Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@06:03:05 GMT

ضرورت پاسخ دندان‌شکن به لهستان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۸۳۵۸

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید نسبت به برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان، موضعی متناسب و دندان شکن اتخاذ کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی ذوالنور در واکنش به برگزاری اجلاسی ضد ایرانی در لهستان که از سوی وزیر خارجه آمریکا مطرح شد، گفت: درست است که اروپا همزمان با آمریکا از برجام خارج نشد اما آنان دل به منافع ایران اندوخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اروپا و آمریکا دو روی یک سکه هستند،افزود: تشخیص جمهوری اسلامی، فعلاً این است که با اروپایی ها گفتگو کرده و جلو رویم تا شاید اتفاقی چون ایجاد SPV رخ دهد اما این موضوع به معنای این نیست که به آنان تکیه کنیم.   *نباید در برابر اجلاس لهستان کوتاه بیاییم / پاسخ دندان شکن دستگاه دیپلماسی   رئیس کمیته هسته ای مجلس با تاکید بر ضرورت اقدام متقابل و متناسب، تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید در مقابل این هتاکی ها و جسارت ها موضع قاطعی داشته باشد و نباید در مقابل برگزاری چنین اجلاس‌هایی کوتاه بیاییم و با آنان سبک برخورد کنیم.   ذوالنور با اشاره به اینکه هنوز آمریکا و لهستان فهرستی از کشورهای حاضر در این اجلاس را اعلام نکرده اند و صرفاً فراخوانی برای برگزاری آن صادر شده است، گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید آمادگی کامل داشته باشد و نسبت به هر وضعیتی برخورد متناسب و دندان شکن دهد و در وهله اول موضع خود به اتحادیه اروپا را اعلام کند و به محض اعلام کشورهای حاضر در این اجلاس ضدایرانی، اقدام متقابل صورت گیرد.   وی با انتقاد شدید از اقدام لهستان برای میزبانی این اجلاس، گفت: سوابق ترحم جمهوری اسلامی ایران نسبت به لهستان بسیار است و موید این مسئله پناه دادن به آواره های لهستانی پس از جنگ جهانی دوم است و در این ایام هم هیچ گاه جمهوری اسلامی نسبت به لهستان موضع گیری منفی نداشته است اما مقامات این کشور تحت تاثیر تلاش های ضدایرانی آمریکا گام برمی‌دارند.   رئیس کمیته هسته ای مجلس با تاکید بر اینکه اروپایی ها غیرقابل اعتماد هستند و نباید به آنان دل خوش کنیم، تصریح کرد: ایران همواره به دنبال بهبود روابط با کشورهای دنیاست اما این مسئله را هم به خوبی می‌دانیم که هر چقدر در عالم سیاست کوتاه بیاییم و مواضع سست داشته باشیم، طرف های مقابل جری تر می شوند و باید در زمان مناسب، پاسخ‌های قاطع و محکم به آنان دهیم.   منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری «العهد» لبنان، صفی‌الدین که در مراسم بزرگداشت دو تن از شهدای راه قدس در منطقه البقاع سخن می‌گفت، افزود: نگاه کنید که دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران چگونه برخورد می‌کند، و هیچ کسی نمی‌گوید که آمریکا به اسرائیل فشار آورده و از تل آویو خواسته که پاسخ محکمی به تهران ندهد، چرا که نتایج و پیامد‌های این پاسخ تضمین شده نیست و ممکن است که مناطق را به جا‌هایی بکشاند که عواقب آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل و آمریکا می‌دانستند که پاسخ قوی به جمهوری اسلامی بدون پاسخ قوی‌تر خواهد بود، به حمله تهران به اسرائیل پاسخ می‌دادند و آمریکایی‌ها و اروپا همگی از این حمله اسرائیل به ایران حمایت می‌کردند، چرا که همه آنها همانگونه که در اندیشه توطئه و نیرنگ برای مقاومت فلسطین و همه جنبش‌های مقاومت در منطقه هستند، همین رویه را در قبال جمهوری اسلامی دارند.

صفی الدین تأکید کرد: جمهوری اسلامی با انجام عملیات تنبیهی به اسرائیل همه دسیسه‌ها و معادلات به هم بافته این رژیم را که طی سالیان گذشته پی‌ریزی کرده بود، نابود کرد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: دشمن اندک اندک احساس ناتوانی می‌کند و می‌بیند که بازگشت دوباره شهرک‌نشینان به شمال فلسطین اشغالی به یک مسأله غیر ممکنی تبدیل شده است و این همان چیزی است که ما دوست داشتیم روی دهد.

این مقام حزب الله اضافه کرد: دشمن بداند که مقاومت تصمیم به توسعه جنگ نگرفت، هرچند که برای این کار آماده بود، اما مقاومت برپایه پشتیبانی و حمایت از مردم مظلوم غزه وارد نبرد شد و به مدت هفت ماه است که در جبهه‌ای به طول ۱۰۰ کیلومتری در حال نبرد بوده که این مسأله بی‌سابقه است.

صفی‌الدین در پایان تصریح کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی و حمله روشن و علنی ایران (وعده راستین) به رژیم صهیونیستی، آینده در بسیاری از مسائل تغییر خواهد کرد که باید برای آن لحظه آماده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همه دنیا تعجب بود
  • عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت
  • عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت