Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خوانندگان ارکستر ملي ايران در شب موسيقي آذربايجان ابراز اميدواري کردند که اين اجرا شبي خاطره انگيز و به ياد ماندني براي مخاطبان رقم بزند.
«رشيد وطن دوست»، با اشاره به پيشينه همکاري خود با ارکستر‌ها گفت: «پيش از اين به مدت 10 سال در ارکستر ملي اجرا کرده‌ام و اين اولين بار است که در ارکستر ملي با مشاور هنري آقاي فريدون شهبازيان مي‌خوانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاي فريدون شهبازيان اين فرصت را در اختيار ما گذاشتند تا کنسرت آذربايجاني اجرا کنيم که اميدوارم اجراي در خوري باشد.»
وي که متولد تبريز است، از علاقه خود به اپرا از 5 سالگي گفت و ادامه داد: «پس از گرفتن ديپلم در تبريز در سال 46 براي خوانندگي در اپرا در تالار وحدت آزمون دادم، قبول شده و وارد اپراي تهران شده و سه سال تعليم ديدم. از سال 48 براي خواندن اپرا روي صحنه تالار رفتم و حدود 36 اپرا در نقش‌هاي مختلف خواندم.پس از انقلاب اسلامي به عنوان سوليست با ارکستر سمفونيک همکاري کردم تا اينکه ارکستر ملي تشکيل شد و به دعوت آقاي فرهاد فخر الديني در ارکستر ملي خواندم‌. همچنين کنسرت‌هاي آذربايجاني زيادي در تهران و تبريز همراه با ارکستر اجرا کردم؛ به مدت سه سال خواننده ارکستر آذربايجاني علي سليمي آهنگساز آيريليق و حيدر بابا بودم.»
ياشار احمدي خواننده ديگر ارکسترملي در شب موسيقي آذربايجان با بيان اين که در ارکسترملي بهترين نوازندگان فعاليت مي‌کنند گفت: «با نظارتي که استاد شهبازيان بر کار دارند، بايد گفت ارکستر ملي از استاندارد‌هاي بالايي برخوردار است. اجراي موسيقي با استانداردهاي بالا آن هم در تالار وحدت رويدادي بزرگ است و از همه علاقه‌مندان براي ديدن اين اجرا دعوت مي‌کنم‌. با حضور استاد شهبازيان و استاد وطن دوست مطمئن هستم اجراي بسيار خوبي در پيش رو داريم .»
احمدي درباره سابقه فعاليت خود گفت: «من از حدود 15 سالگي به موسيقي علاقه داشتم و سازهاي تار و ضربي موسيقي سنتي و مقامي خودمان را مي‌زدم تا اينکه با پيشنهاد استادانم و با پتانسيلي که در من ديدند تصميم گرفتم موسيقي کلاسيک و آواز اپراتيک را امتحان کنم؛ در نهايت به استاد وطن دوست معرفي و دوره آواز اپرا را خدمت ايشان گذرندم. سپس در کنسرواتوار استانبول در سال 87 قبول شدم و در آنجا در رشته اپرا در مقطع کارشناسي ارشد تحصيل کردم. در بازگشت به تهران با چند ارکستر از جمله ارکستر سمفونيک تهران همکاري داشته ام. سال گذشته با منتخبي از نوازندگان ارکستر سمفونيک اپراي پرديس و پريسا استاد چکناوريان را روي صحنه برديم و من در آن اجرا نقش پرديس را مي خواندم ».
لازم به ذکر است ارکستر ملي ايران با مشاور هنري فريدون شهبازيان، به رهبري ميهمان وحيد علي‌پور و خوانندگي رشيد وطن دوست و ياشار احمدي 26 دي ماه ساعت 21و 30 دقيقه شب موسيقي آذربايجان را در تالار وحدت اجرا مي کند .
علاقه مندان جهت تهيه بليت مي توانند به سايت ايران کنسرت مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت

منوچهر پناهی نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استاد منوچهر پناهی نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی و یکی از اعضای صاحب نام موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از ماه ها مبارزه با بیماری سرطان بامداد امروز 25 فروردین ماه در 82 سالگی  درگذشت.

منوچهر پناهی نژاد تیرماه 1321 در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سال 1391 به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمد.

رکورد تاریخی علیرضا قربانی برای موسیقی ایرانی

 

موسیقی در خانواده او موروثی بود و سه نسل پیش از او نیز نوازندی می‌کردند. اکنون فرزند او محمدرضا پناهی نژاد نیز نوازنده درام و سازهای کوبه‌ای در ارکستر سمفونیک است.

پناهی نژاد موسیقی را نزد پدرش آموخت و اولین ساز او ویلن بود. سپس به سراغ درام و سازهای کوبه‌ای رفت. در 9 سالگی نوازنده حرفه‌ای بود وبرای نمایش‌های گوناگون موسیقی اجرا می‌کرد.

سال 1346 به وزارت فرهنگ وارد شد و با هنرمندانی چون عباس خوشدل و ... همکاری داشت.

از فعالیت‌های پناهی نژاد می‌توان به اجرا با ارکستر سمفونیک به رهبری نادر مشایخی در وین و همچنین برلین، لبنان و یونیسف اشاره کرد.

موسسه هنرمندان پیشکسوت فقدان این عضو گرانمایه خود را به جامعه هنری به ویژه هنرمندان پیشکسوت و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین جلسه شورای هنری ارکستر‌های بنیاد رودکی در سال جدید برگزار شد
  • ایران اسلامی از توانایی نظامی بالایی برخوردار است
  • اجرای ارکستر ملی سمفونی در قلعۀ فلک‌الافلاک خرم‌آباد
  • اجرای سمفونی فلک و افلاک در خرم آباد
  • منوچهر پناهی‌نژاد درگذشت
  • استاد فخرالدینی از نگارش موسیقایی «منظومه سیمرغ» خبر داد
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی  
  • منوچهر پناهی نژاد درگذشت + سوابق
  • هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت
  • یک هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت