Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نجف آباد گفت: در حال حاضر تنها کسی که مردم به آن دسترسی حداقلی دارند نماینده مجلس است که در صورت اجرایی شدن این طرح گسست استماعی ایجاد می شود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت: نفس استانی شدن انتخابات کار خوبی است اما اکنون زیرساخت های لازم برای اجرایی شدن این طرح در کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تنها کسی که مردم به آن دسترسی حداقلی دارند نماینده مجلس است که در صورت اجرایی شدن این طرح گسست استماعی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این طرح موجب می شود که به سمت حزبی شدن حرکت کنیم، تصریح کرد: در واقع پیش از اینکه نماینده برای ثبت نام به شورای نگهبان مراجعه کند احزاب با آنالیز کاندیدای منتخب در استان که فرد چه میزان رای آور است و آیا توانایی صلاحیت این کار را دارد یا خیر؟ کار احراز صلاحیت شورای نگهبان را سهولت می بخشند چرا که یکبار توسط احزاب گزینش می شوند.

ابوترابی در ادامه یادآور شد: از سوی دیگر ممکن است بگوییم مجلس ما یک مجلس ملی است اما واقعیت این است که در حال حاضر بیش از 90 درصد نمایندگان دغدغه های غیر از کار ملی دارند و سطح مجلس به کارهای محلی چون مشکلات آب، برق، گاز تنزل پیدا کرده است. بنابراین با استانی شدن انتخابات سطح نماینده را به سطح ملی نزدیک می کنیم.

نماینده مردم نجف آباد در خصوص معایب استانی شدن انتخابات گفت: متاسفانه در حال حاضر ساختار کشور تمرکزگرا و غلط است که باید در وهله اول این ساختار را اصلاح کنیم بدین صورت که امورات محلی را به نهادهای محلی بسپاریم. در حال حاضر در ساختار غلط کشور نماینده تنها کسی است که پل ارتباطی میان روستائیان و مجلس است. بنابراین اگر در شرایط کنونی طرح استانی شدن انتخابات را اجرایی کنیم تنها پل مردم که نماینده است را قطع می کنیم که این امر یک گسست استماعی به وجود می آورد.

وی بیان داشت: ابتدا باید اختیارات لازم برای حل مشکلات مردم و رسیدگی به امورات آنها را به پارلمان های محلی که شوراهای شهر و روستا هستند بدهیم و بعد از آن پل ارتباطی مردم ومسئولین که نمانیدگان هستند را قطع کنیم.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین نفس طرح استانی شدن انتخابات بد نیست اما در صورت مقدم برشمردن طرح مدیریت جامعه شهری و روستایی و محول کردن اختیارات لازم به پارلمان های محلی، شهرداری ها، دهیار و شوراهای محلی و پس از آن ارتقاء سطح نمایندگان به سطح ملی. آن زمان دو پارلمانی به معنی واقعی می شویم که ظرفیت آن در قانون اساسی دیده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استانی شدن انتخابات طرح استانی شدن انتخابات مجلس پارلمان های محلی حزبی شدن احزاب مردم انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

به گزارش جام جم آنلاین،رضا قاسمیان در جریان سفر به شهرستان پارس آباد و در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مشارکت مردم در دور نخست انتخابات در این حوزه انتخابیه پرشور و مایه روسفیدی استان بود و امیدواریم که دور دوم انتخابات هم با همین حساسیت و اهمیت برگزار شود.

وی خواستار مشارکت مردم در دور دوم انتخابات در حوزه در حوزه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز شد و بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که با بررسی فضا، انتخابی آگاهانه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین اظهار کرد: از ۲ نامزد راه یافته به دور دوم و نیز از هواداران آنها نیز می‌خواهیم که رقابت سالم را مد نظر داشته باشند و از ایجاد اختلال در روند عادی زندگی مردم پرهیز کرده و در مدار قانون و اخلاق انتخاباتی رقابت کنند.

 انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان به علت کسب نشدن حدنصاب ۲۰ درصد آرا از سوی هیچ کدام از رقبای حاضر، به دور دوم کشیده شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان ابراهیم فهیمی گیگلو با کسب ۱۸ هزار و ۴۷۲ رای و امیدعلی رعنایی با کسب ۱۷ هزار و ۶۳۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

در دور اول انتخابات در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در این حوزه انتخابیه، ۲۱ نامزد رقابت داشتند و ۱۲۵ هزار و ۱۲۸ رای از مردم این حوزه اخذ شد.

در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل در دور نخست، ۶ منتخب استان برای حضور در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

در این دوره از انتخابات، علی نیکزاد ثمرین(نماینده دوره یازدهم)، صدیف بدری(نماینده دور دهم و یازدهم) و احد بیوته از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، محمد خوش سیما از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت، بابک رضازاده از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر و وحید کنعانی کلور از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به عنوان منتخبان دور اول مردم به مجلس راه یافتند.

در این دوره از انتخابات، در مجموع بیش از یک میلیون نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن بودند که نزدیک ۵۰ درصد آنها در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به ۱۶۸ نامزد حاضر رای دادند.

اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، خلخال و کوثر با یک نماینده، مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان و انگوت با یک نماینده و در مجموع هفت نماینده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل برگزار شد و ۱۶۸ نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن هفت کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید