Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@21:21:14 GMT

رشد شاخص های آموزش عالی پس از انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۸۱۷۴

رشد شاخص های آموزش عالی پس از انقلاب

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش عالی به برکت انقلاب اسلامی، رشد بسیار خوبی، بخصوص در سیستان و بلوچستان داشته است.

‌به گزارش ایسنا، مسعود شمس بخش در جمع کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، افزود: در سال ۵۷ سیستان و بلوچستان، سهم بسیار ناچیزی در آموزش عالی داشت ولی امروز این استان در زمینه نسبت صندلی‌های آموزش عالی به جمعیت متقاضی ورود به مراکز آموزشی رتبه دوم کشور را دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمس بیان کرد: در ابتدای انقلاب درکل مجموعه‌های آموزش عالی از جمله علوم پزشکی، حدود ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم که این رقم در حال حاضر به بیش از ۴ میلیون دانشجو افزایش یافته است .

وی با بیان این که تعداد اعضای هیات علمی نیز بیش از ۱۱ برابر رشد داشته و به ۸۰ هزار نفر رسیده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا حقوق اساتید آموزش عالی با علوم پزشکی متناسب سازی شود. امیدواریم با همکاری مجلس از مهر ماه سال ۹۸ شاهد افزایش حقوق اعضا هیات علمی باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه سیستان و بلوچستان وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی قاسمی رییس هیات مدیره خبرگزاری دانشجو طی حکمی حسین فرزندی را به عنوان مدیرعامل جدید این خبرگزاری معرفی کرد.

فرزندی پیش از این تهیه کنندگی و سردبیری برنامه تهران۲۰، قایم مقام سازمان بسیج صدا و سیما، مشاور شورای اطلاع رسانی وزارت صمت، هیات مدیره موسسه تبیان، مدیر کل تولیدات بسیج صداوسیما، تهیه کنندگی برنامه‌های تلویزیونی، مستند و انیمیشن را در کارنامه خود دارد.

پیش از این هادی قاسمی به مدت ۱۲ سال مدیرعامل این رسانه بوده است.

کد خبر 6081477 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • مدیرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند