Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدرضا شاه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مجموع تعهدات درنظر گرفته شده برای مهارت آموزی دو بخش آزاد و دولتی در استان مرکزی پنج میلیون و ۱۰۰هزار نفر ساعت است که در بخش دولتی تاکنون دو میلیون و ۹۰۰هزار نفر ساعت و در بخش آزاد نیز یک میلیون و ۹۰۰هزار ساعت آموزش تاکنون به انجام رسیده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی افزود: با توجه به روند کنونی در سال جاری، تا پایان سال تعهدات مهارت آموزی بخش دولتی و آزاد از سوی فنی و حرفه ای استان مرکزی به طور کامل اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه محمدی بیان کرد: در حال حاضر در استان مرکزی ۲۱ مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای و حدود ۲۰۰ آموزشگاه آزاد فعال به امر مهارت آموزی مشغول هستند و با توجه به فقر مهارتی جامعه و بیکاری، با افزایش مهارت و توسعه دانش در کنار آن می توان به کاهش بیکاری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در همین راستا تشکیل شورای مهارت آموزی در استان مرکزی با هدف برقراری تعامل و ارتباط بیشتر بین مجموعه متولیان مهارت در استان ازجمله صنایع، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و فنی حرفه ای در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور گسترش مهارت آموزی در استان مرکزی، هم اکنون دو طرح کارورزی دانش اموختگان دانشگاهی و همچنین ایران مهارت در دست اجرا است که در صورتی که خروجی مطلوبی داشته باشد در اشتغال جوانان موثر است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: چنانچه بتوان به نحو مطلوب مهارت آموزی را در جامعه به عنوان یک ضرورت در راستای اشتغال و رفع بیکاری نهادینه کرد، با ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان و بیکاران و گسترش کارآفرینی در جامعه، بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی رفع می شود و فنی و حرفه ای استان مرکزی این مهم را در دستور کار دارد.

کد خبر 4513452

منبع: مهر

کلیدواژه: مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز به منظور توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای و در خصوص «برنامه اشتغال فراگیر» تفاهمنامه همکاری بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان منعقد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در این جلسه با اشاره به اینکه مجموعه فنی و حرفه‌ای استان یکی از مجموعه‌های پر توان در حوزه مباحث مهارتی و منشأ خیر و برکت زیادی در استان است، گفت: باید به یقین برسیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاه نیاز دارند به مباحث مهارتی در کنار علم روز مسلط باشند.

دکتر امیر مؤمنی ادامه داد: امروز در دنیا هیچ کاری بدون استفاده از دانش و تجربه توأمان انجام نمی‌شود، بنابراین ترکیب علم، تجربه، مهارت و خلاقیت برای موفقیت در هر فعالیتی واجب است و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی همدان به عنوان تنها دانشگاه صنعتی استان، متولی اصلی راهبری رشته‌های فنی و مهندسی در سطح استان همدان است، این دانشگاه همچنین تربیت کننده مهندسان توانایی است که می‌خواهند چرخ‌های صنعت استان و منطقه را به چرخش درآورند.

مؤمنی با بیان اینکه دانشگاه باید ارتباطش را با مجموعه‌های مهارتی تقویت کند، افزود: انتظار داریم دانش و علمی که در دانشگاه صنعتی همدان تولید می‌شود در کنار تجربه و مهارتی که که توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان آموزش داده می‌شود و تلفیق بین علم، دانش، تجربه و مهارت منجر به تربیت مهندسانی منتج شود که اثرگذاری آن‌ها در صنعت استان و کشور ملموس‌تر از قبل باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در ادامه به شعار سال اشاره کرد و گفت: شعار امسال اگرچه جهش تولید با مشارکت آحاد مردم است امام همچنان بر بستر دانش استوار است و همگی باید برای تحقق آن تلاش کنیم و از طرفی باید توجه داشته باشیم مسئله پرداختن به دانش، تجربه و مهارت جز لاینفک تحقق شعار امسال است.

مؤمنی ادامه داد: وقتی از بحث مشارکت مردم برای تحقق اهداف اقتصادی و جهش تولید سخن می‌گوئیم باید به این مهم توجه کنیم که امروز نفوذ دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در بین مردم و آحاد جامعه بسیار زیاد است و تعداد چشمگیر دانشجویان و دانش‌آموختگان نسبت به قبل از انقلاب و سال‌های گذشته نشان از افزایش سطح دانش جامعه و حضور دانشگاهیان در همه بخش‌های اجتماع دارد.

وی تصریح کرد: وقتی حضور دانشگاهیان در سطح جامعه بیشتر می‌شود نقش و محوریت آنها نیز افزایش می‌یابد و این مرجعیت، مسئولیت آفرین است.

مؤمنی با بیان اینکه دانشگاهیان باید با ترغیب آحاد جامعه و بهره مندی از ظرفیت مرجعیت اجتماعی خود پرچمدار تحقق شعار سال باشند گفت: علاوه بر این باید توجه کنیم که قانون جهش تولید دانش بنیان یک قانون مهم و اجرایی است که باید به آن عمل کرده و از ظرفیت‌های آن بهره ببریم.

وی افزود: ما در راستای تحقق شعار سال به عنوان متولیان دانشگاهی باید در مسئله اشتغال و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در صنایع پیشگام باشیم و تلاش کنیم فارغ‌التحصیلانی پرورش دهیم که با کسب علم و مهارت لازم در صنعت اثرگذار باشند و یا اینکه خود، کارآفرین شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در ادامه بیان کرد: با وجود اینکه شعار سال اشاره مستقیمی به حوزه‌های علمی و مهارتی کشور ندارد اما همچنان مسئولیت اصلی بر دوش دانشگاه‌ها و مجموعه‌های مهارتی است.

مؤمنی با اشاره به اینکه دانشگاه تکلیف دارد دانشجویان را به مسئله مهارت مسلط کند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تفاهمنامه‌هایی که در این راستا منعقد می‌شود را عملیاتی کنیم و این نیاز کشور در شرایط کنونی است، از طرفی دانش دانشگاه صنعتی همدان در کنار تجربه گرانسنگ اداره فنی و حرفه‌ای استان می‌تواند ثمرات و برکات زیادی را برای استان و کشور به ارمغان آورد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز در ادامه بیان کرد: اداره فنی و حرفه‌ای استان با ۵۶ بنگاه اقتصادی و صنایع بزرگ همدان ارتباط دارد و این همکاری‌ها در راستای تعامل بهینه برای هر دو طرف است.

وهب مختاران اضافه کرد: مرکز مشاوره کسب و کار در فنی و حرفه‌ای استان راه‌اندازی شده و پیشنهاد می‌کنیم اساتید دانشگاه صنعتی همدان نیز در این مرکز حضور داشته باشند و به مراجعه کنندگان مشاوره دهند.

وی در پایان گفت: فنی و حرفه‌ای استان همدان آماده همکاری با دانشگاه صنعتی در زمینه‌های هوش مصنوعی، پهباد و خودروی برقی است و آمادگی دارد در راستای تأمین نیروی انسانی خبره و تربیت نیروی ماهر در زمینه تولید خودروی برقی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه استفاده کند.

کد خبر 6087072

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌‌وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌ وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود