Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با اشاره به مصرف سوخت در شهرستان شیراز گفت: در این شهرستان روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود که این امر سبب شده این استان در بحث مصرف به عنوان سومین استان مصرف‌کننده سوخت معرفی می‌‌شود. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

امیر بنی‌کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، در تشریح میزان سوخت‌رسانی در استان فارس اظهارداشت: در استان فارس به طور میانگین روزانه 5 میلیون و 100 هزار لیتر بنزین توزیع و مصرف می‌شود که در هشت ماهه امسال یک میلیارد و 405 میلیون لیتر بنزین در فارس توزیع شده و این استان در بحث مصرف سوخت به عنوان سومین استان مصرف‌کننده سوخت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده وی دلیل تامین و توزیع بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان همکاری و تلاش همکاران رانندگان نفتکش، شرکت‌های حمل و نقل است که در این مدت سوخت‌رسانی انجام شده است.

بنی‌کریمی با اشاره به توزیع بنزین یورر 4 که از اواخر آذر ماه امسال در شیراز آغاز شده است، تاکید کرد: توزیع بنزین یورو 4 تنها مربوط به شیراز و هفت کلانشهر دیگر ایران است که روزانه 700 هزار لیتر بنزین یورر 4 در کلانشهر شیراز توزیع می‌شود و در حال حاضر بنزین یورو 4 مورد نیاز این کلانشهر از دو پالایشگاه اصفهان و بندرعباس تامین می‌شود.

وزارت نفت آماده اجرای بنزین چند نرخی و سهمیه بندی استپیش بینی واردات روزانه 100 میلیون دلار بنزین با ادامه روند فعلی مصرف تا سال 1421پیشنهاد کمیسیون انرژی برای سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده

مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس بیشترین میزان مصرف فرآورده نفت و گاز استان را مربوط به بخش حمل و نقل با 65 درصد اعلام و بیان کرد: بخش‌های کشاورزی و صنعت به ترتیب 18.7 درصد را به خود اختصاص دادند و 10 درصد باقیمانده در سایر بخش‌ها از جمله نیروگاه‌ها و اصناف مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس افزود: در اجرای برنامه‌های کنترلی و نظارتی شرکت درباره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و جلوگیری از قاچاق فرآورده هماهنگی‌های لازم بین نواحی و واحد‌های ستاد و ارگان‌های نظارتی ذی‌ربط درباره کنترل و نظارت بیشتر بر جایگاه‌ها مصرف‌کنندگان عمده و جذب پذیرفته است. 

بنی‌کریمی تأکید کرد: بازرسان با حضور مستمر در مکان عرضه به طور مستمر در حال بررسی و کنترل بر زنجیره عرضه سوخت در استان هستند و با تخلف‌های احتمالی در این زنجیره شدیداً برخورد می‌کنند و شماره تلفن 09627 در همین راستا به طور 24 ساعته آماده دریافت شکایات انتقادات و پیشنهادات مردم در زمینه عملکرد جایگاه‌ها و سایر بخش‌های توزیع است. 

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس، افزایش نرخ دلار و اختلاف قیمت انواع سوخت در داخل و کشور‌های همسایه در ماه‌های اخیر را از علت‌های اصلی روند عرضه خارج از شبکه و قاچاق دانست و گفت: در همین راستا تیم‌های نظارتی و کنترلی شبکه ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در مراکز و سایر شهرستان‌های استان ضمن بازدید‌های مستمر به بررسی عملکرد و شناسایی کارت‌های سوخت دارای تراکنش به سوخت‌گیری غیر متعارف اقدامات گسترده را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت

تردد خودروهای فرسوده به یک مساله پیچیده اقتصادی و زیست محیطی تبدیل شده است که تنها از طریق همکاری وزارتخانه‌های مختلف، سازمان‌های دولتی و انتظامی امکان پذیر است. بررسی عملکرد وزارت صمت در حوزه حکایت از رشد حدود 228 درصدی میزان اسقاط خودرو در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از خود دارد. 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در ادامه با اشاره به اینکه از ۳۵ میلیون خودروی در حال تردد، مجموع خودروهای فرسوده کشور ۱۳ میلیون و ۵۱ دستگاه است گفت: از این تعداد ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت، یک میلیون و ۳۰۰ دستگاه سواری و ۱۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده داریم.

روند کند اسقاط خودرو در سالیان موجب به تاخیر افتادن نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور شده است و تسریع این فرآیند نیازمند تسهیل‌گری وزارت صمت است که با رفع برخی موانع پیش‌روی مالکان خودروهای فرسوده، این فرآیند سرعت گرفته است.

عواید حاصل از اسقاط بیش از 72 هزار دستگاه خودرو در سال 1402 به دو بخش قابل محاسبه و غیرقابل محاسبه کمّی تقسیم می‌شود. به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل «صرفه جویی ۴۴۷ میلیون دلار درآمد از محل صادرات سوخت، صرفه جویی ۱۵۲ میلیون دلار از پرداخت یارانه پنهان سوخت توسط دولت» تنها بخش اندکی از فواید این اقدام بوده است که توسط وزارت صمت پیگیری شده است.

طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، اسقاط هر خودرو فرسوده باعث کاهش مصرف ۲ هزار لیتر بنزین در سال می‌شود که ارزش صادراتی آن برابر با یک‌هزار و ۸۰۰ دلار، یعنی ۵۴ میلیون تومان است. طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، اسقاط هر خودرو فرسوده باعث کاهش مصرف ۲ هزار لیتر بنزین در سال می‌شود که ارزش صادراتی آن برابر با یک‌هزار و ۸۰۰ دلار، یعنی ۵۴ میلیون تومان است.

به همین ترتیب کارشناسان برخی منافع غیرقابل محسابه دقیق اسقاط خودروهای فرسوده را افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات انسانی می‌‌دانند.

 مهران سالاریه در همین رابطه می‌گوید اجرای جدی این طرح منجر به حفظ جان 900 نفر از شهروندان‌ ایرانی شده است. 

از سویی دیگر اهتمام وزارت صمت برای اجرای طرح اسقاط خودروهای فرسوده منجر به رشد اقتصادی در کشور نیز می‌شود. هزینه‌های هنگفت تردد خودروهای فرسوده، خطرات انسانی اعم از مرگ و معلولیت ناشی از خودروهای ناایمن و... از جمله خسارت‌های استفاده از خودروهای فرسوده برای اقتصاد است.

آمارها نشان می‌دهد تاکنون ۲۶ میلیون خودرو در کشور شماره گذاری شده که از این تعداد نزدیک به هفت میلیون خودرو به سن فرسودگی رسیده‌اند. همچنین ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده که حدود ۱۰ میلیون از آنها فرسوده‌اند و عموما نیز کاربراتوری هستند.

دیگر خبرها

  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر نفتگاز کشاورزی استان کردستان
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • تامین و توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی استان کردستان
  • مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه