Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل عدم پرتاب موفقیت‌آمیز "ماهواره پیام" را اعلام کرد. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا، پرتاب ماهواره‌های ایرانی «پیام» و «دوستی» که چندی است در دستور کار توسعه‌ایی وزارت ارتباطات قرار گرفته، به مرحله پرتاب رسید اما متاسفانه بر اساس شواهد ماهواره پیام نتوانست به رسالت نهایی خود دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد آذر جهرمی وزیر ارتباطات ضمن اعلام خبر پرتاب ناموفق ماهواره "پیام" در توئیتی خطاب به مردم کشورمان نوشت: یک خبر خوب طلب شما.

وی افزود: بامداد امروز با وزرای آی‌سی‌تی دولت‌های هشتم تا دوازدهم به پایگاه فضایی امام خمینی (ره) رفتیم؛ ماهواره‌بر با طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و "پیام" در مدار آرام نگرفت.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: ماهواره دوستی در انتظار حضور در مدار است و ضمناً با جوانان کشورمان عزم کردیم تا ماهواره پیام را مجدداً بسازیم.

جزئیاتی از ساختار و مأموریت ماهواره‌های "پیام" و "دوستی"/پرتابگرهای داخلی آب پاکی روی دست تحریم‌هاانجام موفق آخرین تست‌های "ماهواره پیام"/ طراحی "ماهواره‌های سنجشی پارس" برای توسعه 26 کاربرداخبار خوش ماهواره‌ای در راه است/ تست موفق "پیام" و "دوستی"

انتهای پیام/

R1012190/P/S2,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط معاونت علمی ریاست جمهوری وزارت ارتباطات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری وزارت ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر

قدس آنلاین: عیسی‌زارع پور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: برای سومین بار درخواست رفع محدودیت و فیلتر سرویس "گوگل پلی" را در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح کردیم و امیدواریم دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

وزیر ارتباطات آذرماه سال گذشته در گفتگو با قدس آنلاین قول داده بود که برای سوم با وجود عدم موافقت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با رفع فیلتر این سرویس درخواست برداشته شدن محدودیت دسترسی به آنرا ارائه دهد.

او امروز گفت که این درخواست را پیش از عید ارائه داده و منتظر نظر اعضای این کارگروه است. مرجعی که پیشتر گفته بود دولت در ان دست بالا را ندارد و از  ۱۳ نفر در این کارگروه عضو هستند، شش نفر آنها وزرای دولت هستند، و بقیه یک نفر نماینده مجلس به همراه رئیس سازمان صدا و سیما، فرمانده کل انتظامی کشور و دادستان کل و دو عضو دیگرند، و تأکید کرده بود  بهتر است از بقیه اعضای این کارگروه هم سوال کنید که چرانظرشان مخالف است.

وی همچنین گفت: امسال برنامه‌ریزی‌هایی فراوانی درخصوص ماهواره‌ها انجام داده‌ایم که هم در ساخت ماهواره و هم در پرتاب، رویدادهای فضایی متعددتری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم که ظرف یکی دو ماه آینده اولین رویدادها هم در مورد رونمایی از ماهواره‌های جدید و هم پرتاب آنها اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۷ میلیون خانوار و بیش از یک‌سوم کشور تحت پوشش قرار گرفته است و هدفگذاری ما این است که امسال حداقل به ۱۴ میلیون خانوار تحت پوشش برسیم.

زارع‌پور افزود: هدفگذاری دیگری که کرده‌ایم این است که حداقل دو میلیون از این خانوارها، مشترک و متصل شوند در حال حاضر حدود نیم میلیون خانوار متصل هستند و حدود ۴۰۰ نفر فقط فیبر می‌گیرند برخی هم روی فیبر وی دی اس ال گرفته‌اند اما مشترکین فیبر امسال حداقل ۴-۵ برابر خواهد شد.

زارع پور بیان کرد: هدفگذاری که کرده‌ایم کار بسیار سختی است فرض کنید در طی ۱۰ سال ۴۰۰ – ۵۰۰ هزار نفر و ما می‌خواهیم طی یکسال این را ۵ برابر کنیم که انشاالله این اتفاق با همکاری خوب شهرداری‌ها، مسئولین محلی در شهرها و مردم رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید