Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقرزاده (رئیس نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به همکاری این سازمان با کمیته امداد امام خمینی گفت: در تمام تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌هایی که با دستگاه‌های مختلف داریم برای شناسایی، تحت پوشش بردن، آموزش، ارزشیابی، صدور کارنامه،‌ تامین نیروی انسانی و تامین منابع مالی و نظارت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ما هم توافق می‌کنیم. این‌ها عناصر تفاهم نامه‌های مشترکی است که ما با دستگاه‌ها داریم کمیته امداد هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: تعهدات ما در این تفاهمنامه در خصوص ثبت نام، پیش‌بینی مربی برای آموزش، تامین کتاب و هزینه‌های اجرایی برنامه‌ها است. در تفاهمنامه‌ای که ما به تازگی با کمیته امداد امام خمینی بسته‌ایم یکی از تعهدات شناسایی افراد است و آنها باید بگویند کدام یک از مددجویان کمیته امداد نیازمند خدمات آموزشی جهت آموزش به بیسوادان یا کم سوادان هستند. علاوه بر این کمیته امداد می‎تواند در این مورد برای ثبت نام افراد کم سواد و بیسواد ایجاد انگیزه کند از این رو باید طرف تفاهمنامه مشوق‌هایی را پیشبینی کند تا افراد برای ثبت نام اقدام کنند. این مشوق‌ها می‌تواند جنبه مادی و معنوی یا حتی تخفیفات و تسهیلاتی باشد که در واقع آن دستگاه به مدجویان خود می‌دهد.

باقرزاده اضافه کرد: یکی از نکات این تفاهمنامه تامین نیروی انسانی است به این صورت که افراد تحصیل کرده که تحت پوشش کمیته امداد هستند با تمایل خود می‌توانند به عنوان مددجو همکاری کنند و ما هم برایشان پرونده تشکیل می‌دهیم. نیازی نیست که رشته اشخاص رشته مرتبط باشد همین که مدرک لیسانس داشته باشند کفایت می‌کند. لازم است افرادی که از سوی کمیته معرفی می‌شوند دوره‌هایی که مد نظر ما است را دنبال و شرایط را رعایت کنند.

رئیس نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش با اشاره به استفاده از امکانات کمیته امداد برای نهضت سوادآموزی گفت: در تفاهمنامه‌ای که با کمیته امداد داریم استفاده از امکانات کمیته نیز فراهم است مثلا برای نهضت سواد آموزی می‌توان از مکان‌های فرهنگی کمیته امداد استفاده کرد. همچنین در راستای این اقدامات نظارت و پایش در برنامه‌های مشترک ضرورت دارد تا بدانیم ساز و کار درست انجام می‌شود یا نه؟

وی ادامه داد: یکی از منابع جذب نیروی انسانی ما به عهده دستگاهی است که با آن توافق می‌کنیم. به عنوان مثال در تفاهمنامه‌ای که با سازمان زندان‌ها داریم به دلیل اینکه رفت و آمد به زندان تابع شرایط خاصی است و باید ملاحظات امنیتی انجام شود. در این گونه مواقع از افرادی (جهت آموزش دهندگی) که برای سازمان زندان‌ها شناخته شده هستند مثل نیروهای مشاور و کارمند که در سازمان زندان‌ها فعال هستند ما هم از همان‌ها بهره می‌گیرم. یا مثلا در تفاهمنامه‌‎ای که با عشایر داریم خیلی راغبیم که تحصیل کرده‌های عشایر جامعه خودشان را آموزش دهند. اگر سازمان عشایری این افراد را به ما معرفی کند ما برای آنها تشکیل پرونده می‌دهیم و جذبشان می‌کنیم.

باقر زاده تاکید کرد: در سازمان ما اگر تفاهمنامه‌ای در یک دوره منجر به نتیجه نشود قطعا ما آن تفاهمنامه را تمدید نمی‌کنیم. ما باید بدانیم با کدام دستگاه و برای چی تفاهم می‌کنیم. مثلا ما با سازمان جنگل‎ها و مراتع تفاهم نامه داریم، موضوع این تفاهم نامه ترویج حفظ محیط زیست در کتاب‌های درسی ما است و در واقع در برنامه هایی که سالانه می‎گذاریم مسائلی مثل درختکاری، حفظ محیط زیست، عدم تولید زباله و ... در آن مطرح می‌شود. در واقع جنس این تفاهم‌نامه ها به صورت برنامه‌ای است یعنی در کتب درسی قید می‎شود و  در کتاب‌های مکمل و برنامه‌های ترویجی جنبه آموزشی دارد.

رئیس نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش اضافه کرد: ما تفاهم نامه‌هایی با سازمان امور عشایری، کمیته امداد، سازمان زندان‌ها، نیروهای مسلح  و ستاد اقامه نماز داریم. ضمن اینکه اخیرا تفاهمنامه‌هایی با سازمان تبلیغات اسلامی به امضا رساندیم زیرا به هر حال این سازمان جمعیت قابل توجهی از روحانیون مستقر در روستاها دارد که می‎توانند به ما کمک کند.

باقری با بیان اینکه ما دستگاهی هستیم که واقعا به مشارکت دستگاه‌های دیگر در بخش‌های مختلف نیاز دارد گفت: جامعه هدف ما علاوه بر مشکل بی‌سوادی و کم سوادی، مشکل اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی، بیکاری و مهاجرت را دارد از این رو به همه این عناصر باید پرداخته شود. وقتی ما می‌گوییم سواد چندگانه یعنی فقط با خواندن و نوشتن سرو کار نداریم بلکه با دیگر شئونات زندگی هم سرو کار داریم زیرا برخی موارد در حوزه ماموریت ما نیست و ناگریزیم با دستگاه های مربوطه مذاکره کنیم. به عنوان مثال با بسیج سازندگی  همکاری‌هایی داریم که یک بخش آن سازماندهی نیروهای بسیجی برای سواد آموزی است.

او افزود: بسیج سازندگی هر سال ۶۰ تا ۷۰ هزار بیسواد را تحت پوشش می‌برد. یک بخش کار بسیج سازندگی این است که در جهت ارائه آموزش به ما کمک می‌کنند. همچنین بسیج سازندگی می‌تواند برای کسانی که باسواد می‌شوند تسهیلاتی را جهت راه اندازی کسب و کار در نظر بگیرد و به نوعی با این کار کسی که در نهضت درس خوانده و با سواد شده را به دیگر باسوادان ترجیح می‌دهند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به این سوال که آیا همکاری‌هایی که شما جهت سوادآموزی با دستگاه‌های مختلف دارید به منطقه خاصی در کشور معطوف می‌شود یا در سراسر کشور است؟ گفت: تفاهم کاری‌هایی که ما با دستگاهای مختلف داریم کاملا کلی است اما تابعی از توزیع جمعیت است یعنی قاعدتا جایی که بیسواد بیشتر است بیشتر کار می‌کنیم. در واقع هر دستگاهی در برنامه ریزی خودش به آن استان محروم و آنجایی که به توجه بیشتری نیاز دارد بیشتر تمرکز می‌کند. ولی ما صراحتا استان خاصی را در نظر نداریم و تفاهمنامه مان کلی و اقدامات متناسب با اقتضاعات استان‎ها است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گفتگو با ایلنا علی باقرزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سازمان حفاظت محیط ‌زیست در دولت سیزدهم اقداماتی برای جلب توجه بیشتر مردم به محیط زیست و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مسوولان و گروه‌های پرمخاطب انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه عکس جشنواره فلامینگو در پارک پردیسان در  ۱۵ اسفند سال قبل اشاره کرد. در این نمایشگاه نیز از ظرفیت فرمانداران برای اعتلای فرهنگ محیط زیست استفاده شد، به طوری که از میان فرمانداران کشور  علی اصغر میرزایی - فرماندار شهرستان بهشهر - به عنوان سفیر محیط زیست انتخاب شد.

از دیگر اقدامات این سازمان برای اشاعه فرهنگ محیط زیست، بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه ورزشی به ویژه اعضای کانون مربیان برتر فوتبال بوده است علاوه بر آن تصویر گونه «عقاب طلایی» روی کارت مربیان فوتبال سراسر کشور در جهت عمل به مسئولیت اجتماعی خود در رسیدن به اهداف و دغدغه های حوزه محیط زیست درج شد. از آخرین اقدامات سازمان در این زمینه امضای تفاهنامه با فدراسیون فوتبال بوده است.

نورالله مرادی در گفت و گو با ایسنا، درباره جزئیات تفاهمنامه بین فدراسیون فوتبال و سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تفاهمنامه مذکور از اردیبهشت ماه  تحت عنوان کمیته همکاری مشترک فدراسیون فوتبال و سازمان محیط زیست شکل اجرا می‌شود و مقر کمیته نیز در سازمان حفاظت محیط زیست است همچنین کمیته قرار است برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت بر فعالیت‌های مشترک و مفاد تفاهمنامه را بر عهده بگیرد.

وی ادامه گفت: هر ماه یک بار جلسه برگزار خواهد شد که افزایش تعاملات در جهت گسترش سواد و اخلاق محیط زیستی در همه ارکان ورزش فوتبال، ایجاد رویکردهای محیط زیستی در فعالیت‌های مرتبط با فوتبال، زمینه‌سازی برای ارتقای آگاهی‌های محیط زیستی و افزایش سطح مشارکت‌پذیری ورزشکاران، مربیان و هواداران فوتبال از جمله اهداف کلی تفاهمنامه محسوب می‌شود. 

مرادی اضافه کرد: یکی از اهداف این تفاهنامه استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی ورزشکاران در حوزه محیط زیست است و همکاری آموزشی و فرهنگی در زمینه محیط زیست با استفاده از ظرفیت دو دستگاه از دیگر اهداف کلی تفاهمنامه بین فدراسیون فوتبال و سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: همکاری در زمینه آموزش و ارتقای دانش محیط زیستی جامعه ورزشی و چهره‌های ماندگار فوتبال، همکاری علمی در تهیه و تولید محتواها و بسته‌های آموزشی محیط زیستی متناسب، اجرای برنامه‌های آموزشی و مشارکتی با همکاری و تعامل با جامعه فوتبال کشور، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه کادر فنی مربیان و ورزشکاران، فراهم آوردن زمینه حضور و بازدید جامعه فوتبال از موزه‌های تنوع زیستی و مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست و برگزاری پویش‌های نمادین از جمله تعهدات سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس این تفاهمنامه است.

وی اضافه کرد: تداوم حمایت از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی به عنوان نماد تیم‌های ملی فوتبال کشور در میادین ملی و بین المللی در دستور قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که باردیگر تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی نقش خواهد بست علاوه بر آن حمایت از تولید و تکثیر بسته‌های آموزشی و فرهنگی محیط زیست، حضور فعال جامعه فوتبال در پویش‌های محیط زیستی مثل مهار آتش سوزی، پاکسازی طبیعت، مصرف بهینه آب و انرژی، حمایت از تنوع زیستی، تشکیل کمیته محیط زیست در فدراسیون فوتبال، حمایت از طرح‌ها و کمیته‌های محیط زیستی در حوزه فعالیت‌های ورزشی فدراسیون، ارائه دستاوردها و گزارش‌ها و اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه فرهنگ فوتبال سازگار با محیط زیست به فدراسیون جهانی فوتبال و سایر مراجع بین المللی مرتبط از اقدامات  اجرایی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

مرادی در پایان اظهار کرد: برخی از فضاهای ورزشی زیر نظر فدراسیون فوتبال قرار است در جهت ارایه پیام‌ های تبلیغات محیط زیستی  و بهره‌مندی از چهره های ورزشی فدراسیون برای توسعه فرهنگ محیط زیست تحت عنوان سفیران سبز مورد استفاده قرار گیرند همچنین تصمیم قصد داریم از ظرفیت سایر فدراسیون‌های ورزشی مانند تیراندازی و کاراته در جهت گسترش سواد و اخلاق محیط زیستی و اعتلای فرهنگ محیط زیست استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • اولویت واگذاری زمین به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی
  • نوسانات بازار ارز و طلا، زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد
  • پیش بینی افزایش ۴۰ درصدی امسال زکات فطره
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی