Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح‌های نیمه‌تمام استان سمنان در حوزه آب و فاضلاب شهری بالغ‌بر ۶۴ پروژه است، ابراز داشت: امیدواریم با اعتباراتی که در حوزه استانی و ملی برای آن دیده و پیش‌بینی‌شده است بتوانیم این تعداد پروژه را تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسانیم.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به‌ ضرورت‌های حوزه آب و فاضلاب تعریف پروژه‌های جدید به‌ناچار صورت می‌گیرد، اضافه کرد: برخی پروژه‌ها نظیر اصلاح، توسعه و بازسازی، تعویض کنتورهای خراب و طرح‌هایی که به ارتقا کیفیت آب مربوط می‌شود در دستور کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمت رسانی مستمر به مردم

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان سمنان بابیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت که ساخت مدل‌های تصفیه‌خانه در مدت‌زمان خاص به اتمام برسد، بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و تقاضای مشترکان، حفاری و تجهیز چاه‌های آب شرب همواره در دستور کار قرار دارند.

طاهری در ادامه با ابراز اینکه به ازای هر مشترک یک مترمکعب مخزن باید در نظر گرفت، تصریح کرد: در استان از ۲۶۳ هزار انشعاب تنها ۲۰۰ هزار مترمکعب مخازن ساخته شده و مابقی در سال‌های بعد تکمیل خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه مدیریت فاضلاب شهری در استان سمنان، اضافه کرد: در بعد اول با ورود فاضلاب شهری به دشت، منابع زیرسطحی و عمقی تغذیه می‌شوند اما پساب فاضلاب بعد از تصفیه با رعایت استاندارهای زیست‌محیطی جایگزین آب کشاورزی شده و یا اگر صنعتی وجود داشته باشد به آن بخش اختصاص خواهد یافت که این روند در دستور کار است.

منظور شدن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و فاضلاب شهری

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان سمنان بابیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان پروژه و اعتبار در حوزه آب و فاضلاب شهری منظور شد، ابراز داشت: بخش زیادی از این مبلغ برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز است اما آن چیزی که امسال ابلاغ شد برای تکمیل طرح‌های آب‌رسانی در نظر گرفته می‌شود.

طاهری در ادامه تصریح کرد: تکمیل ۱۰ مخزن با ۱۶ میلیارد تومان، تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر هفت میلیارد تومان، پروژه آب‌رسانی از آلوئک به گرمسار و ایوانکی، ارتقای تصفیه‌خانه آب گرمسار و فاضلاب شاهرود با هشت میلیارد تومان مجموع اعتبارات و پروژه‌هایی است که در سفر رئیس‌جمهوری به حوزه آب و فاضلاب اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: با ابلاغ این اعتبارات و تخصیص آن می‌توانیم ۱۰ مخزن آب‌رسانی در سرخه، ارتقا تصفیه‌خانه گرمسار را در دهه فجر سال‌جاری کلنگ زنی و آب‌رسانی گرمسار از آلوئک را به اتمام برسانیم.

حل مشکل انشعاب ساکنان مسکن مهر شاهرود

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان سمنان بابیان اینکه در صورت تخصیص و جذب اعتبارات لازم بهره‌برداری از مخازن آب انجام می‌شود، ابراز داشت: با انجام این طرح‌ها می‌توانیم به پروژه‌های فاضلاب شهرهای شاهرود، دامغان و شهمیرزاد که دارای ردیف ملی هستند و هم در این سفر نیز کمک شد به اتمام برسانیم.

طاهری همچنین اضافه کرد: علاوه بر موارد ذکر شده دو میلیارد تومان نیز برای تکمیل نهایی فاضلاب مهدی‌شهر در این سفر به ما ابلاغ شد که با انجام آن صد درصد مشترکان این شهر زیرپوشش کامل شبکه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که برای نصب انشعاب آب ساکنان مسکن مهر چه اقدامی صورت گرفت، اضافه کرد: در سفر اخیر مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد مدیران شاهرود نسبت به نصب انشعاباتی که سال ۹۰، ۹۱ و ۹۲ خریداری شدند با همان هزینه قبلی اقدام کنند تا آب شهری ساکنان مسکن مهر وصل شود.

طاهری همچنین اضافه کرد: اگرچه با این کار آب و فاضلاب دچار ضررهایی نیز می‌شود اما در راستای خدمت‌رسانی به مردم این توافق صورت گرفت و قرار شد برای هر بلوک یک انشعاب نصب شود تا کسانی که در این بلوک‌ها مستقر هستند مشکلشان رفع شود.

کد خبر 4513499

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری استان سمنان توزیع اعتبارات طرح های عمرانی محمد طاهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  منصور کشاورزیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تشریح ضرورت بهره گیری از توان و تخصص اصحاب رسانه در فعالیت‌های فرهنگی ترویج مصرف بهینه آب در جامعه گفت: در دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان ۱۵۰ اثر به دبیرخانه رسال شد که پس از داوری از صاحبان ۲۱ اثر برگزیده با اهداء جوایزی قدردانی شد.
مدیریت مصرف آب در خانه با تاکید بر نقش بانوان خانه دار، بحران خشکسالی و راهکار‌های مقابله با آن تامین آب پایدار – مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس نمودن افکار عمومی در منابع آب سمنان فاضلاب، آب خاکستری فرصت‌ها و تهدید‌ها و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی از جمله محور‌های دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود.
این جشنواره به همت شرکت آب و فاضلاب استان سمنان و با مشارکت استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، صدا و سیمای مرکز سمنان، شهرداری سمنان، خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران استان سمنان در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، موشن گراف، فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای، پادکست برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل