Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نشستن هاي طولاني مدت و نادرست منجر به آسيب به ستون فقرات و آرتروز زود هنگام در جواني مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضي مسعودي متخصص ارتوپد گفت: وضعيت بد اندام و نشستن به مدت طولاني در نهايت منجر به بيماري هاي جدي از جمله آرتروز مي شود که وضعيت بدني نامناسب موجب اختلال در ستون فقرات شده، به رباط ها و عضلات فشار وارد کرده و دردهاي غير قابل تحمل در پشت و گردن ايجاد مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بيشتر افراد زمان زيادي از ساعات روزانه خود را در محل کار يا منزل به صورت نادرست مي نشينند و آرتروز بيماري شايعي است که به دليل شرايط نادرست بدن مثل نشستن هاي غير اصولي، ايستادن غلط و دو زانو نشستن در افراد ايجاد مي شود.
اين متخصص ارتوپدي اظهار داشت: بد نشستن روزانه و عدم رعايت نکات صحيح با گذر زمان منجر به ايجاد تغيير در سطح مفاصل، کاهش استحکام استخوان ها و سيستم عروقي، ساييده شدن سطوح مفصلي و استخوان سازي نا به جا مي شود که آرتروز زود هنگام در جواني را در پي دارد.
مسعودي تصريح کرد: شايع ترين آرتروز مربوط به زانو و ستون فقرات است و گردن درد عارضه مهم بد نشستن افرادي است که در طول روز مدت زيادي را پشت ميز مي نشينند و به علت بد نشستن دچار عارضه گردن درد مي شوند.
وي ادامه داد: اصلاح نشستن يکي از مهم ترين موارد در از بين بردن و پيشگيري از گردن درد هاي طولاني مدت بوده و کمک شاياني به بهبود وضعيت جسماني فرد مي کند.
مسعودي ورزش کردن را از موارد مهم ديگر در پيشگيري از دردهاي منجر به آرتروز دانست و بيان کرد: مي توان از ورزش هايي که مربوط به حرکات سر، شانه و گردن است براي بهبود شرايط استفاده کرد، توصيه مي شود افرادي که به مدت طولاني در محل کار هستند با انجام اين ورزش ها و سعي در تصحيح حالت نشستن به حفظ سلامت خود کمک کنند.
وي يادآور شد: در موارد حادتر درد بايد به پزشک مراجعه و از دارو استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۸۵- کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

کد خبر 6088558 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • (ویدیو) دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم