از آنها صادرات خود را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده نیز پس از ۶۴ سال فعالیت صادراتی از دو ماه قبل فعالیت خود را متوقف کرده‌ام.

وی با بیان این‌که خارجی‌ها شناختی از سامانه نیما ندارند، گفت: نمی‌توان انتظار داشت که در کوتاه‌ترین زمان صادرکنندگان پول خود را وارد سامانه نیما کنند، زیرا وقتی یک خریدار خارجی قصد بازگرداندن پول را دارد از ما می‌خواهد که یک حساب بانکی به او بدهیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین ادامه داد:خریداران خارجی از صادرکنندگان درخواست می‌کنند تا یک بانک را برای واریز وجه حاصل از خرید کالای ایرانی به آنها معرفی کنیم تا مورد تائید باشد، در حالیکه سامانه نیما یک بانک نیست و تنها تشکیلات صرافی بانک مرکزی است که در همین راستا مشکلات جدی برای صادرکنندگان به وجود آمده و بسیاری از آنها مجبور می‌شوند که کار خود را تعطیل کنند.

وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما این است که بهار پیش‌رو فصل بسیار سختی برای صادرات خواهد بود، از این‌رو امیدواریم که با پیگیری بانک مرکزی لااقل بخشی از مشکلات صادرکنندگان حل شود، زیرا در غیر این صورت امکان ادامه‌ی فعالیت وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني اسدالله عسگراولادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر کل صمت گیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور صادرکنندگان برتر استان‌ها از تاریخ ۸ تا۱۲اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین الملی تهران برگزار می‌شود. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه صادرکنندگان برتر استان گیلان هم در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی فرصت مناسبی برای معرفی صادرکنندگان برتر و شناساندن ظرفیت استان‌ها در بازار‌های جهانی است.
وی اضافه کرد: نمایشگاه ایران اکسپو در ۵ دوره برگزاری موجب ایجاد ارتباط تجاری با ۷۰ کشور جهان شده است.
مدیر کل صمت گیلان با اشاره به اینکه درششمین دوره از این نمایشگاه تمرکز بر ۶ گروه کالایی است گفت: این گروه‌های کالایی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است.
تیمور پورحیدری تصریح کرد:علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به آدرس www.irantsn.com مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • آخرین وضعیت بارش ها در هرمزگان | بنادر مسافری تعطیل و ترددهای دریایی این استان متوقف شد
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد